hallo het is mischien een beetje een raar onderwerp,maar welke uitvaartverzekering hebben jullie? en hoe bevalt die? ik heb er nog geen, en wil graag wel een uitvaartverzekering hebben, maar er zijn zoveel verzekeringen weet niet welke er goed is en welke niet? bedankt alvast
Dela! Wij zijn met z'n drietjes verzekerd voor 7,00 per maand, en hebben best een uitgebreid pakket. Is echt belangrijk hoor zo'n verzekering. Een gemiddelde uitvaart kost rond de 8000 euro, was paar weken terug op tv En stel je krijgt een ernstige ziekte, dan is het te laat en kan je je niet meer verzekeren en kost het de familie een flinke duit. En die 7,00 per maand ( nog geen 2,50 per persoon als je het zo zou bekijken) is dus goed te doen
Mijn ouders hebben voor mij een bedrag gespaard bij RVS. Dit is al afgelopen en loopt nu jaarlijks op. Ik heb voor mezelf nog eentje afgesloten bij Yarden. Overigens betaal ik wel meer dan daantje22.
Mijn ouders hebben vroeger voor mij een verzekering afgesloten bij Aegon. Mijn ouders waren daar ook verzekerd en aangezien ze zijn overleden kan ik uit ervaring zeggen dat de uitbetaling redelijk snel gedaan was. Verder hebben mijn man en ik nog een verzekering bij Dela. In totaal betalen we iets van 15 euro per maand. En dan zijn we beiden voor 8000 euro p.p. verzekerd.
Wij zijn verzekerd bij klaverblad-verzekeringen. Via een tussenpersoon geregeld. En het voordeel daarvan is dat je maar een bepaalde looptijd premie betaald (ik geloof dat wij hem op 20 jaar hebben gezet) Bij Dela en Yarden enzo betaal je je meestal je hele leven en kom je behoorlijk duurder uit. Deze verzekering wordt wel elk jaar vanzelf geïdexeerd dus we raken na de looptijd van betalen niet onder verzekerd. Het mooie daaraan is dat als de kinderen straks 20 zijn ze van ons een volledig afbetaalde uitvaartverzekering meekrijgen. Een fijne gedachte al hoop ik dat ze het niet voor hun 100ste nodig hebben
Ik wilde het ook zeggen. Je kunt moeilijk over iets oordelen wat je nooit hebt gebruikt.. Denk dat alleen nabestaanden over zoiets kunnen oordelen. Ik heb Damien verzekerd bij FBTO, betaal 9 euro per maand en heb echt het duurste pakket genomen, ik wil niet met geld bezig zijn, mocht ik ooit in die afgrijselijke situatie terecht komen.
Mijn tip: heb je een modaal of bovenmodaal inkomen sluit dan zeker GEEN uitvaartverzekering af. Het loont eigenlijk nooit. Sluit je er wel een af, lees dan heel maar dan ook HEEEEEEEL goed wat je eigenlijk krijgt. Goeie kans dat je als je dierbare overlijdt dat je heel andere dingen wilt. Zeker wanneer je dan een verzekering in natura hebt, ben je behoorlijk in de aap gelogeerd. Nederland is het land met de meeste verzekeringen ter wereld! De kans dat iemand OVERverzekert is, is meer dan 60%. Dat zit 'm vooral in dit soort verzekeringen en dubbelingen tussen partners!!! Een begrafenis kost misschien 8000 euro (hoewel dat erg afhangt van wat je doet) maar kijk eens wat je betaald over 50 of 60 jaar (die kans is namelijk nog altijd het grootst). Als iemand tijdens een werkend leven komt te overlijden, heb je vaak als nabstaande recht op 1-2 maandsalarissen netto uitgekeerd.. dat is al een aardige vergoeding richting je begrafenis. Crematies zijn veel goedkoper trouwens... Wij hebben dus geen begrafenisverzekering.
mmm ik moet toch zeggen dat als mijn man of ik nu zouden overlijden ik geen 8000 euro heb liggen om de uitvaart te betalen en vind het dan wel heel prettig dat ik de uitvaartverzekering kan aanspreken ondanks ons bovenmodale inkomen....Die 1 a 2 extra maandsalarissen -als ik ze al krijg- zijn dan mooi meegenomen om andere zaken te gaan regelen die vast ook nog allemaal langs moeten komen.... Wij zijn overigens bij Klaverblad verzekerd, ook via een tussenpersoon en ook onze kids zijn meeverzekerd.
