Hallo, Weet iemand of je ergens een ovenruitbeschermer kan kopen. Onze oven/magetron zit laag en wordt dus heet aan de buitenkant. Of heeft iemand andere tips? Groetjes Marjolein
Bij babywalz hebben ze een ovendeur-veiligheidsrekje t.w.v 27,95 Veiligheid in de keuken - bij baby-walz online bestellen!- baby-walz - Al het goede voor mijn baby
Tja ik zou dus gewoon zeggen, de kleine leren dat ze niet in de keuken mag komen zonder dat jullie erbij zijn. En dus dat ze van de oven af blijft als ze in de keuken is en hij is aan. Wij zijn niet zo voor al die 'veiligheids dingen'. Hier dus ook geen haakjes op de keukenkastjes, de schoonmaakmiddelen staan nog gewoon waar ze altijd gestaan hebben, geen dopjes in de stopkontacten, geen hoekjes op de tafel, etc !
Hier eigenlijk 'tzelfde als bij Hanneke. Ik heb 't idee dat je ze 't het beste leert door vanaf het begin af aan duidelijk aan te geven dat ze er niet aan mogen komen. Als ik zo'n rekje oid voor de oven zou maken, zou ik Milan eigenlijk niet meer gaan waarschuwen voor de oven, wat dus zou betekenen dat hij niet snapt dat hij niet aan de oven mag komen. Hij is nu net 1 jaar en hij snapt 't eigenlijk al heel goed. En anders idd dat rekje van Babywalz (dat schijnt wel goed te werken, vrienden van ons hebben die!)
Hier ook hetzelfde als bij Hanneke en Linda. Demi moet gewoon leren dat er dingen zijn waar ze niet aan mag komen. Natuurlijk houden we het goed in de gaten, maar ik ga er geen rekje ofzo voor halen. Hoekjes aan tafel hebben wij overigens wel. Je kunt je kind niet leren om niet tegen tafel te vallen. En stopcontactdingen hebben we ook, omdat ik dat een te groot risico vind.
Ik ben het eigenlijk ook wel eens met de andere dames.. Hier zit ook niks voor de oven, en dit zit ook laag. We hebben mijn zoontje in het begin geleerd dat hij niet de oven aanmag raken, of de oven nou aan of uit stond. Nu komt hij uit zichzelf niet in de buurt van de oven als het lampje binnenin brand. Tafel hadden we nieuw gehaald, de oude was van glas, dat vonden we link. En de stopcontacten zijn ook beveiligd, omdat dat 24/7 een bedreiging is. Maar die paar keer dat de oven aanstaat kan ik het ook wel in de gaten houden..
Ik ben het ook met de dames eens dat ze het gewoon moeten leren daar niet aan te zitten, maar je weet hoe snel een kindje kan zijn. Mijn nichtje was 1 jaar dat ze zich dus wel haar handjes had verbrand aan de buitenkant van de over(viel achteraf erg mee gelukkig). Sindsdien zette ze er een stoel voor. Maar blijft het eng vinden ook al leer je het ze af ze begrijpen en misschien ook niet het gevaar
hier ook de oven laag in het begin hebben we de deur aan 1 kant van de keuken telkens dicht gehouden en aan de andere doorgan een traphekje gezet als de oven aan stond nu vraagt hij het zelf al "keuken heet mama" als ik zeg ja dan zegt hij al "o mag ik niet komen dan" ook als we op visite zijn en we gaan naar d ekeuken vraagt hij of hij ook in de keuken mag komen ook de schoonmaakmiddelen staan nog gewoon onder in het kastje hij weet dat hij niet aan d ekastjes mag komen, kwestie van wennen en opvoeden hebben alleen 1 stopcontact beschermd omdat die dicht bij de box was maar d erest niet.
Dank jullie wel voor jullie reacties. Ik denk dat ik het dan ook ga proberen af te leren. Denk dat het wel moet lukken....het is natuurlijk ook niet zo dat de oven altijd aan staat. Dus alleen als ie warm/heet is extra goed oppassen. Wel doe ik giftige stoffen, stopcantacten etc wel beveiligen. Tuurlijk probeer ik het haar af te leren en te verbieden,. Maar je moet er toch niet aan denken dat ze een keer ondeugend is, of te nieuwsgierig... Dan liever het zekere voor het onzekere...
Wij doen ook niet aan veiligheidsdingen, alleen de stopcontacten. Wij hebben er best veel beneden, en allemaal zo'n 15-20cm vanaf de vloer. Ik kan natuurlijk niet de hele dag achter haar aan te hobbelen om haar te zeggen dat ze daar niet aan mag komen. De oven word maar een bepaalde tijd gebruikt (en ook neit elke dag natuurlijk) dus dat kan ik wel in de gaten houden.
Schoonmaakmiddelen en stopcontacten vind ik wel belangrijk om te beveiligen. Wat is het nu voor moeite om de schoonmaakmiddelen een kastje hoger te zetten. Je vergeeft het jezelf nooit als er iets mis gaat. En zulke kleurige flessen zijn vaak heel erg interessant.
Hier ook lage stopcontacten. Alleen die in woonkamer, keuken ( degene die laag zijn) en op zijn kamer zijn beveiligd. Eigenlijk net voordat hij begon te kruipen. Tafelhoekjes hebben wij alleen om de salontafel. Vind het geen mooi gezicht, maar ja... ik kan niet zeggen dat hij niet tegen de tafel mag vallen ( dat zou makkelijk zijn...). Zeker nu hij rond de tafel stapt vind ik dit nog wel een uitkomst. Zodra hij een poosje echt zelfstandig kan lopen, haal ik de hoekjes weer van tafel af. Oven is bij ons ook vrij laag. Hij is nooit alleen in keuken als oven aanstaat. Geen rekje hiervoor. Schoonmaakmiddelen zijn nog niet verplaatst, maar hij heeft dat kastje nog niet ontdekt ( evenals het medicijnlaatje) en dus laat ik het nog even zo. Wel zeg ik ook altijd dat hij niet aan de laatjes mag trekken, maar ja luisteren is soms nog wel moeilijk. Medicijnen en schoonmaakmiddelen wil ik wel verplaatsen/beveiligen.
Wij doen ook bijna niet aan de veiligheidsmaatregelen, alleen sommige stopcontacten hebben we beveilgid. Verder weet mijn zoontje heel goed waar hij vanaf moet blijven. Tot nu toe gaat het perfect.