Dezelfde persoon ziet al voor de tweede keer af van koop mp.

Discussie in 'De lounge' gestart door dochters, 9 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Ik heb iets in de verkoop staan op mp en er reageerde iemand op dat ze het wel graag wil hebben. Dus ik mijn adres geven etc... en ze vroeg of dit vlakbij het station ligt, want ze wilde het dan te voet ophalen en daarna doorlopen naar haar werk. Een hele hoop mailtjes over en weer gedaan hoe ze dan moest lopen en zo. Allemaal van die irritante vragen die ze zelf ook het beste even via google maps uit kan zoeken.

Toen ineens een reactie dat het te ver lopen was en dat ze af ziet van de koop. Tja kan gebeuren. Dus ik heb toen gereageerd met: "Jammer, maar het is niet anders". (We waren dat tijdstip trouwens zelf ook niet in de gelegenheid om het jasje af te geven op het station omdat de auto er op dat moment niet was).

Dit alles was voor het weekend.

Toen na het weekend weer een mailtje dat ze hem tóch wel graag wil hebben en dat ze hem woensdagavond op wil halen. Nou prima, ik dacht nog: ze wil hem wel graag hebben.
    Toen vanmorgen in mijn mailbox dat ze er toch vanaf ziet omdat haar vriend het niet mooi vind.

Hier word je toch niet goed van? Ik kan daar niet tegen. Simpel figuur!

Ik heb nog geen reactie gegeven. Wat zouden jullie doen? Niks terugschrijven? Of aardig blijven en weer zeggen: Helaas, het is niet anders. Of zouden jullie je irritatie laten merken in een mailtje terug?

Ik vind het ook vervelend dat ze dan je adres en alles weten. En er dan toch vanaf zien. Voor de tweede keer nog wel! Zucht!

2. Kiwi1405

Kiwi1405 Fanatiek lid

17 mei 2012
    1.784
    1
    0
    Wispelturig typetje die vrouw haha.. Heb je nog meer gegadigden? Als je het jasje toch "snel" wilt verkopen, kan je niks anders denk ik.

3. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Niet meer reageren en geen moeite meer in stoppen!

4. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Nee, helaas verder nog niemand voor het jasje.

5. Kiwi1405

Kiwi1405 Fanatiek lid

17 mei 2012
    1.784
    1
    0
    Jammer :(.. Ik kan ook echt beetje geirriteerd raken als het zo zou gaan, maar tja.. wat kan je nu anders? Ik denk niet dat ik een reactie meer zou terugsturen naar Mrs. Wispelturig.

6. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ik word ook zo doodmoe van die mensen op mp ;) Gister ongeveer hetzelfde als jij. Ik vraag E25 voor een kledingpakket a 27 stuks. Krijg ik een mail met een bod van E20 en dat ze het de volgende dag gelijk wilde komen halen. Nou ja prima, scheelt mij weer verzenden ed. Krijg ik even later een mail met een zielig verhaal over haar zus en dat zijzelf nog maar E15 op d'r rekening heeft staan. Tja sorry, dat vond ik te weinig, plus dat ik geen zak van het verhaal geloofde. Even later een mail dat ze het dan toch voor E20 doet ;) Gister zou ze komen en precies zoals ik verwacht had, is er dus niemand op komen dagen.
    Ik ga niet mailen oid hoor, dan niet!

7. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ik reageer dan wel eventjes, maar alleen om mijn eigen frustraties te botvieren. Ik weet heus wel dat daar dan geen reactie meer op komt en dat het niets uitmaakt :p

8. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Oh dat is ook irritant zeg!
    Sommige mensen... ;)

9. Cabb

Cabb Niet meer actief

Ik had laatst een mailtje dat iemand iets diezelfde avond nog op wilde halen want hij woonde in de buurt. Stuur direct een mailtje terug is goed met adres zat npg geen 2 min tussen. Krijg ik even later een mailtje dat ie al voorzien was. Enige wat ik terug stuurde was: vreemd. Kreeg ik terug dat ik blij moest zijn dat ie uberhaupt mailde dat ie ervan af zag. Gelukkig 2 dagen later alsnog aan iemamd anders verkocht maargoed...

10. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Dit dus!
    En mocht ze alsnog reageren voor het jasje zou ik het haar ook niet meer verkopen.

11. Steeciaantos

Steeciaantos Fanatiek lid

28 okt 2013
    1.554
    0
    0
    Limburg
    Ik zou ook niet meer reageren

12. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Pff, ik zou niet eens meer reageren op haar biedingen/mailtjes. Haar biedingen gewoon verwijderen en als ze vraagt waarom gewoon zeggen dat ze het uiteindelijk altijd afkapt.

