Ik vraag me dat dus af...k heb net gister alles gewassen en gestreken etc...en netjes opgevouwen..Nu hou ik altijd erg veel van öp kleur sorteren" ....alleen met al die verschillende maatjes...en soorten kleertjes...wordt t een btj veel.... Ik heb nu bijv rompertjes met korte mouw op maat en kleur, en lange mouw op maat en kleur Hoe doen jullie dat allemaal!??! (doe het ook graag voro straks met de kraamhulp, die dan niet al mn mooi net gevouwen kleertjes gaat doorspitten naar juiste maar en soort romper oid)
Wij hebben nooit rompers met lange mouw gehad, vrijwel altijd rompers zonder of met korte mouw. Deze gaan hier gewoon altijd op 1 stapel, omdat het ons over het algemeen niet uit maakt of het nu zonder of met een kort mouwtje is. Hebben wij een stapel met shirts met korte mouw, een stapel shirts zonder mouw, een stapel shirts met lange mouw. Dus dat wel allemaal van elkaar gescheiden (omdat papa anders idd zoals je van de kraamhulp beschrijft alles overhoop gooit op zoek naar een shirt met korte mouw ). We hebben een stapel met lange broekjes, een stapel met drie kwart broekjes en een stapel met broekjes die heel erg kort zijn. Jurkjes hangen hier aan de kleerhangertjes. Zo hebben wij het nu dus voor alle drie de kinderen. Van het babygoed, hadden wij vooral pakjes, dus een broekje waar een shirtje 'bijhoorde'. Deze had ik dus allemaal bij elkaar liggen. De meidenkleertjes en jongenskleertjes wel van elkaar gescheiden, zo ook de rompers en de sokjes. Maar daarvan hadden we eigenlijk geen dingen met korte mouw (bij de jongste overigens wel, die is van begin april, de oudste twee van eind september, maar dat lag dan dus op een apart stapeltje). Op maat heb ik nooit gedaan, we hadden gewoon eigenlijk alleen de kleertjes in de kast liggen die paste. Maar wanneer je verschillende maten hebt, zou ik die idd wel uit elkaar houden. Op kleur daar heb ik dan wel weer nooit naar gekeken, tenminste, pakjes dan wel bij elkaar, maar niet eerst al het wit, dan al het roze, dan al het blauwe, dan al het gele, dan al het creme en dan al het groene (zomaar een voorbeeld he ). Hier dat gewoon doorelkaar. Geloof dat het een beetje een warrig verhaal is geworden, haha, maar hoop dat je er een beetje wijs uit kan. Overigens gingen de kraamhulpen hier (kraamhulp en stagiaire, tweede bevalling geen kraamhulp gehad die aan de kleertjes zat) heel netjes om met de spulletjes in de kast en lag alles er na de kraamweek nog altijd mooi bij . Liefs, Hanneke.
Ik heb alles van maat 50 en 56 in de kast liggen, wat ik al heb in 62 en 68 ligt op de plank eronder. Rompers in de commode op maat. Ene kant korte en zonder mouw en de andere kant lange mouw. In maat 50/56 heb ik geen lange mouw rompers, wel in 62/68 maar die liggen er nu nog niet. Ik heb soort bij soort op stapels liggen, niet op kleur nog. Later heb ik het wel gedaan bij dochter, maar die heeft gewoon enorm veel kleren en doet nu een jaar met 1 maat hiervoor een half jaar. Dan wil je wel dat ze alles aan heeft. Setjes heb ik een paar, die hangen bij elkaar in de kast. Verder haalt man of kraamhulp maar wat uit de kast. Niet dan manlief het vaak doet, want dat kan hij dus echt niet . Pas nog: had dochter aangekleed met een legging (bleek een pyjamabroek maat 56 te zijn van de baby.......). Bij dochter kwam ik na een week uit het ziekenhuis en deed ik het meteen zelf! Kraamhulp en man hebben niet in de kast gezeten.
Ik heb de rompers per maat op stapeltjes liggen en dan ook nog een aparte stapel voor de lange en de korte mouwen. De maatjes 50/56 lagen voor het grijpen en de grotere maten lagen achter in de kast, die gebruik je toch nog niet. Truitjes hangen allemaal aan hangertjes en ook hier op maat. Dus 50 en 56 voor het grijpen en de grotere maten in een ander gedeelte van de kast. De broekjes liggen hetzelfde gesorteerd als de rompers.
hier als volgt: rompers maatje 50/56 liggen klaar in de commode. alle grotere maatjes liggen op een plank in de kast (op volgorde van maat, bovenop 62, onderop 92). in de kast hangen de shirtjes, overhemdjes, truitjes, op maat gesorteerd. Daaronder liggen de broekjes, op stapeltjes naar maat. Dus stapel broekjes 56 ligt onder de shirtjes maatjes 56. Niet op kleur gesorteerd. Zóveel is het nu ook weer niet. Wel beetje op soort: overhemdjes bij overhemdjes, shirtjes bij shirtjes en truitjes bij truitjes.
