Wii fit.....wie heeft ervaring??

Discussion in 'De lounge' started by Smile, Feb 25, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Smile

Smile Fanatiek lid

Sep 11, 2008
    4,358
    0
    0
    Hi,

Wie heeft er ervaring met de wii fit?
    Is dit wat om lekker thuis te sporten??
    Of ben je er na drie keer op uitgekeken?
    Hij is nogal duur in de aanschaf....dus ben benieuwd naar reacties!

2. Elena22

Elena22 VIP lid

Feb 10, 2010
    8,110
    1,795
    113
    Kraamverzorgende
    Hoi!

Ik heb de Wii Fit en Wii Fit Plus. Ik heb de Wii plus de spellen nu sinds december en sta er nog bijna iedere dag op :)
    Vind het erg leuk en vooral ook handig. Kan meestal wel even tussendoor en zo doe ik toch lekker wat aan me conditie en beweging op de dagen dat ik niet hardloop.

3. elfje27

elfje27 Lid

Jan 28, 2011
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb de wii fit, is wel leuk om af en toe te doen. Je kan ook niet onmiddellijk alle spelletjes spelen. Hoe meer je speelt, hoe meer spelletjes/oefeningen er open gaan. Dat motiveert je ook wel om er vaker mee bezig te zijn. Ik heb ook de Wii Sport Resort. Is leuk als je ze beide hebt. Nog meer afwisseling!

4. Smile

Smile Fanatiek lid

Sep 11, 2008
    4,358
    0
    0
    Klinkt goed :)
    Merk je ook echt dat je aan de conditie en spieren werkt??

5. Gravid

Gravid Niet meer actief

Ik heb de Wii fit en de wii fit plus ook.
    Vind het persoonlijk erg goed werken, mits je consequent bent.
    Bij mij heeft het erg geholpen om na de eerste zwangerschap al mn kilo's weer kwijt te raken.
    4 januari 2009 woog ik namelijk 78 kg, een jaar later op 4 januari 2010 woog ik 64 kg.
    Heb elke dag 30min gesport op de wii fit, en daarbij doordeweeks geen snoep en koek/chips gegeten, en veel water gedronken.
    Ben dus erg blij met die uitvinding ;)

6. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    hier ook hoor de wii fit plus en vind het ook nog steeds leuk al sta ik er niet genoeg op hahah

7. pijman

pijman Niet meer actief

Als je echt goed wilt trainen kun je beter kiezen voor wii active. Ik vind wii fit meer een losse spelletjes programma. terwijl wii active een heel fitnessprogramma samenstelt. Zoals bijvoorbeeld steplessen, cardioboxen, en trainingen met een weerstandsband. Ik heb bij wii fit nooit gezweet en bij wii active echt wel :D

Een wii balanceboard is wel een pre maar niet perse nodig voor de wii active. Zelf heb ik het balanceboard met verhoging eronder en zo is het dus een echte stepworkout voor me. Dan merk je ook echt dat je spieren traint. Bij wii fit vond ik het allemaal wat minder intensief, en ook wat negatiever, het is een Japans spel en ze gaan echt voor perfectie, dat kan heel frustrerend werken als je ergens een halve procent naast zit en commentaar krijgt. Wii active is wat Amerikaanser in aanpak (goed zo, ga zo door, je hebt het te pakken!) Als je dat vervelend vind kun je het wel uitzetten :p

Wii fit wil je elke dag terug zien en geeft commentaar als je er niet was, wii active maakt een schema met je, je moet daarbij ook rustdagen inlassen elke week. Ook loopt wii active je voedingspatroon na en zulk soort kleine dingetjes. Wii fit biedt minder verdieping in de oefeningen, wel heeft het verschillen in intensiteit maar wii active heeft dat nog meer.

Dus wil je spelen (wii fit) of wil je zweten (wii active)? Van beiden zijn twee varianten, wii fit en wii fit plus, en wii active en wii active extra trainingen.

Of je het daadwerkelijk doet hangt af van je doorzettingsvermogen en hoe leuk je het vind. Ik vind wii active erg leuk en ga gerust in de woonkamer staan steppen. Daarna fijn onder mijn eigen douche, manlief die me flesje water vult, ik vind het wel fijn om thuis te trainen.

8. Ladylittleangel

Ladylittleangel Bekend lid

Sep 17, 2008
    788
    9
    18
    Midden van het land
    Ik heb em ook, maar bij mij werkt het minder goed.
    Maar dat ligt meer aan mezelf hoor, ik heb niet echt de dicipline om er elke dag mee bezig te zijn...
    Bij mij is het meer met periodes dat ik het doe.
    Mijn vriend heeft een een lange tijd elke dag gedaan en bij hem hielp het goed!
    Het is wel erg leuk om te doen hoor!

9. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Ik heb de Wii Fit van mijn zusje te leen. Ik probeer elke dag een halfuur tot een uur te steppen, joggen en boksen. Als je het consequent doet, heeft het zeker effect! En er zijn ook genoeg andere leuke spellen bij te krijgen.

Wii Active ken ik niet, maar ik vind het leuker klinken dan Wii Fit!

10. Smile

Smile Fanatiek lid

Sep 11, 2008
    4,358
    0
    0
    Bedankt voor de tip. Ik wil echt wel zweten...dus even googlen op wii active... Thanx

11. pijman

pijman Niet meer actief

ik zie dat de versies die ik heb inmiddels verouderd zijn, er is een wii active 2. Dus wellicht dat daarop googelen meer resultaat geeft!

12. glimworm

glimworm Niet meer actief

kijk, dat zijn leuke verhalen! :D
    ik ben ook weer van plan iets met dat ding te doen en die wii active klinkt goed!
    komt heel goed uit dat ik donderdag jarig ben en mijn vriend nog niks voor me weet;)

was mij trouwens ook opgemerkt dat de coaching in de wii fit plus negatief is en duidelijk niet weet wie hij voor zich heeft;
    als ik me na een lange tijd aanmeld zegt ie hallo en dan de naam van mijn zwager ;) die heeft ooit ees 1 keer op dat spel meegedaan:(

13. Wup

Wup Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    4,912
    1
    36
    Hier stond de wii fit na drie keer in de kast. Ik ga toch zeker niet een half uur op mijn plaats joggen voor de televisie?
    Je wordt er trouwens wel moe van maar ik denk dat het het lang niet haalt bij een echte sportschool.

14. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

ik vind het ook geweldig!!
    Had eerst de wii -fit board van het echt merk. Maar die had ik uitgeleend. DOM NOOIT DOEN. want ik kreeg heb defect weer.
    Dus heb bij Saturn een neppe merk gekocht. en die doet het net zo goed.
    Nu even niet meer gedaan, maar na de bevalling hoop ik snel het weer te doen en straks wanneer de kleine wat grote en ouder is samen het te gebruiken.

En hoop dat er meer spellen komen, voor de belanceboard

15. gebakje

gebakje VIP lid

Dec 15, 2010
    5,130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Hier de eerste 3 weken fanatiek op gespeeld, nu staat hij stof te vangen in de kast.

Alleen als er eens vrienden langskomen dat we hem nog aanzetten.

Share This Page