zucht pakje kwijt van post.nl

Discussie in 'De lounge' gestart door Klaproos, 14 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Het is weer eens zover..Ik ben een pakje kwijt en post (pist).nl geeft natuurlijk weer geen thuis. Het scheelt dan weer dat wat erin zat geruild moest worden voor iemand anders maar zij is effe 200 euro armer.:$ Er is door iemand getekend die ik niet ken want ik zat in Oostenrijk. Ook al langs de buren geweest. Nu heb ik dit wel eens meer gehad,had er iemand getekend en kwam een mevrouw mijn pakje brengen terwijl zij niet degene was die getekend had. ;) Wat zou ik verder nog kunnen doen? Zij heeft al gebeld naar Denemarken want daar komt het pakje vandaan maar zij zeggen dat de fout hier ligt en dat is denk ik ook zo.

2. mysteriousgirl1

mysteriousgirl1 Fanatiek lid

23 sep 2013
    1.303
    0
    0
    Amsterdam
    Ken je je postbode? Zo nee, anders ff briefje ophangen voor hem met de vraag wie hij heeft laten tekenen. Ze horen áltijd een briefje in je bus te doen waarop staat wie je pakketje aangenomen heeft. Als dit niet het geval is dan zit je postbode, dus postnl fout.

3. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Ik denk dat degene die getekend heeft nu verantwoordelijk is ja. Alleen we weten dus niet wie dat gedaan heeft :( Het kan Piet Snot van 3 straten verder zijn zelfs en bij post.nl zeggen ze dat het mijn eigen verantwoordelijkheid is. Ik ken de postbode niet en zal een briefje ophangen maar denk niet dat het werkt maar bedankt alvast voor de tips meiden!

4. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Heb toevallig net een soortgelijke zaak hier lopen. Uitspraak van Hof Arnhem is dat het wel degelijk de verantwoordelijkheid is van Post.nl. Er is getekend voor het pakje, zij kunnen een scan van de handtekening afgeven. Opvragen dus!

Het is ook de verantwoordelijkheid van de post dat er daadwerkelijk een briefje wordt afgegeven: "Hoewel het normaal is dat de postbode dat doet, is dat onvoldoende om te mogen concluderen dat het in deze zaak ook echt gebeurd is." LJN BM 2180.

5. Mimime

Mimime Niet meer actief

Het is ook wel vreemd dat de postbode iemand 6 huiden verderop mijn pakje geeft, en het dan mijn verantwoording zou zijn? Ik vraag niet of hij dat wil doen!
    Nou laat ik niks bezorgen als we op vakantie zijn ofzo, maar ik ben ook wel eens niet thuis als een pakje komt.
    Krijg wel altijd een briefje gelukkig!
    Maar zo balen dat dat pakje weg is! Zou het er zeker niet bij laten zitten!

6. Flubje

Flubje Niet meer actief

ooh tenenkrommend zoiets ja!
    Hier een keer de laptop afgegeven bij de school tegenover ons. En dat terwijl het aangetekend verstuurd was en alleen door mijn man in ontvangst zou mogen worden genomen. Dat snap ik dan eeeeecht niet!!

7. Flubje

Flubje Niet meer actief

ohja, en laatst wel een pakje voor iemand in het appartementenblok naast ons aangenomen. Dat heeft vervolgens een week enorm in de weg gestaan. Ook héél irritant :)

8. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Ik vind wat dat betreft dat je ergens zou moeten kunnen aangeven dat je wel of niet toestaat van levering bij buren. Bij Wehkamp (selektvracht) kun je het aangeven als je dat niet wil. Waarom kun je dat niet bij PostNL? Wat dat betreft lopen ze zo achter daar... Is lekker makkelijk "ja joh iemand heeft getekend, zoek je zelf ff uit wie en waar? Doeiiiii".

9. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    een handtekening? soms is een streep al genoeg. Dat kost veel te veel tijd.

enneh.. ja dat afleveren is hier ook soms 7 huizen verder.
    Heel irritant!

je kunt wel een pakjesbrievenbus aan je huis laten zetten. Dan komt het daarin, is nieuw!

10. Nati

Nati Niet meer actief

In Duitsland moet je een verklaring invullen dat pakketjes bij de buren bezorgd mogen worden, anders doen ze dat niet. Tenminste, bij mijn vader was dat zo. Daar laat de postbode een pakketje ook weleens op terras of voor de deur staan (niet inzichtelijk vanaf de straat), heeft mijn vader ook voor getekend. Nu is het zijn verantwoordelijkheid als er iets verdwijnt.

Als de postbode zonder zo'n verklaring zelf de keuze maakt om een pakket bij de buren af te leveren vind ik het belachelijk dat jij als rechtmatige ontvanger hier verantwoordelijk zou zijn! Hij kan er ook voor kiezen nog een keer langs te rijden of de volgende dag terug te komen, maar naar de buren lopen is natuurlijk minder moeite.

Ik hoop dat het pakje nog opduikt, wie weet!

11. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    had laatst iets aangetekend naar mij laten versturen a 8,75.
    toevallig hadden wij de ketel kapot en was er een mee bezig die iets uit zijn bus moest halen
    dus de deur stond op een kier, had ze het gewoon in de gang gekwakt!!
    kwam er s,avonds toen ik naar bed ging achter

Deel Deze Pagina