Raamdecoratie draai/kiepramen

Discussie in 'De lounge' gestart door Papallona, 14 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Papallona

Papallona Fanatiek lid

9 apr 2016
    1.029
    247
    63
    Vrouw
    Voor onze nieuwbouw ben ik bezig om spulletjes te kopen. Noh hebben we veel draai/kiepramen. Beneden willen we shutters maar boven willen we iets simpelers en minder duur. Nou had ik hiervoor altijd rolgordijnen van de Ikea. Beviel me prima. Maar hoe moet je dit dan monteren? En is dit handig? Of zijn er betere opties zodat we het raam ook nog gewoon kunnen gebruiken. Waar hebben jullie ervaring mee?

2. Mien30

Mien30 Fanatiek lid

6 jul 2015
    1.714
    468
    83
    Vrouw
    Bij ons zijn de rolgordijnen op de bovenste lat van het raam gemonteerd. Aan weerszijden zit een ijzerdraadje gespannen en onder in het gordijn zitten oogjes, het rolgordijn glijd zo naar beneden en gaat daardoor niet "hangen" als het in kiepstand staat. Snap je m?

3. allanieew

allanieew Actief lid

5 jan 2011
    298
    15
    18
    thuisblijf moeder (and proud to be one)
    bij utrecht
    je hebt in de bouwmarkt idd van die beugels die je kunt kopen die om de bovenkant van je kiep-kantel deel klemmen dan hoef je niet in je kozijn te schroeven en kant je raam gewoon open met je raambekleding.

4. Papallona

Papallona Fanatiek lid

9 apr 2016
    1.029
    247
    63
    Vrouw
    Maar kan het raam dan ook op de draaistand?

5. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.144
    23.228
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier kunnen de ramen gewoon open. Bij een aantal ramen hebben we nog een klein raampje erboven, dus dat is helemaal makkelijk. En bij de andere kun je het rolgordijn helemaal naar boven doen en dan kan het raam ook nog open.

6. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Bij de hema kan je ook rolgordijnen kopen met een ijzeren spandraadje zoals dat heet zodat het gordijn tegen het raam blijft als je het raam open kantelt. Even googelen.

7. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier jaloezieën, op het raam gemonteerd, met spandraadjes vast. Ramen kunnen zo kiepen zonder dat de jaloezieën gaan hangen, en ook kunnen ze 90 graden open op draaistand (het maximale, dus volledig onbelemmerd door de jaloezieën).

8. catharin

catharin Fanatiek lid

5 jan 2010
    1.072
    2
    38
    NULL
    NULL
    Ik heb spanvitrage. Het raam kan ook gewoon open. Maar eigenlijk doe ik hem alleen maar open als ik de ramen ga lappen.
    Hier staan ze altijd op de kiep stand.

9. Roos123

Roos123 Niet meer actief

Wij hebben boven dezelfde ramen. Het middelste stuk daarvan is een draai kiep raam. Normaal gesproken zou je daar 1 rolgordijn voor doen, maar dan kun je dat raam dus niet goed gebruiken. Daarom hebben wij 3 losse rolgordijnen. Op dat draaikiepraam loopt dat in een soort railsje naar beneden. Het ziet er netjes uit, we hebben het wel laten doen door een bedrijf.

10. Roos123

Roos123 Niet meer actief

11. Roos123

Roos123 Niet meer actief

Het loopt niet door een rails zie ik. Onder aan het rolgordijn zit een ringetje dat over een touwtje loopt.

12. Deliana

Deliana Niet meer actief

Wij hebben dit... echt ideaal!

Bijgevoegde bestanden:

13. Papallona

Papallona Fanatiek lid

9 apr 2016
    1.029
    247
    63
    Vrouw
    Wat is fat dan precies?

14. Deliana

Deliana Niet meer actief

Een rolgordijn voor een draai -en kiepraam :D
    Zit in een casette. Weet je het merk van de ramen? Velux? Hier kan je genoeg voorbeelden vinden... (Andere merken verkopen ze trouwens ook gewoon)

VELUX raamdecoratie & gordijnen | Rolluiken | Zonwering

We hebben ze inmiddels 10 jaar hangen (verduisterend) en ze zijn echt nog steeds heel mooi.

15. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ow goed topic aangezien ik ook nog raambekleding moet kopen.

1 groot rolgordijn is mooier, maar inderdaad dan kan de kiepstand niet zo makkelijk open. Had ik me bijna verkocht misschien.

16. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Helaas alleen in verduisterend of plisse te verkrijgen van Velux... Ik zou geen verduisterende willen, daar hebben we rolluiken voor.

17. Janna

Janna Fanatiek lid

Wij hebben om die reden boven alle draai/kiepramen een ventilatierooster zitten. Dat geeft voldoende ruimte om gewoon een rolgordijn op te hangen.

18. Deliana

Deliana Niet meer actief

Nee hoor. Typ maar eens Velux rolgordijn in en kijk bij Google afbeeldingen :)

(Gamma/Praxis verkopen deze zelfs, wanneer je een beetje standaard maat raam hebt, kan je ze daar met regelmatig met een leuke korting kopen)

19. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Wij hebben ook draai kiep en hebben de rolgordijnen bevestigt in de nis van het raam. Maar dan in de muur. Kan het raam op kiep stand terwijl het gordijn gewoon op de helft hangt en als we het gordijn helemaal naar boven rollen kan hij geheel open.
    We hebben 1 rolgordijnen voor het hele raam.

20. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Kan het niet echt vinden... maar zoek eigenlijk ook iets met strepen zoals de duo rolgordijnen die op de onderverdieping komen. Zou graag bijpassend materiaal hebben.

Deel Deze Pagina