ik maak ze regelmatig al 3,5 jaar nu en nog nooit een tekening terug gezien door de zon haha ik teken wel eerst met whiteboardmarker en dan pas de lijnen inkleuren doe ik met het tamponeren van een stukje spons en 9vd 10x gebruik ik geen afwasmiddel merk geen verschil namelijk ohja en tekenen doe ik uit de losse hand wand dat werkt niet 3 hoog haha
leuk! maar wel erg klein. ik wil m groter maken. hoop dit weekend alles te hebben en dat ik kan beginnen voor de ervaren dames mijn ramen moet ik nog keer lappen. moet ik dat eerst doen voor ik de tekening erop verf of maakt dat niks uit? en wat gebruik je om te verven, kwasten of spons?
Ik heb het met een kwast gedaan ging ook moeilijk want heb het klein omdat ik verder nog met kerststickers ga werken. Mijn tekeningen zijn a3 formaat kon niet groter bij de bieb.
RosaLynn oooh ik wil jouw creatieve hand !!! Jeetje wat knap ! Iemand enig idee hoe je zelf een deel van een tekening vergroot en dan print? Zodat je zelf zeg maar 1 grote tekening hebt samengesteld door diverse a4'tjes. Heb gebeld met de multicopy maar daar kost het 3,50 per tekening en ik wil er 4 dus dat vind ik een beetje te gek worden.
Onje: das duur.... had nog niet geinformeerd naar de prijs maar das idd wel prijzig zeg. weenie hoe je plaatje in delen kan vergroten en aan elkaar kan plakken. zal t ff hubby vragen, wie weet, weet hij hoe t moet anders zit ik hier ook met een dilemma haha
haha moeten we het toch nog creatiever aan gaan pakken Roozjuh, dat wordt uit de losse pols haha nou ben benieuwd naar de resultaten! Ik ga morgen een zwarte whiteboard marker halen en dan ga ik maar eens even schetsen! Oh las op een forum van de Fabo dat je het beste je ramen met dreft kan reinigen voordat je begint zodat ze vetvrij zijn!
heb hier ook een whiteboardmarker dus kan zo een tekening maken. alleen ehhh tekenen kan ik dus echt niet!!! hoe the *piep* ga ik dat doen en ramen vetvrij? oops... staan paar mooie vingertjes op van mn zoontje
haha ik ga eerst een halve dag uit trekken om de ramen vetvrij te maken. Die van mij heeft ze net ontdekt, handjes erop maar ook kwijlen tegen het raam aan is een hobby geworden van meneer oh en dan zwijg ik even over het uitsmeren van bijvoorbeeld een stukje ontbijtkoek tegen het raam want ook dat is heeeeel leuk !! We moeten maar hele makkelijke tekeningen uitkiezen haha van die dreumes kleurplaten!
Bij mijn printer kan je het gewenste plaatje gewoon afdrukken over 4 pagina's A4 verspreid. Die plak ik dan aan elkaar met plakband en plak ze aan de andere kant van het raam. Daarna overtrekken met een kwast met zwarte plakkaatverf en inkleuren maar. Voor de randen gebruik ik zwarte plakkaatverf en een goede (dunne) kwast. Een te dikke kwast zorgt in mijn geval vaak voor onduidelijke lijnen. Voor het inkleuren gebruik ik van die rollertjes uit de bouwmarkt. De achterkant van die rolletjes doop ik in de verf en al deppend vul ik de tekening dan in. Als ik het met de kwast doe, wordt het veel te streperig en vind ik het zelf niet mooi. Overigens wel eerst je ramen goed wassen want als het raam ook maar iets vettig is ziet het er echt niet uit (vlekkerig) en pakt de verf niet goed. Succes!
Ik kreeg ook meteen inspiratie door dit topic dus ik ben vandaag aan de slag gegaan met een kerst tekening voor op de ramen. Voor de meiden die niet weten hoe je op meerdere A-4tjes kunt printen: probeer eens je plaatje te openen in paint en dan (in de nieuwe versie van paint) bij afdrukken op pagina-instellingen te klikken. Als het goed is zie je dan rechts onderin "schaal aanpassen" staan en daarbij "spreiden", dan kan je kiezen over hoeveel bij hoeveel pagina's je hem wilt hebben. Zo heb ik het in ieder geval gedaan. Veel succes!
Thanks Ballie !!!! Heb het plaatje net geopend in Paint en ff de stappen gedaan die jij verteld en volgens mij moet het lukken! Morgen proberen want sja zonder papier...
Ik krijg heeeel veel kleine plaatjes mamaChantal haha dan ben je nog wel even bezig volgend jaar kerst af?