Wie werken hier als Aphahulp en kan mij het een en ander uitleggen betreft belasting en verzekeringen die je zelf zou moeten regelen.
Ben ook benieuwd naar de voors en tegens, hier is het allemaal als zzp.. hoe werkt t bv met evt kinderopvang?
Lees ook even mee. Werk nu nog bij een thuiszorgorganistatie tot Oktober. Mijn contract word niet verlengd en ik sta voor de keus of stoppen of bij dezelfde organisatie beginnen als zelfstandige hulp. Ben nu alles aan het uitzoeken wb toeslagen etc.
Ik werk als alphahulp. Een verzekering zit je rond de 60 euro pm. Dat mocht je in de WW komen je hier recht op heb. Ik heb het niet genomen. Belasting moet je zelf afdragen. Dus elk jaar je papieren invullen en dan krijg je vanzelf de rekening thuis. Als je met de auto gaat kilometers opschrijven en eventueel de benzine bonnen ervan bewaren. Dit kan je ook opgeven. Kinderopvang word gewoon vergoed. In de zin van dat je daar wel gewoon recht op heb en natuurlijk is dat inkomstenafhankelijk hoe hoog je eigen bijdragen gaat zijn. Ik ben dus zzper en vind het wel een rompslomp. Papieren invullen met je cliënten elke week etc etc. Maar goed ideaal te combineren met schoolgaande kinderen.
Via de organisatie. Hun bemiddelen tussen mij en client. Hun verzorgen mijn salaris. Zelf zou ik een verzekering moeten afsluiten bij het UWV en contact moeten opnemen met de belastingdienst. Maar vind het nog erg onduidelijk allemaal.
Hier hetzelfde. Ik heb een contract tot september 2014 maar helaas een 0 uren contact. De kans is groot dat ze mij niet inplannen en als Alphahulp dus wel. De gemeentes willen daar toch naar toe. Goedkoper hè.