Raamdecoratie raam zuiden

Discussie in 'De lounge' gestart door tupp, 28 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij hebben een vrij groot raam op het zuiden. Ik heb daar al diverse soorten raamdecoratie gehad. Stoere hoge vazen met nep-takken erin. Dat resulteerde in schroeiplekken op de bank :confused: Blijkbaar traden de vazen op als vergrootglas...
    Ik heb nu (in de winter!!!) een kandelaar met een grote kaars voor dat raam staan. Die kaars is nu dus gesmolten aan de raamzijde. Ik denk dat die voorbeelden wel illustreren hoe heet het wordt en dat dus niet zomaar elke plant er kan staan!

    Een aantal planten doet het er wel goed, maar ik heb eigenlijk nog steeds geen potten gevonden naar m'n zin. Dus met de vetplanten die er nu staan, ben ik ook niet helemaal gelukkig.

    Nu zag ik laatst bij intratuin een plank met in het midden een ei-vormige gat. Daar zat dan kippengaas in. Die vond ik leuk, maar ik maar ze dan liever zelf zonder dat ei, anders is het zo seizoensgebonden.
    Alleen vraag ik me af: welke klimplanten zouden het dan goed doen op die plek? Of misschien heeft iemand nog wel andere leuke suggesties voor een raam op het zuiden. De bank staat voor het raam, dus het moet wel redelijk hoog zijn om daar bovenuit te komen. En dus niks van glas en niets dat kan smelten :o:
     
  2. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.597
    3.484
    113
    Ik heb deze van de Jysk, waren laatst afgeprijsd, 2 voor 15 Euro.
    Ze zijn 15 bij 15 en 50 cm hoog.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  3. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Dank je, die zijn inderdaad leuk!
     
    Jo79 vindt dit leuk.
  4. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Ik denk dat er weinig (klim)planten te vinden zijn die het daar goed gaan doen, behalve cactussen en sommige vetplanten..
    Ik vind het ook lastig, zit met hetzelfde probleem:o:
     
  5. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.566
    7.392
    113
    511f26d37dbd56353a537a59c277184f.jpg

    En iets van hangers met planten? Graslelie deed het bij mij op het zuiden altijd goed :thumup:
     
    owly, Rabi en MinnieMouse94 vinden dit leuk.
  6. MinnieMouse94

    MinnieMouse94 Niet meer actief

    Hier een vensterbank op het zuiden met voornamelijk Sansevieria varianten. Dat gaat prima, volgens mij.
     
  7. Jessi79

    Jessi79 Fanatiek lid

    4 jan 2012
    4.564
    2.417
    113
    Bedoel je nou raamdecoratie of vensterbankdecoratie? Bij raamdecoratie denk ik aan mooie brede jaloeziën of plissés om de zon buiten te houden.
     
  8. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Ik heb graslelies hangen en aloe vera planten staan.
     
  9. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.535
    2.340
    113

    Bijgevoegde bestanden:

  10. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    In dat geval: vensterbankdecoratie.

    Ik zag hangplanten: ook leuk maar mijn man krijgt er een stuip van als ik in plafonds of kozijnen wil boren. Dus het moet echt iets op de vensterbank worden.

    Graslelie hebben we. Die doet het inderdaad best goed daar. Maar die staat al voor het andere raam. We hebben beneden twee ramen in die gevel. En dankzij die graslelie waar we ooit mee begonnen zijn, staan er inmiddels op andere plekken in huis ook graslelies. En bij m'n schoonmoeder. En m'n moeder. En m'n schoonzus. En bij twee vriendinnen. En oh, nu we het toch over planten hebben... wil iemand nog een paar stekjes van de graslelie :roflmao:.

    Kortom: voor dat andere raam mag het wel iets anders worden dan graslelie.

    Sansevieria vind ik niet zo mooi. En aloë vera vind ik weer op sansevieria lijken. Maar qua kleur wel mooier. Ook wel weer een plant die zichzelf vermeerderd, zie ik. Zal m'n schoonmoeder blij mee zijn. En m'n moeder. En...

    Ik zit nu even ziek thuis, volgende week maar eens kijken. Twee aloë vera in van die hoge potten van jysk kan wel leuk zijn. Of denk je dat er geen echte plant inkan, @Jo79? Want je koopt ze met nepplanten, toch? Worden ze topzwaar als je er echte planten in doet, dat ze omkukelen als je de gordijnen dicht doet? Want dat overkomt mij gegarandeerd. :o:
     
    owly vindt dit leuk.
  11. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.597
    3.484
    113
    Ik heb er blauwvarens in (ofzo heten die dingen) en het stomme is, de ene doet het goed en de ander valt uit.
    Ik denk dat ik er dus ook maar nepperds in ga doen en de ene blauwvaren in een andere pot zet.
    Ik heb twee katten waarvan eentje wat lomp, maar ze hebben ze gelukkig nog niet omgegooid.
     

Deel Deze Pagina