Hoi allemaal, onze hond, een Berner Sennenteefje van 1 jaar oud, is weer helemaal terug bij af... Ze heeft een hele tijd in de bench gezeten wanneer wij niet thuis waren en dat hebben we langzaam afgebouwd. Dat ging eigenlijk hartstikke goed: ze plaste en poepte niet binnen en ze sloopte niets. Toen ze loops moest worden, werd ze heel vervelend: ze begon haar behoefte ineens weer binnen te doen en ze ging weer op dingen knauwen. Nu is ze loops geweest, maar het slopen is gebleven! Het is elke dag weer een verrassing wat er kapot is als we thuis komen en het maakt niet uit of je 1 uur of 6 uur weggeweest bent... Hebben jullie misschien tips? Groeten, Ellen
Als jullie haar alleen laten, heeft ze dan ook speeltjes? Vaak zit er meer achter bij zoiets, nl verveling en/of verlatingsangst.. Maar op deze leeftijd, kan het natuurlijk ook de pubertijd zijn... Ik houd mijn hond (ook 1 jaar oud) bezig met dingen als een gevulde kong en mindgames voor honden. Ze heeft eigenlijk nog nooit wat gesloopt, maar het is ook wel een hele makkelijke hond, altijd geweest.
Ze heeft zeker speeltjes, maar die zijn blijkbaar niet uitdagend genoeg. Mindgames voor honden? Wat moet ik me daar bij voorstellen?
Maar waaron laat je ze dan niet gewoon in de bench? Daar slaapt onze hond ook in en overdag als we zijn werken ligt ze er ook in. Ze weet t precies, als wij de jas aantrekken vliegt ze al naar de bench...lekker koekje erbij, wat te kauwen en madam ligt daar goed.
We hebben t trouwens een aantal maanden ook geprobeerd, om haar snachts in de kamer te laten. Maar na 2 ochtenden poep vinden, was ik er zo klaar mee haha
nou ik heb ook zo'n gevalletje van een hond hihihi wij kwamen thuis van de boodschapjes en nog geen uur weg geweest en we hadden echt letterlijk geen hoekbank meer!!!! helemaal weggevreten terwijl we 3 honden hebben dus ze kunnen elkaar gezelschap houden!!! lucky de hond die het dus had gedaan hebben we een jaar naar de creche geweest nu kan ie alleen blijven met een snuitbandje om en dan blaft ie niet, jankt niet en sloopt ie niet terwijl hij dat bandje met gemak af kan krijgen als ie wil... hij kan gewoon water drinken en kotsen als ie zou moeten
Tja, de bench... weet je wat het is? Het is een hele grote hond en dus een hele grote bench. We hebben geen gigantische woonkamer en om daar nou én een bench én een box in kwijt te moeten, dat is gewoon een beetje veel van het goede. We gaan voorlopig, tot de box komt, wel weer terug naar de bench, hoor, omdat ze het toch echt weer moet leren... Het stomme is gewoon dat het wel een hele tijd goed gegaan is! Ze heeft in eerste instantie inderdaad in de bench gezeten en dat hebben we toen keurig afgebouwd tot ze los kon zonder dingen te slopen. Dat slopen is ineens gekomen eigenlijk, dat deed ze eerst niet...
Is het misschien verveling, omdat er overdag te weinig spannends gebeurt?. Als ze goed moe is voor jullie weg gaan, is de kans op slopen kleiner. Misschien weer opnieuw opbouwen met alleen blijven, dus niet echt weg gaan, maar eerst gewoon buiten de deur blijven een paar minuten en dan blij terug komen, als er niks gebeurt is. Dat kun je dan langzaam weer uitbouwen. Ik zou mijn hond echt niet een werkdag in de bench opsluiten, dat vind ik echt zielig. Maar je kunt misschien wel een ander deel van het huis/ tuin gebruiken. Bijvoorbeeld de keuken ofzo.
Inderdaad de hele dag in de bench gebeurt vaak maar het zou mijn keus absoluut niet zijn. Ik zou echt kijken hoe je je hond voldoende bezig kunt houden, ook als je weg bent. Een kong doet het altijd goed, als je ze goed vult zijn ze hier wel even mee bezig. Je hebt ook ballen die automatisch rollen en waar soms iets lekkers uit valt. Hier zijn veel honden ook lekker mee bezig. Ook heb je speciale hondenpuzzels, via internet te verkrijgen. (sommige dierenspeciaalzaken hebben ze ook) En zorgen dat ze ook lichamelijk moe is. Een stevige wandeling sochtends, of spelen met de bal o.i.d.? Mijn hond heeft nog nooit een bench van binnen gezien gelukkig. Maar ze krijgt veel beweging en dingen te doen. Hoe ziet je wandelschema eruit? Vaak zie je bij sloop-grage honden toch dat ze maar heel weinig buiten komen en/of er moet ze gespeeld wordt.