Ha dames, mijn baby slaapt goed in slaap op mijn borst. Wanneer ik dr in bed wil overleggen wordt zoj altíjd wakker. Dit resulteert in het feit dat ik haar alleen op mij kan laten slapen. Wanneer ik haar wakker in bed leg en in slaap wil aaien lukt dit niet... Ze moet echt slapend in bed worden gelegd. Volgens mij gaat het al fout wanneer ik haar van mijn ene arm afhaal en omlaag til en langzaam onder haar deken wil schuiven. T is zon strijd nu. Laten slapen en bij haar bed wachten om te kijken of ze weer in slaap komt kost veel tijd.. Vervolgrns laat ik haar ligggen, maar binnen tien minuten huilt ze en laat ik haar maar bij mij slapen onder de deken wil schuiven. Herkenbaar? Tips? Ooit moet ze het leren, nu slaapt ze alleen op de arm.
In een slaapzakje bij je in slaap laten vallen? Dan word ze niet koud als ze word weggelegd. Of het bedje voorverwarmen met een kruik.
Valt ze bij jou op de arm in slaap of ligt ze op je borst? Hier viel mijn zoontje vaak op mijn borst in slaap en als ik hem dan op zijn rug weglegde schrok hij gelijk wakker, omdat hij het warme gevoel bij zijn buikje kwijt was. Ik ben hem toen altijd op zijn buik weg gaan leggen, zodat hij niet wakker schrok. Voorverwarmen was niet nodig. We hebben ook een poosje ingebakerd en als m'n zoontje dan liggend op mijn arm in slaap viel dan legde ik hem in bed met mijn arm nog onder zijn hoofd/ nekje. Dan wachtte ik tot hij rustig verder sliep en ondertussen dekte ik hem toe. Pas als ik helemaal klaar was met instoppen en hij echt sliep haalde ik heel voorzichtig mijn andere arm onder zijn hoofd/ nekje vandaan.
Misschien pedagogisch fout, maar ik wiegde haar altijd in slaap in de reiswieg, als ze dan in diepe slaap was, droeg ik haar voorzichtig over in haar eigen bedje. Het hielp om haar in een warm dekentje te leggen in d'r reiswieg waarvan ik de zijkanten dan over d'r heen legde. Zo lag ze warm en geborgen. Ze mag wel even huilen, zolang je maar bij d'r blijft zodat ze je kan zien en ruiken.
Nahla2013..... Hier precies hetzelfde, alleen dan in de kinderwagenbak.... En hier waren we nog pedagogisch onverantwoorder.... wij zetten de kinderwagenbak vervolgens in zn geheel in haar bedje, zodat we haar niet hoefde over te leggen!
Ja ik bedoelde ook de kinderwagenbak. Hahaha wat zijn we ook verschrikkelijke moeders als je de richtlijnen *kuch* regels *kuch* van het consultatiebureau leest. Gewon lekker doen wat jou als moeder het juiste lijkt. Geen enkel kind hetzelfde. Dat weet ik nu.
Dat ben ik nu idd helemaal met je eens, maar toen onze kleine meid zo klein was, was ik echt super onzeker, omdat ik het echt allemaal goed wilde doen.... ! Ik ben idd 'een verschrikkelijke' moeder..... En in vele gevallen ben ik daar trots op!!
Geweldig dit! ik ben ook zo'n "foute" mama! Mijn zoon sliep ook alleen maar op mij, hij is nu bijna 1.. tot een maand geleden sliep hij alleen als ik m slapend in bed legde.. Elke poging die ik daarvoor ondernam om m wakker weg te leggen (want hij "hoort" toch zelf in slaap te kunnen vallen) mislukte, terwijl hij bij mij heerlijk rustig in slaap viel en vervolgens ook lekker doorsliep.. Hij had het kennelijk nodig! ..tot een maand geleden.. want toen hij bij het wegleggen wakker werd, pakte hij zn knuffel en ging lekker liggen.. Opeens kon hij zelf slapen! Gevoel volgens is vaak het beste! Maar ken dus je dilemma van het wegleggen zonder wakker te maken.. Wij verwarmden toen hij zo klein was idd ook t bedje.. daarna slaapzakje.. en wachten tot je kindje echt diep slaapt (als je t handje op tilt en het "valt" slap lang het lichaam.. daar keken wij naar)
Pfew, goed om te lezen dit! Mijn dochter valt altijd aan mijn borst in slaap en alleen op het juiste moment kan ik haar in de wieg leggen. Soms maak ik me wel zorgen hoe dit later moet, maar nu wil ik me er nog geen zorgen over maken
Ts, hoe leg je je dochter weg? Als ze tegen mijn borst in slaap valt moet ze op haar buikje weg gelegd worden, anders is het verschil te groot en dat vind ze maar niets.
