kinderwagen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Ellen291982, 1 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

ik weet niet waar ik het precies neer moet zetten, maar anders moet het even verplaats worden.

Ik ben zwanger van de tweede. Emma is nu anderhalf en als de baby geboren word 2 jaar. Nu willen we een nieuwe (tweedehands) kinderwagen aanschaffen maar wat voor een? Moeten we een duo nemen waar Emma ook nog in kan? of is een kinderwagen alleen voor de baby genoeg? Kan Emma dan als we weggaan meelopen of op een kiddyboard? of is ze daar dan te jong voor? We wonen in het centrum en lang hoeven we eigenlijk ook nooit echt te lopen dus. We hebben nu een buggy waar we Emma in meenemen, maar ze loopt ook vaak al wel stukken mee. De buggy is dan handig als ze niet meer wil. Maar dan heb je ook een kiddyboard voor toch? zijn die net zo handig? Want dan kunnen we gewoon een kinderwagen halen.

Graag jullie advies die ook een kindje hebben in Emma haar leeftijd en daar ervaring mee hebben

2. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Mijn kinderen gaan ook ong. 2 jaar schelen.
    Ik heb zelf (nu nog) geen auto, woon buiten het centrum en ik loop/wandel sowieso veel.
    Daarnaast ben ik alleenstaand, anders kun je met samen wandelen nog een buggy+kinderwagen nemen.
    Hier dus wel een duozit (achter elkaar) met babynestje en een klein zitplekje voorop voor Jayro.
    Deze wagens zijn tweedehands al heel goedkoop en nieuw vanaf 150 euro ofzo te koop. Die van mij heeft goeie luchtbanden en goeie vering dus de baby kan er al in principe meteen in.
    Tóch heb ik evengoed een gewone wagen voor als Jayro er niet is of gewoon even mee kan lopen. En ook de buggy blijft.

3. fafje

fafje Niet meer actief

je hebt toch ook van die meerijdplankjes waar een kindje kan zitten...mss is dat wat...en eventueel een normale buggy en dan baby in draagbdoek voor snelle boodschap oid

4. Ellen291982

@fafje ja dat is het kiddyboard waar ik het over had. lijkt me ook heel handdig. weet alleen niet of je voor elke kinderwagen die hebt. of anders een die op elke wagen kan passen?
    Een draagzak is idd ook erg handig, dank je voor de tip. kan ik altijd emma meenemen in de buggy en de baby even in de draagzak

5. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.280
    2.984
    113
    Verplaatst naar 'uitzet'.

6. Fransa

Fransa Niet meer actief

Weet niet hoe het bij jullie zal zijn na je bevalling wat betreft het thuis zijn van beide kindjes, maar hier gekozen om in eerste instantie geen duowagen aan te schaffen. Tijdens mijn verlof blijft zoonlief (ruim 16 maanden als z'n broertje geboren wordt) gewoon 3 dagen in de week naar de oppas gaan en heb ik de 2 kinderen dus 'maar' 2 dagen in de week in m'n eentje.
    Wij hebben nu al een gewone wandelwagen en buggy en in de weekenden kunnen we ze dus al met z'n 2-en rijdend vervoeren. De 2 dagen dat ik ze dan allebei thuis heb moet ik gewoon niet al te veel willen de eerste maanden. In ieder geval geen grote shopsessies plannen enzo. Kan ik dan beter doen als ik alleen de baby thuis heb.
    Omdat ik de duowagens toch wel prijzig vind (als je een beetje een goede wil) gokken we het erop dat het wel gaat lukken zo. En dan willen we in de loop van het voorjaar een duobuggy kopen zodat ik deze zomer beide kids gewoon zittend kan vervoeren.

Wij hebben trouwens ook een buggyboard gekocht. Op de website kun je wel zien welke geschikt is voor jouw wandelwagen; Lascal Ltd | BuggyBoard Fitting Guide

7. Ellen291982

mijn man werkt fulltime en ik ben fulltime mama dus ik ben wel altijd thuis met de kinderen. Wij zaten ook ermee dat zo'n wagen erg duur is. en Emma gaat een aantal maanden later ook naar de psz. ik vond de tip van de draagzak ook erg handig, daar had ik nog niet aan gedacht. moet zeggen dat de echte boodschappen doen we meestal met zijn tweeen en anders mijn man alleen. Ik ga wel de stad in maar meestal voor paar kleine dingen.

Dank je voor de tip van die site!

8. cynt1985

cynt1985 Bekend lid

8 jul 2008
    719
    0
    0
    hallo ik heb ook 2 kindjes zitten net geen 2 jaar tussen en wij hebben zo plankje voor aan de wagen en daar staat de oudste op en dat gaat heel erg goed loopt meestal in het begin zelf en als hij moe word gaat hij er op staan en zelfs als we naar stad gaan wil hij eropstaan dus ik raad het je aan

9. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hier geen duowagen en geen kiddyboard.
    Het komt zelden voor dat ik weg ga met 2 kinderen, verder dan alleen de winkel.
    Meestal is er iemand mee als ik langer weg ben, mijn vriend, mijn moeder, zussen enz.. Dan gaat de oudste in de buggy.
    Mocht dit nou niet werken dan ga ik bij langere stukken de baby dragen en de oudste in de wandelwagen inzet. Is gelukkig gewoon losklikken en wisselen.

Ik heb dus nog geen ervaring, maar ben niet van plan bij voorbaad al dure maatregelen te nemen.

10. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Wij wachten met de aanschaf van iets tot de baby er is. Ik vind het lastig in te schatten hoe makkelijk en lang Evy loopt tzt.
    Ik denk dat wij het oplossen met een kiddyboard ofzo. Ik vind het zonde van het geld om weer een wagen aan te schaffen.

De wagens waarbij de oudste voor en de jongste achter zit zijn heel zwaar om te duwen. Dat is niet sowieso de eerste weken na de bevalling niet aan te raden.

Tja, als ik voor een duowagen zou gaan, is het er een waarbij de kindjes naast elkaar zitten.

11. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.138
    0
    0

In de draagzak baby & dreumes in buggy... ik heb het 1x gedaan toen ik boodschapjes ging doen in het dorp. Maar vond het me toch zwaar!
    Mijn dochter is wel wat jonger; ze schelen 1,5 jaar.
    Ik heb een duo-buggy van MacLaren waar baby ook al in kan, ideaal. Heb daarnaast ook een losse kinderwagen & buggy dus als ik samen met mijn vriend weg ga, nemen we de losse wagens mee.

12. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.138
    0
    0

Slim van je. Want je zal zien dat je de shopjes toch gaat doen met 1 kindje (de baby dus). Want shoppen met 2 kids........ nee niet handig ;).
    Tenminste, als je het vergelijkt met op pad gaan met alleen de baby tenminste... haha

13. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.558
    530
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Wij hebben er ook over nagedacht (zitten met kids in dezelfde leeftijdscategorie ;) ) Maar hier in Duitsland zijn de meeste duowagens pas vanaf 6 maanden.... Dus de eerste periode gaat niet handig zijn met zo'n wagen een babietje.
    Dus wij laten het eerst toch maar even.

14. Ellen291982

idd waar dat het zonde is een hele nieuwe duowagen aan te schaffen. vind het kiddieboard ook steeds beter klinken. Emma kan nu al goed lopen een eindje dus daar maak ik me ook niet echt zorgen om. We willen misschien een nieuwe (via marktplaats) kinderwagen omdat de uode misschien kapot is (moet mijn man nog even goed naar kijken maar hij lijkt kapot) en via mp heb je goedkoop al een complete wagen met buggy en al.

Deel Deze Pagina