Iemand ervaring met bloedspiegel antidepressiva?

Discussie in 'De lounge' gestart door Kipkakel, 4 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kipkakel

Kipkakel Lid

8 jan 2020
    13
    0
    1
    Vrouw
    Mijn bloed is geprikt of Sertraline werkzaam genoeg is. Ik slik 175mg,en er zit 40ug in mijn bloed.
    De assistent van de huisarts had geen idee.
    De psychiater is niet aanwezig deze week, en ben toch benieuwd.
    Desmetylsertraline was 105??

2. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.301
    2.569
    113
    de bloedspiegels voor anti depressiva zijn heel verschillend.

Is wel eens vaker een spiegel geprikt, dan zou je kunnen vergelijken maar ik begrijp dat de assistente deze uitslagen niet kan beoordelen. Is echt iets voor de psychiater.

Wanneer heb je een afspraak.

Ik moet voor de lithium die ik slik maandelijks prikken en kan zelf al goedbepalen of het het ok is. Zowel met te laag als te hoog.
    Te laag, depressie kan zo weer toeslaan.
    Te hoog ik krijg bewegingsstoornissen en moet direct minderen.
    Heb altijd labformulieren in huis als het ergens niet goed voelt. Dat is wel fijn en weten we binnen een dag al wat te doen.

3. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Ik heb ook een tijdje sertraline geslikt en heb even opgezocht wat mijn waardes waren. 58 en desm. was 47. Bij mij was dit te laag.

4. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

30 dec 2012
    4.803
    4.583
    113
    Kun je niet inloggen op je patientendossier van het ziekenhuis? Hier staan altijd de normaalwaarden bij, en dan de geprikte waarde. Dan weet je of je ertussen zit en dus goed zit, of te laag of te hoog.

Wel stom dat ze je de waarde doorgeven maar niet kunnen zeggen of het goed is of niet

5. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

30 dec 2012
    4.803
    4.583
    113
    Sertraline

50-300

Dit is wat ik nu zo snel kan vinden. Zegt dus echt helemaal niks. Is een brede waarde.
    Ik zou ff afwachten. Gevolg ervan zou logischerwijs zijn dat je op moet hogen qua medicatie, maar dat mag toch alleen in overleg met een psychiater, dus je moet sowieso wachten of de arts het nodig mocht vinden of misschien je wel wil laten overstappen. Ligt natuurlijk niet alleen aan je waardes, maar ook aan hoevaak je opgehoogd hebt, bijwerkingen, wat verwacht hij ervan...? Dus van zoveel dingen afhankelijk dat je toch echt af moet wachten.

6. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.331
    8.334
    113
    Amsterdam
    Officieel prik je geen spiegels met Sertraline omdat daar geen therapeutische range van is. Dus eigenlijk zegt het niet zoveel behalve dat je het dus neemt. Van andere antidepressiva weten we wel dat er een bepaalde range is waarin het moet werken zoals notriptyline of clomipramine etc.

7. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.802
    8.470
    113
    Vrouw
    Mijn vrouw slikt ook sertraline en ik vroeg me al af waarom er bij haar nooit spiegels geprikt zijn.. maar dat is dus eigenlijk niet zo raar omdat het niets zegt.

Siepie85 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina