Hier in onze nieuwe woning aan de achter kant voor in betweens gekozen van linnen maar wel eentje die net wat meer tegenhoudt. En voor die moeten helaas nog geleverd worden duettes ook van linnen. Is wel wat duurder maar echt zo mooi!
Wij hebben op de slaapkamers grotendeels gordijnen, maar de kinderen hebben ook ramen waar dat niet zo mooi bij stond, daar hebben we verduisterende plissé gordijnen, van luxaflex, ondanks dat ik geen fan ben van plissegordijnen, zijn die wel echt mooi. Er hangt ook wel een prijskaartje aan, maar luxaflex heeft wel echt kwaliteitsspul, dus blijft waarschijnlijk heel lang mooi. (In het vorige huis hadden we ook duorolgordijnen en een velux rolgordijn van luxaflex en die waren ook superkwaliteit).
Ben heel benieuwd hoe dat eruit ziet, klinkt mooi. Wij hadden voor boven ons totaal niet verdiept en gewoon maar snel deze aangeschaft
Ik zie nu pas hoe ontzettende kromme zinnen ik heb gemaakt zo even tussen werk door. De duettes moeten dus nog geleverd worden kan wel een foto maken van de linnen gordijnen. We hebben in de slaapkamers ook alles linnen en totaal verduisterd maar eerlijk er zit wel een giga prijskaartje aan…we hebben dus een nieuw nieuwbouwhuis gekocht en veel van onze overwaarde ook gebruikt.
We hoeven geen verduisterende gordijnen. Ik denk dat we achter waar de uitbouw zit en sws geen inkijk we in between gordijnen gaan doen alhoewel we misschien eerst de tuin moeten gaan aanleggen en met verlichting wat @Shay25 ook zegt, om te zien hoe het dan is. Nu in de winter zitten we toch aan de andere kant van het huis savonds en zie je dat deel nauwelijks. Aan de voorzijde en zijkant wil ik gaan kijken voor óf goede duettes/plissé van stof (alleen welke kleur ?? Houten vloer, warm witte muren met olijf/mosgroene accenten, straks een olijfgroengrijze bank, rotan, messing en donkerbruin/zwart hout zijn een beetje de kleuren) ik neig naar licht zand kleur die bij vloer past of lichte groengrijze kleur. Man wil liefste heel donker/zwart... Óf bamboe of toch stoffen lamellen haha.. lastig zeg.
Onze in betweens zijn soort van zandkleurig. Zal morgen wel even een foto in het licht maken. En ook beetje de kleuren combo die jij denk ik beschrijft. We hebben alleen verduisterend in de slaapkamers.
HOi, had jij nog een foto ? Voor achterkant huis/uitbouw hebben we nu besloten dat we gaan wachten tot de tuin klaar is en hoe het hier is met een hete zomer, mocht het te warm worden door al dat glas dan moeten we waarschijnlikk toch aan iets meer zonwerends gaan denken, hopelijk niet. aan de voorkant twijfelen we nog ; stoffen horizontale lamellen, linnen plisségordijnen, gewone gordijnen (in between) of toch vouwgordijnen (mijn man wil dat liever niet, vind dat oubollig maar ik was eens aan het rondkijken en zag op een paar plekken ook vouwgordijnen. Vind dat toch ook wel iets hebben, het heeft wel de warmte, gezelligheid en anti-galm van echte stof maar niet zo'n gordijnpakket op de vloer wat ruimte inneemt en stoffig wordt, gedoe met schoonmaken. Wat vinden jullie hoort dat in een klassieke inrichting (met erker) e/o een beetje oubollig? Het is een raam van 3m bij 1,70m hoog ongeveer.
Ik vind vouwgordijnen juist mooi bij een karakteristiek huis. Toen ons huis nog niet verbouwd was had ik ze juist ook hangen omdat we een oud boerderijtje hebben. Nu is dat deels nieuws gebouwd en gerenoveerd, dus nu is het een veel moderner huis geworden, dus vond ik ze echt niet passend meer. Zelf vind ik duettes en plissé gordijnen niet mooi, maar dat is echt smaak. Ik durf het nooit hardop te zeggen want steeds meer mensen nemen ze, maar ik vind dat echt helemaal niks. Het hangt zelden mooi (voor elk raam net anders, wat vast ook de bedoeling is, maar het toont zo rommelig) of touwtjes die je verticaal ziet lopen over het raam. Maargoed, er zijn vast genoeg mensen die ons (niet standaard) huis helemaal niet mooi vinden Dus ik zou veel eerder voor vouwgordijnen gaan dan
Oh haha wij hebben helemaal geen karakteristiek huis.. vandaar dat ik me dus afvraag of dat past. Tis een jaren 80 huis wat nu na de verbouwing strak is met veel strakke lijnen. Dus of mooi om dan vouwgordijnen te doen of totaal mismatch...? Ik heb wel een beetje hetzelfde als jij hoor mbt duettes/plissé maar dan vooral vanwege die vouwtjes, vind dat gewoon niet zo mooi, houd meer van grote vlakken/grote stukken stof.
Haha sorry, verkeerd gelezen. Ik vind ze dan idd niet zo passend nee, echt meer voor huizen van minimaal 100 jaar oud ofzo
Mooi! wel m.n. voor hoge ramen/deuren vind ik, dus zou echt voor in de aanbouw zijn. Hebben jullie dit ook voor de ramen? Neemt ook best wat ruimte in qua diepte zo'n wave? 15cm?
Nee alleen idd hier en deze kan over de hele lengte. Volgens mij ongeveer 10cm qua ruimte. Bij de rest ramen beneden komen die duette plissé dingen maar die zijn nog niet geleverd. COVID…. En 3 ramen hebben we nog niet gedaan omdat we daarbij twijfelen of het nodig is en gaan we ook kijken hoe dat bevalt over een langere periode. Maar dat zijn 2 ramen in de gang en een klein raampje in de woonkamer. Op de bovenverdiepingen hebben we zonder wave en dan verduisterend. De kleuren zijn weer per kamer afgestemd op de kleuren in de kamers.
We hebben ze voor een speciaalzaak van stof zien er mooi uit maar vind het toch wat minimalistisch en hebben ze gelukkig alleen in de keuken.
Ik denk dat we voor stoffen jaloeziën gaan voor en zijkant en tzt inbetween gordijnen in wave voor achter in uitboiw maar wellicht niet nodig