Hallo! Ik heb voor de ramen in mijn dakkapel nieuwe (geheel verduisterende) raambekleding nodig. Het gaat om 1 kantel/kiep raam (noem je dat zo?) en om een stuk 'gewoon raam' van ongeveer 2 meter. Het zijn kunststof kozijnen. Ik vraag mij af, wat hebben jullie voor de ramen hangen als je ook zo'n raampartij hebt als ik? (Eventueel een foto?) Ik vond op internet niet heel veel duidelijke foto's.. kan natuurlijk ook een idee zijn voor een kantelkiepraam wat niet in een dakkapel zit. Ik neig zelf trouwens naar gordijnen. Maar meer voor de sfeer.. Ik heb nu simpele rolgordijntjes los ervoor hangen en dat vind ik echt kaal...
Rolluiken is ook handig ja, maar mij te duur Shutters vind ik wel mooi, maar is niet totaal verduisterend toch? Of kan dat wel?
Wij laten momenteel overal kunstof kozijnen plaatsen.. en hebben ook net een dakkapel geplaatst.. Wij zaten ook met het raambekleding dilemma... en hebben toch voor het dakkapel met een geïntegreerde rolluik gekozen en de rest van de ramen ook rolluiken.. Zonde om in het nieuwe kunststof te boren en mocht je later iets anders voor de ramen willen zie je mss de gaten van de vorige bekleding
Wij hebben overal jaloezieën lijken op shutters (dit was helaas te duur). Maar het is echt een tegenvaller! Super moeilijk om schoon te maken en helemaal niet donker genoeg op de slaapkamers.
wij hebben ook 1 draai kiep raam en 1 gewoon. Wij hebben plissé gordijnen in het kozijn. Op maat laten maken bij de praxis, dat scheelde voor twee ramen €600 met de originele luxaflex. Ben er erg blij mee. Hebben trouwens wel nog over gordijnen omdat ik dat ook meer vind afmaken. Maar de plissé gordijnen zijn er dacht ik ook verduisterend.
Heb je misschien een foto hoe dat gemonteerd is? Hangt dat tegen/op het raam zelf of gewoon ervoor? Oh wacht ik lees 'in' het kozijn... Maar hoe zit dat vast dan? Je kan toch niet in die kozijnen boren oid?
Ja ik vind shutters echt heel leuk maar dat schoonmaken.......nee bedankt Ik dacht idd ook dat dat niet verduisterend was maar dat klopt dus.. bedankt voor je tip!
Hier een raam van 340cm en ik heb er gewoon gordijnen voor hangen. Gekocht bij de kringloop. Aan de andere kant van het huis verduisterende rolgordijnen van ikea.. maar geen aanrader, als ik ze naar beneden trek schieten ze vaak weer omhoog tot mijn ergenis. Of ze blijven hangen op een hoogte die mij niet bevalt. .
Ik heb een gordijn verknipt en versteld en die met klittenband vast gezet. Geen straaltje dat er nog langs kan.
Wij hebben op alle ramen Plissé, met easy click systeem. ( behalve de dakramen ) In de toekomst willen we het ook op de dakramen. Met easy click systeem zit het met magneten vast, dus je hoeft niet te boren. Als je het raam wil zemen trek je dat er gewoon in zijn geheel af, en zo ook weer terug erop. Er zijn filmpjes van te vinden op youtube.
Ook grote ramen hier met kantel/kiepramen heb er beneden donkerblauwe gordijnen voor hangen boven 1 kamer gordijnen en 2 kamers met rolgordijnen. Met rol gordijnen zou ik wel kijken voor een rolgordijn met een touwtje zodat je het op de goede hoogte kan hangen. Heb ook de touwloze van IKEA eigenlijk geen problemen mee. Zou wel bij rolgordijnen kiezen voor 1 geheel voor het raam als dat mogelijk is.
Hier het hele huis kantelkiep en kunststof. Voor de dakkapel hebben we elektrische rolluiken erbij genomen, was na wat onderhandelen niet veel duurder. Ook gordijnen, vooral voor de gezelligheid. Voor de rest hebben we op de kantelkiepramen verduisterende rolgorijnen die je aan je kozijn klikt en bij mijn dochter een vouwgordijn. Wel diepe vensterbanken, dat scheelt.