Wie heeft de tip? Heb nu een koekenpan en die bakt maar aan 1 kant. Niet te doen Heb pas al op advies een goede pannenset voor inductie gekocht. Hier zat helaas maar 1 hapjes pan bij dus ik zoek 1 of 2 koekenpannen voor erbij. Maar alles is voor alle warmtebronnen en zoek liever voor alleen inductie of zijn die er niet...
Ik heb naar tefal gekeken maar die gebruiken nog een stof die in de PFAS categorie valt dus die vielen af voor ons. Nu worden er van de week BK pannen geleverd, ik ben heel benieuwd. Ook geschikt voor in de vaatwasser, daar houd ik van’
Ik heb al jaren de koekenpannen van Ikea, zijn zo fijn! En kosten geen drol dus om de zoveel jaar kan je gewoon een nieuwe kopen.
Koekenpan van de aldi en voor de rest gebruiken wij ons pannenset van 19 jaar oud. Tot voor kort op gas gebruikt en nu op inductie zonder problemen. Volgens mij zijn dat bk pannen, maar weet het niet helemaal zeker.
Die zijn er niet want alles wat op inductie kan, mag ook op keramisch of gas. Het belangrijkste is dat de bodem plat is, oude pannen die lang op gas gebruikt zijn kunnen scheef getrokken zijn of zijn bol gaan staan. Ook kan het soms krassen geven. Daarom zegt men soms dat je oude pannen niet mag/kunt gebruiken als je inductie neemt. Ik jaren tefal gebruikt maar dat doe ik nu niet meer vanwege PFAS en de prijs. Zelfs die van het hoge segment gingen niet lang mee. Ik gebruik zelf gietijzeren pannen maar als je iets makkelijks/goedkopers zoekt zijn pannen met ILAG ook een gezond alternatief volgens mij?
Wij overwegen ook over te gaan op inductie i.p.v. gas. Nu heb ik een hapjespan van BK Blue Label (geen PFAS), die fantastisch bevalt, maar inmiddels niet meer verkocht wordt helaas. Uiteindelijk wordt deze minder (heb er al meerdere versleten), dus zat te denken, misschien een koekenpan of hapjespan die bij een pannenset hoort. Zoals bijv. Fissler, erg goed merk. Maar dan vraag ik mij nu dus af, hoe bak je in zo'n pan zonder dat alles je aanbrandt? Ik ben vroeger niet voor niets overgestapt op pannen met anti-aanbak-laagjes ...
Klopt onze oude pannen die ik dus ook op gas heb gebruikt ging al helemaal niet. Ik had dus een goedkope bij de action gekocht en alleen op inductie gebruikt maar hij is toch krom getrokken
Wat raar! Ik heb verschillende pannen gebruikt, van spotgoedkoop tot heel duur maar nog nooit een kromgetrokken pan gehad.
Ik vind de pannen van Kitchenaid heel fijn in gebruik en blijven na lang en veel gebruik heel goed. Laatst een wokpan van Le creuset gekocht en die bevalt ook echt super goed!