We zijn bezig met nieuwe raamdecoratie in onze woonkamer en keuken (één ruimte). Voor de woonkamer willen we sowieso vouwgordijnen, hier zijn we al vrij ver mee, keuze is nog uit twee stoffen, verder hebben we al voor ogen hoe we dat willen hebben. Dit betreft 3 ramen aan de voorzijde en zijkant van het huis. Aan een zijde zit ook het keukenraam. We twijfelen of we daar ook dezelfde vouwgordijnen willen of iets anders. Het rolgordijn wat er nu zit, zit onder de vet en vochtvlekken. Ik vind dat wel wat zonde van dure vouwgordijnen. Dus zit te denken aan een eenvoudig rolgordijn, wel in dezelfde kleur als de vouwgordijnen. Wie heeft er nog een ander idee? Jaloezieen wil ik niet, wellicht praktisch in de keuken maar ik vind het een drama om schoon te maken.
Wij hebben vouwgordijnen maar dat zat er al toen we er kwamen wonen en wonen er nu bijna 2 maanden zien er nog prima uit en niet vet of vies.
Hier plissé, bevalt prima. Maar kan mij indenken dat als het vlak bij het fornuis zit je voor wat goedkopers zou gaan, dat houdt je nooit schoon.