(Geld) even klagen!!

Discussion in 'De lounge' started by MamaenMini, Nov 20, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

Dec 6, 2011
    2,649
    76
    48
    Female
    Utrecht
    Ik moet even van me afklagen! Ik word echt een beetje gestrest en ook dit komt wel weer goed maar ik kan even niet meer.

Wij verdienen niet veel, het werk van mijn man is weinig ( zpp er) en hij solliciteert zich rot maar dat lukt niet. Mijn werk is stabiel maar meer uren kan ik niet draaien. We redden het net, houden 200 euro over per maand. We kopen goedkoop boodschappen, krijgen veel en kleding vragen we voor verjaardagen. Krijgen gelukkig ook toeslagen waardoor er iets meer ruimte is!

En nu komt het:

* krijgt m'n man een aanslag van de belasting, 3 jaar geleden teveel verdiend, heeft hij al belasting over betaald maar moet z'n Starters gift word ingetrokken. Begrijpelijk maar het is nu 4 jaar geleden, dat geld is allang op om de gaten te dichten want na 1 goed half jaar is er alleen maar tegenslag geweest en heeft hij amper verdiend werk gehad.
    Terug betalen: 9000,-

* Essent: jaar afrekening : even 1000,- terug betalen. Foutje gemaakt door hun te laag maand bedrag, waar we vorig jaar 90 euro terug kregen is t nu zo opgelopen????

* boete door storing van de digi-D site : 300,- ( daardoor is de scooter schorsing niet goed gegaan en doordat ik wel een nieuwe groene kaart kreeg ging k er van uit dat het goed gegaan was)

En ga maar door, ben al doods bang voor de dokters kosten ( zieke fonds )

We kunnen Max 20 euro per maand missen. Als we stoppen met eten 150,- maar dat is niet gezond.

Soms zou ik mezelf gewoon ziek willen melden. Persoonlijke failliet willen verklaren en gewoon onder duiken ofzo... T is niet leuk om volwassen te zijn

2. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,739
    1,060
    113
    Jeej dat zijn geen grappige bedragen nee.. En al helemaal niet in jullie financiële positie..

Is de boete van digi d niet aan te vechten? Als het echt jullie schuld niet is zou ik dat niet zomaar 123 betalen.

Verder geen geldboom voor je maar ik hoop dat jullie redelijke betaal regelingen mogen treffen!

Sterkte!

3. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

Apr 16, 2013
    4,184
    1
    0
    Ik zou proberen om met de belastingen in gesprek te gaan.
    En horen of dat bedrag niet omlaag te krijgen is.

En daarnaast een afbetalingsplan vragen bij Essent. Als zij wat realistischer waren geweest met hun maandelijkse voorschotten, stond je nu niet voor zo'n berg.
    Aan mensen die helemaal niets betalen, hebben ze niks, dus ze kunnen maar beter akkoord gaan dat je in schijven betaald.

Voor de Kerstdagen geld vragen (jammer genoeg)?

4. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Nee, je hebt gelijk meid, ik maak hetzelfde mee.
    Maar je moet jezelf toespreken om door te gaan, betalingsregelingen treffen, je koppie omhoog houden voor je kleine meisje. Koop alleen eten, verder niks.
    Ik ken die dipjes maar al te goed.
    Als ik jou was, zou ik er ook een klein baantje bijnemen...ik loop bijv. 3 krantenwijken (met zoon in de buggy), het werkt rustgevend, èn we hebben zo'n 100 euro per maand meer...niet veel maar geen kinderopvang ervoor nodig en toch wat extra's.
    En geef toe aan je dipjes, want opkroppen is helemaal niet goed, je moet het toch allemaal verwerken, en ooit zal voor jullie dan ook de zon weer gaan schijnen..