hihi bedankt meiden...ik hoopte al niet dat ik alleen zo was...oke kleur doe ik mss dan pas wanneer hij een tijdje hetzelfde maatje heeft... Ik heb wel rompers met lange mouwen, wnat mn kindje wordt in sept geboren...dus ja die maandjes erna worden koud! En ik krijg zoveel...en in zoveel verschillende maten...dus kreeg het ff benauwd met al dat sorteren! Denk dat ik idd de pakjes bij elkaar ophang in de kast...en alles qua ondergoed (rompers, sokjes, maillotjes, pyamatjes etc) in de commode Trouwens kopen jullie die hangertjes?? Of kreeg je zoveel dat je dat niet hoefde?
Ik heb wel een aantal houten hangertjes gekocht omdat ik dat mooier vond, maar stik nu inderdaad in de plastic babyhangertjes.
ik ben nogal een freak dat alles op dezelfde hanger moet hangen, dus ja, ik heb er heel wat gekocht. de witte houten van de prenatal.
Ik heb houten hangertjes gekocht, bij de Prenatal en de Hema. Alle plastic hangertjes die eventueel nog bij de kleertjes zitten gooi ik weg. Ik vind het niet mooi als die ook tussen de houten hangertjes hangen...
ik heb de kleertjes op maat en soort liggen. van de rompers mt 50/56 zonder/korte en lange mouw nu in de commode. korte en lange broekjes en shirtjes met lange en korte mouw op aparte stapeltjes en vestjes en bloesjes in het hang gedeelte. oja, en de boxpakjes liggen ook bij elkaar. verder heb ik alle grotere kleertjes onderin de kast in een doos zitten, want als ik alles al zou neerleggen ben ik het overzicht kwijt. heb wel wat 62 al in de kast liggen maar dat is bijna niks. liefs doris
Wij hebben een 2-deurs kast, dus met 2 kanten.. Links hangt alles in maat 50/56 en rechts alles maat 62 en groter. Ik heb alles opgevouwen bij elkaar op soort; dus rompers met korte mouwen op elkaar, rompers met lange mouwen op elkaar, broekjes op elkaar, etc. De sokjes heb ik in een apart mandje in de lade van de commode.
Hoihoi! Hier alles gesorteerd per 'soort kleertjes'. Dus rompers lange en korte mouw apart, shirtjes korte mouw en shirtjes lange mouw apart, dikkere (winter)broekjes apart van de dunnere/kortere zomerbroekjes. Nu met de wisseling van het seizoen heb je altijd wat extra soorten. Idd alleen de maten neergelegd die hij op dit moment aankan. Misschien handig om over na te denken: Wij hebben alle kleertjes die Lucas momenteel draagt in de commode, NIET in de kast. Als je kindje namelijk de kleertjes vies heeft (gespuugd/gepoept/geplast/etc.) leg je het neer op de commode en is het erg handig als je eventjes met één hand een la of deurtje opentrekt, met je andere hand de kleine vasthoudt en schone kleertjes kunt pakken. Als je eerst naar de kast moet, is dat misschien minder praktisch en veilig, omdat je sneller geneigd bent even van de commode weg te stappen (al is het maar met 1 been!). Succes!
Op de bovenste plank heb ik alles liggen wat hij nu op dit moment past. 1 stapeltje shirts met K mouwen, 1 stapel met polo's, 1 stapel met L mouwen, 1 stapel met broeken en een stapel met korte broeken. Op de plank eronder ligt alles op dezelfde manier, maar dat past nog niet. Alles wat niet kan liggen zoals blousen ed hangt gewoon op het hanggedeelte. Zodra iets niet meer past bij hem, haal ik het gelijk uit de kast en gaat het in een opbergkrat zodat het meteen uit de kast is, anders blijf je het nog 20x in je handen pakken.
Thanks ladies! Ik heb namelijk een commode met 2 planken(wel heel ruime)...geen lades dus...zoals t nu is...rompers kort en lang aparte stapels mt 50/56....broekjes, pakjes en setjes apart...mandje met sokjes en mutsjes....maar ik moet daar neem ik aan ook ruimte apart voor de hyrofiele doeken, luiers etc etc....wat is nog meer handig op de eerste plank van de commode?
Ik heb in de eerste la van de commode: luiers, hydrofielluiers, rompers lange en korte mouw, sokjes, washandjes, mandje met thermometer, nagelknipsetje, kammetje, etc. In de tweede la de kleertjes die hij nu draagt en in de onderste la wat voorraad voeding en los speelgoed waar hij nog te klein voor is of niet mee speelt. Bovenop de commode heb ik alleen de billendoekjes en sudocreme, omdat Lucas anders alles eraf schopt. Op het plankje boven de commode wat verzorgingsproducten, zoals vaseline, luuf, etc.