Hoi dames wij hebben binnenkort een gastouder in huis, maar onze dochter gaat ook naar het kdv. wie weet hoe dit werkt bij de kinderopvangtoeslag. kan ik 2 verschillende opvangmogelijkheden aangeven? ik kan het zelf niet vinden nl. ik kan alleen aangeven dat ik 2 kids heb, maar niet per kind ook nog verschillende opvang?
Voor zover ik weet maakt het niet uit over hoeveel soorten opvang je toeslag aanvraagt, als je maar niet over die max uren komt. Als je 25 uur werkt kun je niet voor 30 uur toeslag aanvragen.
Ja hoor, dat kun je apart aangeven. Ik had mijn dochter bij een gastouder en BSO. Als je je uren opgeeft bij de belastingdienst, kun je aangeven dat je gebruik maakt van nog een ander soort opvang.
Jawel. Je kunt 140% aanvragen. Ivm reistijd naar je werk. Behalve als je kinderen op school zitten dan is het 97% dacht ik
Je kunt per kind verschillende soorten opvang aanvragen. Even goed zoeken of even bellen met belastingtelefoon. Als ik tijd heb zal ik voor je kijken.
Ja hoor dat kan. Via "mijn Toeslagen" geef je het volgende aan. Via de optie kinderen geef je aan er veranderd iets in de kinderopvang, vervolgens de optie mijn kind gaat naar een nieuwe opvang. Ten tijde van deze wijziging krijg je de vraag stopt de huidige opvang en die beantwoord je dan met nee.
Bij een gastouder is het percentage lager dan bij het kdv dacht ik. Omdat een gastouder per uur factureert. Een kinderdagverblijf (over het algemeen) per dagdeel.