Hallo allemaal, Graag zou ik wat advies willen, kom er zelf niet echt uit. We hebben in onze woonkamer 4 ramen. 2 kleinere ramen aan de voorzijde, een erkerraam aan de zijkant (met aan de zijkanten een smal raampje) en aan de achterzijde een heel groot raam. Momenteel zit er op de erker en aan de twee ramen aan de voorzijde plakfolie om het zicht te beperken en hangt en in de erker een vouwgordijn , de overige ramen hangen nu nog gordijnen. Graag zou ik willen wisselen van raamdecoratie en het plakfolie weg willen doen omdat ik dit eigenlijk niet mooi vind. Heeft iemand tips zodat ik niet teveel inkijk heb ? Ik dacht eerst aan plissegordijnen (naast gewone gordijnen) maar met een kleine peuter en een baby op komst lijkt me dat niet zo handig. Bovendien lijkt het me ook een beetje too much om in de hele woonkamer gebruik te maken van plissegordijnen. Heeft iemand misschien tips? En misschien een rare vraag, maar is er iemand die aan de voor en achterzijde verschillende raamdecoratie heeft? De woonkamer heeft overigens een normale afmeting . Graag jullie advies. Alvast bedankt!
Wij hebben duorolgordijnen aan de voorkant van ons huis hangen. Als je ze open hebt komt er vollop licht naar binnen en van buiten kunnen ze ook niet naar binnen kijken. Dan moet je echt voor 't raam gaan staan met je neus er tegen aan. En als je hem dicht doet kan je sowieso niet naar binnen kijken. Wij zijn er erg blij mee
Dankje voor je reactie, dat heeft hier in de straat ook iemand inderdaad. Hebben we ook over nagedacht alleen het past niet bij onze inrichting..
plisse gordijnen zijn ook makkelijk. Kun je aan de onderkant dicht doen of midden of boven. In alle kleuren en soorten verkrijgbaar.
Wij hebben in de erker en op onze zijramen plissegordijnen. Zo kunnen we de ergste inkijk tegengaan en het tegelijkertijd wel lekker 'open' laten ogen, door maar een strookje op ooghoogte dicht te doen. Waarom lijkt het jou niet handig met de kinderen? Achter hebben we een heel groot raam met tuindeuren en daar hebben we gewoon overgordijnen van plafond tot grond. Dat geeft de kamer ook weer wat warmte mee.
Wij hebben ook plissegordijnen die naar boven en onder dicht kunnen, ik vind ze nog steeds ideaal! Zijn shuttets misschien nog een optie voor in de erker? Ze laten voldoende licht binnen, je behoudt je privacy en kan de zon ook buiten houden. Moet natuurlijk wel in interieur passen Wil je anders een foto plaatsen, is wat makkelijker meedenken!
Wij hebben houten jaloezieën aan de voorkant. Achter (grote schuifpui) komt een inbetween gordijn. Houten jaloezieën vind ik ook erg mooi in een erker. Shutters nog mooier. Maar daar hangt ook een ander prijskaartje aan.
ik houd zelf erg van vitrage tot op de grond. In de erker kan je met een rail bochten maken zodat je de kleine en het grote raam dezelfde vitrage hebt; en dan ook voor je andere ramen. bij een groot raam heb ik zelf 2 stukken, maar die kunnen helemaal tegen elkaar aan dicht, of je schuift ze open en plaatst een mooie pot of plant.
Wij hebben voor in de erker plissé gordijnen, aan de achterzijde gewone gordijnen aan een roede en in de aanbouw weer plissé. Verschillend kan echt wel. Ik vond overal plissé ook too much en wilde ergens ook gezellige gordijnen hebben.
Wij hebben plissé gordijnen aan de ene kant en dat gaat goed met twee kleine kinderen. Ik knoop de touwtjes hoog op (om de steuntjes heen) zodat de kinderen niet aan de touwtjes kunnen trekken. Het staat leuk, strak maar ook gezellig en je kunt spelen met de hoogtes. Ik heb er 5 die allemaal aan de onderkant en de bovenkant een stukje open staan. Geen inkijk meer, wel genoeg daglicht. Aan de andere kant van de kamer heb ik inbetweens tot aan de grond. Ik twijfelde ook of het kon, twee dingen in 1 kamer, maar het staat echt mooi.
Dankjewel allemaal ! Meesten hebben dus plissé gordijnen , leek me niet zo handig met kinderen , gaat dat niet snel kapot? Voordeel is inderdaad wel dat je er diverse kanten mee op kan . Schutters vind ik ook geweldig , goed idee . Eens kijken wat dat kost , ik zal eens een foto maken morgen en dan kijken of ik het toe kan voegen hier.
Daglicht vind ik inderdaad er belangrijk , inbetweens heeft Mn zus en hebben het op de slaapkamer , vind t een beetje ouderwets uit zien (Maarja is natuurlijk afhankelijk van wat je hebt ) welke kleur heb je als ik vragen mag ?
Ja vind ik ook, de meeste inbetweens en vitrage zijn ouderwets. Ik vond ook echt alleen deze leuk die ik nu heb. Mijn inbetween gordijnen verlopen in kleur. Bovenkant wit en dan verlopen ze naar onderkant taupe. Ze zijn er ook in wit/grijs. Dat was voor ons huis te koel (die kleur) http://m.leenbakker.nl/m20/gordijnen-en-raamdeco/vitrages/inbetween-gent-taupe-290-cm Op de site zijn ze minder mooi dan in het echt.
Witte houten jaloezieën. Deze hebben wij in de slaapkamer van mijn dochter geplaatst toen we 4 jaar geleden de babykamer maakte. Wij wonen tegen over een café/terras nu kunnen ze moeilijk naar binnen kijken en heb je toch altijd licht in de slaapkamer.
Houten jaloezieën leek me ook mooi, gaan we eens voor kijken denk ik. Daarom was m'n vraag ook of er mensen zijn die voor en achter andere raamdecoratie hebben. de woonkamer heeft gewoon een normale afmeting en dacht dat het misschien teveel zou zijn als je voor en achter houten jaloezieën zou doen... heb trouwens foto's toegevoegd van de erker en voorzijde. Wel echt alleen van de ramen ivm herkenning.