Ik heb sinds een jaar kunststof kozijnen en daar ben ik heel blij mee. Maar ik ben ook al een jaar aan het twijfelen wat ik zou doen als raamdecoratie in de erker van de woonkamer. Er hingen eerst rolgordijnen, maar die waren aan vervanging toe. Je mag/kan niet boren in de kozijnen en daarom heb ik glasgordijnen omhoog gehangen via een rail aan het plafond. Maar dit vind ik zo lelijk! Heeft iemand een goeie tip wat ik in de plaats kan gebruiken?
Ik heb gewoon wel geboord in kunststof. Eerst heel voorzichtig met een klein boortje een gaatje boren en dan kan je er gewoon in schroeven. Zit heel stevig en kan geen kwaad. Bij mijn draaikiepraam in de badkamer heb ik niet geboord maar bij jysk van die kunststof klemmen gehaald en daarmee de luxaflex opgehangen. Dan kan hij ook gewoon dicht. Bekijk opties op internet.
Wij hebben ook gewoon rolgordijnen bij onze kunststof kozijnen. Die van ons hebben we iets moeten verplaatsen omdat we niet wilden boren in het kunststof. Maar volgens moet het wel kunnen hoor!
Als je niet wil boren kun je de bevestiging van het rolgordijn ook vast lijmen met montage kit dat hangt hier al 6 jaar perfect.
Wij hebben de rolgordijnen op de slaapkamers van onze zoons niet in het kozijn hangen maar aan het plafond net ervoor. In de keuken zit het raam tussen twee muren 'ingeklemd' en hebben we de houders van het rolgordijn aan de muur bevestigd.
Niet boren idd hoor. Ten eerste kun je je garantie gedag zeggen en verder is het op den duur slecht voor de kozijnen. Boven hebben we rolgordijnen en net boven het kozijn in de muur geboord. Die kast was dik waardoor de gordijnen er netjes voor vallen.
Da's wel een goed idee edelweiss! Lijkt me alleen een gedoe om het er weer af te krijgen. Aan het plafond bevestigen lijkt me ook een optie maar vraag me af of we dat netjes kunnen doen in een erker...