Maar bij mij kan ik haar zelfs niet slapen weg leggeb he! Idd van mijn buik naar haar rug. Op haar buik durf ik nog niet
Zo herkenbaar! Wij kregen de goude tip om te wachten met verplaatsen totdat hij in diepe slaap was. Na 20 minuten komen baby's in een andere slaap en merken ze bijna niet dat ze weggelegd worden.
Hier werkte het goed om een slaapzakje aan te trekken en dan in bed te leggen als ze sliep. Overdag heeft ze tot een maand of 7 alleen op ons of in de kinderwagen geslapen. Toen met langzaam afbouwen, hand vast houden, erbij blijven enzo, kan ze sinds een maand zelf in slaap vallen overdag! Lekker aan toe geven, elk kind is anders en voelt het aan als je iets doet wat niet bij je past. Mijn ervaring is dat het vanzelf goed komt
Mijn dochter valt wel zelf in slaap, maar dit gaat 's avonds veel makkelijker dan overdag. Dit is sinds we een slaapzakje gebruiken. Overdag heeft ze alleen een dekentje over haar heen omdat het dan warmer is in huis en dan gaat slapen ook slechter. In slaap vallen terwijl ze op een speen sabbelt vindt ze ook heerlijk, maar als de speen uitvalt als ze net wegdommelt is ze meteen weer wakker. Ze dommelt met speen wel sneller in. Op de borst slapen vindt ze ook heerlijk (en dat mag af en toe ook overdag) maar dan hoef ik niet te proberen haar weg te leggen, want dan is ze meteen wakker en gaat ze huilen. Kort gezegd: probeer een slaapzak en geef overdag gerust eens toe aan de 'mamahonger'
Ik ben ook zo'n foute mama. Ook slapen in de reiswieg maar dan de reiswieg beneden laten staan. Slapen in een slaapzakje en een schapenvachtje in het wiegje kan de overstap zachter maken. Maar ik kon ze ook niet in hun bedje leggen, wel slapend op schoot <3 (en met 2,5 slaapt zoon nogsteeds in de wagen of op de bank, iedereen vind het lief, hij slaapt BV ook op schoot in de kerk of bij een vermoeiende afspraak bij de Rabobank...)
De eerste maanden gaf ik daar gewoon aan toe hoor. En met 12 weken ging ik oefenen met wakker in bed leggen. Lukte niet altijd dus dan nam ik hem weer bij mij maar opeens lukte het wel. En nu leg ik hem altijd wakker in bed en valt hij heerlijk in slaap. Het komt wel goed. Ik zou hem nu gewoon bij je houden. ik weet hoe vermoeiend dat is. Een draagdoek was mijn redding.
Bij ons heeft een puckababy goed geholpen. Maar heb ergens ook gelezen dat een baby pas vanaf 4 maanden echt goed in staat is om zelf in slaap te vallen. Tot die tijd is het niet gek dat een baby slapend in bed wil worden gelegd. Wij hebben een periode gehad dat ik haar bleef wiegen totdat ik haar zag wegzakken. Dan legde ik haar bijna slapend, maar dus nog wel iets wakker, in bed en bleef ik over haar gezichtje aaien totdat ze echt sliep. En na ongeveer 4 a 5 maanden kon ik haar inderdaad echt wakker weg leggen. Nu leg ik haarden bed en hoor ik haar vaak nog een kwartiertje kletsen voordat ze in slaap valt.