Minder eten en meer slapen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Yolien, May 3, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Yolien

Yolien Actief lid

Mar 8, 2011
    113
    2
    18
    Werkzaam bij parfumerie Douglas
    Groningen
    Mijn dreumesje van 16 maanden eet sinds een week of 2 minder dan voorheen. Broodjes gaan er heel moeilijk in evenals avondeten. Het enige wat helpt is het eten ergens neerleggen en niet opletten zodat hij het zelf kan pakken, maar dan is het ook maar af en toe een hapje.
    Nu is hij sinds een weekje overdag ook vaker moe, eerst was het sochtends en smiddags een uurtje slapen maar nu soms wel 2 uur per slaapje.
    Ik ben een beetje bang dat hij moe is omdat hij zo weinig eet.. moet ik langs het consultatiebureau gaan? En zijn er dames die dit ook mee maken/meegemaakt hebben?
    Tips zijn ook welkom.
    Groetjes

2. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

Apr 9, 2014
    3,637
    1,193
    113
    Ik zou me niet direct zorgen maken. Onze dochter heeft non stop periodes van een paar weken dat ze juist heel veel eet of heel weinig en waarbij ze iets super lekker vindt of juist helemaal niet wil eten. Ook de hoeveelheid slaap (overdag vooral) verandert steeds om de zoveel weken. Misschien voelt hij zich even niet zo lekker en heeft hij daarom wat minder trek of krijgt hij weer nieuwe tandjes. Als je ziet dat hij magerder gaat worden zou ik wel aan de bel trekken, maar zolang hij gewoon vrolijk en actief is en niet teveel afvalt zou ik het nog een week of twee aanzien. Grote kans dat het vanzelf verandert.

3. Zohra

Zohra Fanatiek lid

May 20, 2015
    2,005
    322
    83
    Eten en slapen willen ze de ene keer meer dan de andere keer, zolang het niet extreem is is het niet erg.
    Dus tenzij hij maar drie hapjes per dag eet en ineens twintig uur per dag slaapt Is er waarschijnlijk niks aan de hand.
    Maar als je je zorgen maakt kun je natuurlijk altijd even langs het consultatiebureau, daar zijn ze voor.

4. Yolien

Yolien Actief lid

Mar 8, 2011
    113
    2
    18
    Werkzaam bij parfumerie Douglas
    Groningen
    Bedankt voor jullie reacties, hij is ons eerste kindje dus ik ben nog onzeker over alles vooral als hij dan weer een andere 'fase' heeft haha

5. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

Sep 9, 2015
    1,618
    349
    83
    Klinkt vrij normaal hoor. Weet natuurlijk niet hoeveel hij precies binnen krijgt, maar volgens mij hongeren kinderen zichzelf niet zomaar uit. Hier eet ze ook slecht brood de laatste tijd. Als ze echt weinig heeft gegeten geef ik haar later op de dag nog wel eens wat extra's voor mijn eigen gemoedsrust.

6. Emma86

Emma86 VIP lid

Jun 25, 2012
    5,281
    2,232
    113
    Female
    Nederland
    Komen er geen tandjes of kiezen door? Onze dochter at met 16 maanden ineens heel slecht en sliep meer. Bleken er 4 hoektandjes en een kies tegelijk door te komen. Langzaam ging het eten vanzelf weer beter. Slapen deed ze meer omdat pijn vermoeiend is.
    En soms hebben ze een periode dat ze gewoon minder eten.

Share This Page