Ik maak dit nu al 3 jaar mee, en ik durf het bijna niet te zeggen, maar al dat bikkelen, lijkt nu zn vruchten af te gaan werpen...
    En je wilt niet weten hoe vaak ik uitgeroepen heb dat ik de schuldsanering in zou willen (al hebben we buiten de hypotheek geen schuld gelukkig)...dan kon ik tenminste normaal eten.
    Het gaat nu sinds kort eindelijk wat beter.
    Sterkte meid, is niet leuk.

5. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

Dec 27, 2011
    9,200
    10,804
    113
    Oei dat valt niet mee inderdaad. Heeft je man een financieel mannetje met wie je kan overleggen? Tav de belastingdienst: er is zoiets als inkomens middelen, als je grote verschillen hebt gehad in inkomen kan je dan het inkomen van drie jaar spreiden, zodat je voor een deel in een lagere schijf terecht komt (zoiets, moet me er nog steeds in verdiepen zelf). Kan een leuk bedrag opleveren.

Qua Essent: ik neem aan dat je niet ineens voor 1000 euro meer verbruikt hebt - was je niks opgevallen qua lager maandbedrag? Die energiebedrijven kunnen er flink naast zitten trouwens, goed je oude meterstanden checken met wat zij hebben opgegeven! Mijn zwager moest ooit 10.000 euro bijbetalen voor een driekamerflatje, en de klantenservice maar volhouden dat er geen fout gemaakt was - uiteraard wel.

Succes!

6. Pluis81

Pluis81 VIP lid

Mar 16, 2010
    6,445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Even 1 tip: als je van je energie-leverancier je maandbedrag krijgt,moet je dat écht checken! Ze berekenen namelijk standaard te weinig. Wij hebben de laatste keer ons maandbedrag met bijna €100 verhoogd en nog zaten we maar net goed. Dit moet je dus zelf goed in de gaten houden.

7. knap

knap Niet meer actief

Een digitale knuffel van af deze kant. En Als je wilt als je het nodig hebt. Zie dat je een meisje van twee jaar hebt. Heb ik nog een meisjes winterjas en wat schoenen van haar die haar te klein zijn. Maat 22/23. Hoor wel of je er oor naar hebt.

8. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

Nov 16, 2009
    3,000
    10
    38
    noord-brabant
    Ik herken het meid.
    Altijd dat stomme geld.
    Ik zeg altijd: ik hoef helemaal niet rijk te zijn, ik wilde alleen maar dat we niet ieder centje 3x om hoefde te draaien.

9. lioness74

lioness74 Niet meer actief

En misschien een tip: mijn man heeft via het uitzendbureau een weekend baantje gevonden bij de benzinepomp...hij doet dit naast zn vaste baan. Ik werk op zondag in de cafetaria/ Eigenlijk is hiet altijd iemand aan het werk dus, 7 dagen per week, dag en nacht.
    Misschien niet altijd even leuk, maar het is wel onze redding geweest!

10. Micchan

Micchan VIP lid

Jan 24, 2012
    22,458
    2,258
    113
    Female
    Wenen
    Pfoe zulke bedragen hakken er wel enorm in inderdaad.. Dikke knuffel :(

11. Memories

Memories Niet meer actief

Wat erg zeg ik herken t wel..van het overleven elke maand !
    Ik weet zeker er komen betere tijde aan denk ik altijd maar. Wij hadden ook zn nare tegenvaller laatst , maar kop op meis het komt goed..positief blijven ookal is het veel makkelijker gezegd dan gedaan.

En de perfecte timing voor een kindje is er nooit , al woon je in een huge huis en verdien je dikke poen dan nog..dat kan je over een jaar wel kwijt zijn...

O gosh vooral lekker met je vingertje wijzen Imensa jij bent vast helemaal perfect...
    Veder ben ik het eens met knap :D

12. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Volgens mij is er een reactie uitgehaald?

TS: sterkte zeg, kan me voorstellen dat dit je niet lekker zit.
    Mijn advies is ook: ga in gesprek met die bedrijven. Kijk wat er te regelen valt.