Niet mee eens Wij betalen 96 euro per jaar voor 3 personen. Dat is in 50 jaar nog geen 5000 euro voor 3 personen!! En we zijn voor 7000 euro p.p verzekerd ( bedrag krijgen we uitgekeerd en mogen we de begrafenis/crematie van betalen) Als we alle 3 dood zouden gaan zouden onze begrafenissen samen 21.000 mogen kosten en heb dan maar 5000 betaald het loont zeker te weten En stel je krijgt kanker en kunt niet meer werken en hebt geen uitvaarterzekering, wie moet er dan opdraaien voor de kosten? Lijkt me lullig om mijn familie daarmee op te zadelen omdat ik te gierig was die 7 euro per maand te betalen... Je kunt NU wel een goed inkomen hebben, maar wat als je partner bijv sterft en je komt rond met een karig pensioentje? Dan kun je wel in een klap duizenden euros neertellen.. Die 7 euro per maand mis ik echt niet hoor
maar wat heb je over 50 jaar nog aan die 7000 euro? Hier hebben we overigens spaargeld voor dit doel en hoop niet in NL begraven te worden aangezien we willen gaan emigreren en daar kost een begravenis een stuk minder.
Daar ben ik het ook mee eens ja. Hetzelfde geldt wanneer er iemand overlijdt die níét werkt. Een kind, of thuisblijfmama bijvoorbeeld. Dan kunnen de ouders of de man van, een hoog salaris hebben, maar krijg je geen 2 maanden salaris van de overleden persoon. Damien is verzekerd voor 15000 euro, en daar betaal ik dus 9 euro per maand voor. Nu heb ik geen hoog inkomen, maar het zou me ruim 138 jaar kosten om die 15000 euro bij elkaar te sparen door 9 euro per maand weg te zetten.. Dan toch liever een verzekering! Hier gaat de verzekering overigens per jaar met een paar procent omhoog, omdat een begrafenis over zoveel jaar ook een stuk meer zal kosten.
Volgens mij betalen wij een beetje veel...zitten bij interpolis en betalen voor manlief en mij 19,- per maand en voor mijn zoon 6 zoveel, per maand!!! Kan je trouwens een uitvaartverzekerig stopzetten en naar een andere overstappen of kan dat niet?
Klopt! Hier gaat hij ook elk jaar met zoveel procent omhoog, de verzekering past zich aan aan de actuele prijzen van een begrafenis. Dus dames, over 50 jaar krijgen we dus pp een heeeel stuk meer als 7.000 per persoon voor maar (omgerekend) 2,30 ofzo pp per maand
Wij zitten nu beiden nog bij een aparte ( Yarden =duur ! en ik bij Monuta) We zoeken op dit moment ook naar een verzekering waar we samen verzekerd kunnen zijn. Dat is zowiezo goedkoper. Ik hoor veel goede verhalen over Dela en schijnt ook 1 van de goedkoopste te zijn. Heb onderzoek naar Yarden gedaan en deze is echt duur ! Monuta gaat wel... Ik ben zowiezo VOOR een uitvaartverzekering. Hoe en wat er allemaal gaat gebeuren als je overlijd... je wilt toch niet je familie er mee opzadelen?? Enne geld op de spaarrekening daarvoor dat werkt bij ons niet...als we een dure aankoop zouden moeten doen en het geld staat er op, ben je toch eerder geneigd om er iets van te 'lenen'en dan is het uiteindelijk toch opeens perongeluk op. Nee hoor mij niet gezien, dan maar die 7 euro per maand betalen en een ijsje minder eten
Mee eens! wij hebben ook geen uitvaartverzekering. Mijn man heeft een 'te goed' van 3000 euro. Dat hebben zijn ouders ooit afgesloten. Maar meer ook niet. Mijn man krijgt wanneer ik overlijd 3 maandsalarissen. Met het spaargeld dat we hebben moet je daar echt wel een crematie van kunnen betalen. Er is pas op NED 3 een uitzending geweest van 'de Rekenkamer' . Daar ging het over wat een uitvaart kost. Misschien eens handig om terug te kijken.