Hier al een paar keer mee gemaakt dat ze een mail sturen dat ze het graag willen hebben, stuur je een reactie met je wanneer ze het op willen halen of dat het verzonden moet worden krijg je geen reactie's meer nou ik verwijder dan de biedingen en mails.

13. Rooibosje

Rooibosje Bekend lid

16 jun 2010
    572
    104
    43
    Dit heb ik nu ook al een paar keer meegemaakt zeer vervelend. Ik denk je wilt iets of niet ga niet bieden terwijl je weet dat je niet wilt hebben. Ik verwijder de biedingen ook. En dan maar hopen dat er nog andere gegaardigde zijn.

14. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dat had ik ook, met banden waar mensen hier van alles van knutselen. 1 vrouw heeft denk ik wel 5 keer afgemaild, daarna heb ik er maar niet meer op gereageerd.

15. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik heb ook ooit een ergens op geboden (Maxi-Cosi). Ik kreeg het adres en afspraak stond.
    Totdat ik een andere advertentie zag waar die Maxi-Cosi werd aangeboden inclusief de Familyfix voor €20 meer (dat ding nieuw kost rond de €175)

Toen ik die mevrouw een mail stuurde en aangaf dat ik wat anders had gevonden werd ik me toch een partijtje verrot gescholden.
    Ik kreeg de meest ongeneeslijke ziektes toegewenst. Tjaaaaa...

Marktplaats is geen Ebay. Je hebt dus geen koopverplichting.

16. Mango88

Mango88 Niet meer actief

Hier ook weer gedonder met MP. Ik zet er niet vaak spulletjes op, maar ik heb veel babykleertjes en heb geen ruimte meer om ze op te slaan. Maar na de eerste advertentie weet ik weer waarom ik niet veel op MP zit. Het lijkt wel ontmoedigingsbeleid joh.

Ik bied alleen als ik iets wil hebben, en ik kijk van tevoren waar ze wonen en hoe de spullen eruit zien. Als iets mij niet bevalt, bied ik niet. Simpel zat.

Net weer iemand. Heb foto's van alle kleertjes gemaakt. Vraagt ze hoeveel stuks het zijn. Eh, tel ff, ze liggen naast elkaar uitgestald. Het zijn er echt geen 50 hoor:D

17. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Ik heb er inderdaad maar voor gekozen om er niet op te reageren. En in de toekomst ga ik sowieso niks meer aan deze persoon verkopen.

Wat kunnen mensen toch altijd raar doen met dit soort dingen.

18. Nati

Nati Niet meer actief

Ja, dit komt mij ook bekend voor, BLOEDirritant! Ga dan niet bieden of reageer dat je er toch van af ziet. Kleine moeite, toch?! Gewoon niet meer reageren vind ik ronduit onbeschoft.

Ik heb laatst ook tot drie keer toe een afspraak gemaakt met iemand, die steeds zo'n 15 minuten na het tijdstip dat we hadden afgesproken mailde dat ze het niet ging redden. Na de derde keer heb ik haar in een mailtje verzocht niet meer langs te komen, omdat ik het niet meer aan haar wil verkopen. Graag of niet!

Wat ik nog het ergst vond was dat iemand, die een wipstoel van me wilde kopen, een dag voordat ze zou komen mailde of die erg gebruikt was. Ik zei toen dat hij maar door een kindje gebruikt en erg netjes was en ik alle hoezen e.d. net in de was had gedaan voor haar. Krijg ik een mailtje terug met 'dan wil ik graag weten hoe die uit de was komt, want als hij vies is hoef ik hem niet'. Toen ben ik uit mijn slof geschoten en schreef ik dat ik geen vieze spullen op mp zet en haar niet meer aan mijn deur wens te ontvangen. Kwaad was ik!
    En dag later heb ik hem alsnog verkocht aan iemand die er hartstikke blij mee was!

Sommige mensen... :x

19. Mango88

Mango88 Niet meer actief

Maar als iemand bied, of je mailt met de vraag wat je ervoor wil hebben etc, en na je uitleg hoor je niks meer.. Hoe lang wachten jullie dan totdat je weer mailt? Of reageer je niet meer en ga je ervan uit dat die persoon geen interesse heeft?

20. Mango88

Mango88 Niet meer actief

Hahaha, serieus?! Wat een mafketel:D

Deel Deze Pagina