Kan je helaas niet helpen aan meidenkleding/speelgoed, hier alleen een zoontje, anders had ik je graag iets toegestuurd.
    Sterkte!!

13. sydneys

sydneys Niet meer actief

Aaarhhg dikke knuffel meid.
    Pffff stom he, volwassen zijn. Hier zit ik ook elke maand te tellen maar nog geen extreme bedragen zoals bij jullie. Gelukkig mag ik de komende 2weken 40u werken ipv 20u en daarna gaan ze kijken of ik vastmeer uren mag draaien. Wel vermoeiend want het is van 18 tot 02uur en de baby is om 7u klaarwakker maar ik ben hierna wel wat bij en kan weer een beetje ademen :)

Volgens mij, als je naar de belastingen belt kan je het ook afbetalen per maand maar het is wel echt een groot bedrag pffff

Ik wil je veel sterkte wensen en hopelijk komen er goede tips.

14. Memories

Ja der reacties zijn weg..

15. Memories

Ik heb trouwens wel nog wat meiden kleding hoor mocht je interesse hebben hoor ik het wel

16. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

Dec 6, 2011
    2,649
    76
    48
    Female
    Utrecht
    Wat een lieve reacties! Fijn

Ik krijg einde jaars uitkering, dus dat gaat naar Essent. Verder gaat t bedrag per maand van 70 euro naar 125 euro, terwijl 70 jaren lang genoeg was, heb niks vreemds gedaan dus ga wel een specificatie aanvragen. Maar ik krijg genoeg om t af te betalen maar had het graag opzij willen zetten.

En de belasting dienst treft m'n man een regeling mee, elke maand 50 euro dus dat is nog te doen.

En die boete ben ik idd aan t aanvechten!

Maar de moed zonk even in mijn schoenen toen ik m'n mail opende en die Essent rekening zag en alles even bij elkaar optelde. Afschrijven hielp wel, maak me geen zorgen meer maar leuk is anders.

17. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

Dec 6, 2011
    2,649
    76
    48
    Female
    Utrecht
    Wat lief allemaal aanbod voor kleertjes! Dat gaat gelukkig goed want opa en oma kopen graag voor de kleine meid. Meer voor mezelf te weinig haha maar heb genoeg. Vraag idd voor kerst leuke kleren!

En lees idd dat er reactie weg is haha! Volgens mij stond er iets van: niet slim om dan nog een kindje te willen. Nou dit is tijdelijk en de tijden worden beter, we zullen nooit met schulden komen te zitten want m'n ouders zijn goedbedeeld en zouden ons dan graag wat toe schuiven, maar wil gewoon nu niet m'n handje ophouden en wil t zelf rooien.

18. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

Oct 4, 2012
    5,965
    3
    0
    Het spijt me dat ik het zeg, maar zou je in deze situatie nog wel voor een tweede kind gaan?
    Je zegt dat jullie amper rond kunnen komen....

19. MamaVanGilani

MamaVanGilani Niet meer actief

Ik wens jullie heel veel sterkte en wat fijn dat je zulke lieve mensen in je naaste omgeving hebt!

20. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

Dec 6, 2011
    2,649
    76
    48
    Female
    Utrecht
    Mag je altijd zeggen hoor, maar er komen betere tijden aan, man heeft offertes lopen ( nog spannend of ze aangenomen worden maar er hoeft er maar 1 aangenomen te worden)

We hebben geen geld voor luxe maar we kunnen wel gewoon leven.

En we hebben een: wieg ledikant commode 2 kinderwagens speelgoed en beddengoed en alles wat je nodig heb voor een baby in t wit. En maat 50/56 is ook wit met grijs want we wisten niet wat we kregen. Dus we hebben de eerste tijd niks nodig.

Als het minder blijft gaan moet man er over denken om z'n bedrijf op te doeken maar je weet hoe mannen zijn die willen niet falen 😜

Share This Page