dreumes slaapt minder

Discussion in 'Baby en dreumes' started by cat2, May 2, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. cat2

cat2 Niet meer actief

Onze dochter van 13 maanden slaapt een stuk minder ineens. Normaal sliep ze smorgens 1 uurtje en smiddags 2 uurtjes. Nu pakt ze die uurtjes niet meer. Ze gaat steeds staan in haar bedje, zitten kruipen. Slapen doet ze niet meer overdag. Ik vind dat je dat best kunt zien. Ze is heel bleekjes, donkere kringen onder ogen. Hoort dit bij de leeftijd? Iemand tips?

2. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

Sep 9, 2015
    1,618
    349
    83
    Misschien is het tijd om over te gaan naar 1 slaapje. Rond een jaar werd hier het tweede slaapje lastig. Dan weer wel dan weer niet. Toen ben ik over gegaan naar 1 slaapje. Nu gaat ze rond 13.00 naar bed. In het begin is het even lastig, want dan merk je dat zo'n hele ochtend best lang is. Dus vaak ging ik aan het eind nog even wandelen om haar bezig te houden.

3. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Ik zou overgaan op 1 slaapje per dag, slechter dan het nu is kan het toch niet worden (niet lullig bedoeld). ;)
    Probeer haar op te houden tot een uurtje of 12.30/13.00 en dan in bed leggen.
    Hier met 11 maanden al deze stap gemaakt, wij gingen van 2 zeer moeizame dutjes van 3 kwartier (altijd huilen voor het slapen gaan en wiegend in slaap moeten helpen) naar 1 goede slaap van 2 uur en altijd rustig, soms al kletsend in slaap vallen.

4. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Idd naar 1 slaapje gaan, in het begin is het misschien een beetje lastig!
    maar nu slaapt hij van 13:00 tot 15:00 hij is ook 13 maanden,
    en dit ritme heeft hij al een tijdje! Gaat nu super goed :)

5. Zohra

Zohra Fanatiek lid

May 20, 2015
    2,005
    322
    83
    Mijn dochter kon ook vaak niet de rust vinden om te slapen overdag, bij haar helpt een slaaptentje, dan is ze zo vertrokken. Ik kwam er bij toeval achter toen ik haar eens in een andere kamer te slapen had gelegd wegens verbouwen bij de buren. Maar dan moet je wel net zo'n ding hebben.

6. cat2

cat2 Niet meer actief

Ik heb haar een kwartier geleden op bed gelegd maar nog steeds hetzelfde. Mevrouwtje loopt en staat in haar bed....

7. X11

X11 Fanatiek lid

Jul 8, 2015
    1,768
    1
    0
    Kan een fase zijn. Zolang ze rustig is en het prima vindt om rond te wandelen in bed: lekker laten gaan. Ze komt wel even tot rust dan en dat slapen komt dan vaak wel weer. Soms niet ook: sommige kids zijn heel vroeg van de slaapjes af.

8. Veera

Veera Niet meer actief

Onze dochter slaapt ook ineens veeeel minder, hoort erbij hoor. Ze worden meer actief

9. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

Sep 9, 2015
    1,618
    349
    83
    Hier ging ze ook niet altijd meteen slapen. Zolang ze niet huilde liet ik haar gewoon liggen.

10. cat2

cat2 Niet meer actief

mevrouwtje is uiteindelijk na ruim een uur in slaap gevallen en heeft anderhalf uur geslapen.
    Ik denk dat ik haar morgen iets later naar bed breng 's middags. Misschien maakt dat het verschil.

11. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

Aug 30, 2013
    4,026
    184
    63
    Spanje
    Kan komen door de overgang van twee naar een slaapje en daarbij een nieuw ritme vinden. Komt vanzelf goed, was hier soms ook zo! Met 10 maandje ongeveer ging hij al over naar 1 slaapje omdat twee gewoon niet lukte. Zolang ze niet huilt gewoon lekker laten spelen en dan valt ze wel in slaap.. Hier ook meestal rond 1 uur tot 3 en soms zelfs langer of iets korter. Op kdv slaapt hij dan weer super weinig en dan is hij eind van de dag ook echt helemaal
    Kapot

Share This Page