Babyfoon met 2 camera's

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door knor1981, 6 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. knor1981

knor1981 Fanatiek lid

19 nov 2014
    1.640
    261
    83
    We hebben nu een babyfoon zonder camera, de laatste tijd veel spijt van gehad. Vraag me af wat dochterlief toch allemaal doet in bed soms. Nu er een kleine op komst is gaat ons meisje straks naar een grotere kamer met een groot bed. Als ik dan voor dd baby toch een camera babyfoon wil wil ik er ook eens voor onze peuter.

Wie heeft ervaring met 2 camera's op 1 babyfoon. Waar moet ik op letten. Alle tips zijn welkom.

2. knor1981

knor1981 Fanatiek lid

19 nov 2014
    1.640
    261
    83
    Helemaal niemand die daar ervaring mee heeft?

3. manaolana

manaolana Niet meer actief

Mijn schoonzusje heeft een alecto maar is echt een onding qua ontvangst. Maar het idee werkt wel. Hij switcht steeds tussen de twee en als er ergens geluid is schakelt hij sowieso over naar die camera.

Wij hebben zelf de luvion supreme connectie aangeschaft die kun je uitbreiden tot 4 camera's. Maar nog geen praktijkervaring dus kan je niet echt helpen :p.

knor1981 vindt dit leuk.
  4. jaatje

jaatje Actief lid

11 jun 2014
    347
    6
    18
    Wij hebben de luvion essential. Eigenlijk een prima camera. Je kan er 4 aansluiten, wij hebben nu 2 camera's. Je moet bij deze wel zelf actief switchen tussen de 2 (3 knopjes indrukken), dat vind ik soms wel jammer. Is geen heel groot probleem, want vaak als de oudste eenmaal slaapt hebben we de babyfoon eigenlijk niet meer nodig omdat ze doorslaapt. Het is meer dat we in het begin, zoals jij ook aangeeft, wil weten wat ze uitspookt ;). Als de oudste slaapt zetten we de ontvanger dus op de camera van de baby. En dan bijvoorbeeld elk uur ofzo nog even spieken bij de oudste. Ik vind het beeld wel mooi scherp, ook in het donker. Ontvangst is prima in huis, en ook nog aan het eind van onze achtertuin (ongeveer 15 meter ofzo. Waar je op moet letten is helemaal afhankelijk van jouw situatie. Als je klein woont is ontvangst natuurlijk niet zo belangrijk.

knor1981 vindt dit leuk.
  5. knor1981

knor1981 Fanatiek lid

19 nov 2014
    1.640
    261
    83
    Wij wonen niet super groot maar hebben wel een bedrijf aan huis. Daarom heb ik ook nog een babyfoon die je opbelt als er geluid is, kun je altijd luisteren wat er is. Maar die hebben we alleen aan als we op het bedrijf zijn omdat de gewone babyfoon niet zo ver rijkt.

Werkt zo'n camera babyfoon via internet? Of gewoon net als onze ouderwetse babyfoon

6. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Mag ik vragen welke babyfoon dat is die naar de telefoon belt ?
    Wij willen dat namelijk ook graag.

knor1981 vindt dit leuk.
  7. IT234

IT234 Actief lid

16 mrt 2017
    294
    178
    43
    Ben erg tevreden over de Alecto dvm 260. Je kunt er vier camera's op aansluiten. Geen bijzonder ver bereik buitenshuis maar dat is voor ons ook geen vereiste.

knor1981 vindt dit leuk.
  8. RoosW87

RoosW87 Actief lid

17 jan 2015
    282
    58
    28
    Wij hebben die van Motorola. Hadden eerst die van luvion (de meest luxe), maar wat een slechte beeldkwaliteit. Met de nieuwe van Motorola hebben we gewoon goed en duidelijk beeld, ook als het donker is.

Wij hebben hem trouwens ingesteld dat je op je telefoon automatisch een bericht krijgt (en/of trilt) zodra er beweging of geluid is gedetecteerd.

knor1981 vindt dit leuk.
  9. knor1981

knor1981 Fanatiek lid

19 nov 2014
    1.640
    261
    83
    Bebetel heet ie. Werkt super. Je moet alleen een telefoon aansluiting hebben op de babykamer

10. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Oke super bedankt ! Ga er eens even naar kijken.

11. bababoe

bababoe Fanatiek lid

11 mrt 2011
    1.803
    779
    113
    Wij hebben er een van motorola die je kunt uitbreiden naar 4 camera's. Maar nu de tweede er is en die nog bij ons op de kamer slaapt hadden we nog geen noodzaak tot een tweede camera, en kwamen er er eentje met camera bij Kruidvat tegen voor 25 euro (in de super opruiming). Toevallig ook van Motorola en prima beeld. Alleen de camera uitbreiding bij de eerste zou 99 euro kosten, dus dan maar twee babyfoons :). Ik vroeg me ook af hoe dat switchen tussen camera's zou gaan (of dat automatisch zou plaatsvinden of niet), en vindt het wel net zo prettig dat we nu voor minder geld beiden tegelijk kunnen zien straks.

Deel Deze Pagina