Leeftijd is niet herkenbaar, maar wel dat je schrijft dat ondanks dat je je dochter driedubbel in roze pakt, ze nog vragen of het een jongen of meisje is!!! Ik heb het met mijn dochter nog steeds. Al vanaf het begin. Had ook een mutsje met haar naam erop en dan nog vragen: jongen of meisje... Vond het behoorlijk irritant!
Grappig, hier was ik 24 toen ik mijn 1e kreeg. nu met 26 zwanger van de 2e. eigenlijk nog nooit negatieve reacties gehad en dat terwijl ik altijd veel jonger wordt geschat. of ik heb het gewoon niet door kan ook natuurlijk. maar hier ook gewoon veel mensen van tussen de 25 en 30 die zwanger zijn hoor. hier niets geks aan.
Ik zie het ook wel. Niet op straat en in de winkel ofzo, maar wel in mijn vriendenkring en werkomgeving. Ik ben officieel pas 1,5 jaar afgestudeerd, en werd zwanger toen ik m'n studie aan het afronden was. Haha, die gezichten toen ik hoogzwanger (met 38 weken nog) naar de universiteitsbieb ging om aan m'n scriptie te werken. Lol. Maar wij zijn 1 vd eersten in onze vriendenkring, dus moet me ook altijd een beetje verantwoorden. Onze jongste is net 2 geworden en mijn leeftijd? 29. En mensen vinden mij jong moeder... Bizar toch eigenlijk
Ik ben pas net 21 en heb een dochtertje van 4,5 maand. Mijn vriend is 22, maar moet zeggen dat als ik met haar loop mensen nooit echt raar kijken ofzo. Hoewel als ik achter de kassa zit met het werk en mijn dochter komt ten sprake, dan zeggen ze niets meer hahah. Ik zou me er niet druk om maken. Zo verschrikkelijk jong ben je niet, je hebt (vind ik) de ideale leeftijd. En idd, tegen de tijd dat wij eind dertig zijn komen hun net kijken. Vind het overigens bij echt oudere vrouwen die een kleine hebben raarder staan dan bij een jonge vrouw. Krijg soms mensen in de winkel waarvan ze opa of oma lijken, maar kers verse ouders zijn.
Hier meer het tegenovergestelde. Overal oogsten we 'ooohs' en 'aahs' als we ergens komen met dochter. Vooral van oudere mensen, die gaan dan altijd heel lief tegen haar praten. Ik heb nooit het gevoel dat mensen raar kijken. Kijken doen ze wel, maar raar niet. Ik vind die belangstelling wel grappig. Het heeft er zeker mee te maken dat mijn dochter al vanaf het begin veel haar had. Dat is blijkbaar opzienbarend
26 is toch normaal voor een kind krijgen? Lijk jemjisscnien heel veel jonger ofzo? Maar goed dan nog is het niemands zaak behalve die van jou....
Zelfs hier kreeg ik opmerkingen van kennissen dat 'we al snel 'aan kinderen begonnen. In 2011 getrouwd maar al wel 11 jaar samen. (in jan 2012 bevallen) Was 28 toen ik beviel van onze dochter, man was 30. Sinds ik mama ben word ik wel altijd jonger geschat. Voorheen werd ik altijd ouder geschat. Laatst iemand die ook vroeg waarom ik zo jong al moeder was.... Jong? ben 29. Oh, dacht dat je 22 was..........
tot nu toe alleen maar "ahhhhhh wat een schattig kindje" reacties eigenlijk ben nu 25. is normale leeftijd toch? al lijk ik wel jonger
Ik vind 26 een mooie leeftijd voor een eerste kind. Trek je er dus niets van aan. En wat betreft het geslacht dat heb ik ook nooit begrepen. Roze jas en sokjes en dan als reactie krijgen. Wat een mooie jongen. :s
Het went moet ik zeggen. Ik ben 29, maar ik zie er met gemak 5 tot 10 jaar jonger uit en ik heb ook vaak genoeg rare blikken gekregen omdat ze dachten dat ik een tienermoeder was. Nu let ik er geeneens meer op. Denk dat het hoort bij de eerste maanden van onzeker zijn
Ik vind 26 een doodnormale leeftijd om een kind te krijgen hoor, en ik ken niet zoveel meiden die met die leeftijd nog niet bezig zijn met kinderen. Of het lukt om op de gewenste leeftijd al een kind te hebben is natuurlijk een tweede.. Bij ons op de uni liepen in mijn tijd ook genoeg zwangere meiden rond in het laatste jaar. Ik was bijv 25 toen wij gingen trouwen en ik studeerde nog. Heel veel klasgenoten zijn dat jaar getrouwd, was ook een soort rage...
ik ben 24. 22 toen ik mama werd. als het aan mij had gelegen was ik nog jonger geweest alleen duurde het ruim 13 maanden eerdat ik zwanger was. aan mij hebben ze vaak gevraagd of ze geplant was.. tja mensen hebben nou eennaal vlug een oordeel. ik trek me er nu niets meer van aan, geniet van mijn dochter en als een ander me jong vind hebben hun een probleem meer
Geen last van!!. Ben 37 jaar en een hele trotse mama van 3 kinderen. Met de oudste was ik 29 en de middelste 31 en nu met nummer 3 ben ik 37. We hadden liever eerder kinderen gewild maar ivm gezondheid kon dit niet.Ik ben getrouwd toen ik 25 jaar was en het liefst had ik toen al de pil in de vuilnisbak gedaan maar dat mocht toen nog even niet. Ik heb genoeg vriendinnen die voor het eerst moeder werden met 25/26 jaar en heb daar nooit iets over gehoord mbt rare opmerkingen. Wschl zien jullie er allemaal heel jong uit want ik vind midden twintig juist een prachtige leeftijd om een kindje te krijgen.
whahah zoiets had ik laatst ook, we waren aan het wandelen met mijn zoontje hij in de wagen ik loop erachter , komt er een oud vrouwtje met hondje , gelijk praatje maken vraagt ze of het echt mijn kindje is want ik ben zo jong en ik ben wit en zoontje is donker ze geloofde het niet haha wel apart
Ik herken dit helemaal. Ben zelf nog jonger, 19 jaar. Maak dit vaak mee. Het is heel irritant. Maar ik probeer het nu gewoon te negeren.
Ik vind het een hele mooie leeftijd om moeder te worden. Ik wilde altijd voor mijn 25ste 2 kindjes......dat liep ff anders op relatie gebied. Toen we stopte met de pil was ik 26 en we hoopte dat het snel raak mocht zijn. Helaas voor ons duurde het nog 8jr voor we de eerste positieve test vast hielden. Geniet er maar lekker van hoor!
Vind het een mooie leeftijd! Ik wilde ook voor mijn 25e graag moeder zijn, nou dat liep ietsies anders ben nu 34 en mama van 2 kids. In 2011 mama geworden van onze zoon uit China en dit jaar juli bevallen van onze jongste knul... Mensen hebben altijd wat te zeiken!! Tegen mij durven ze gewoon keihard te zeggen na de geboorte van de jongste: Nou is eindelijk je droom uitgekomen!!! HALLLOO!!!!!!!! Ik was een jaar eerder al moeder geworden van onze oudste....maar die tellen veel mensen niet mee. Dat is pas kwetsend...pfff..
Ik heb het hier ook hoor. Ben nu 26 (vriend 27) en toen ik 24 was is mijn zoontje geboren. Had wel eerder moeder willen worden, maar helaas was ik pas na 25 rondes zwanger.. En dat terwijl mijn moeder net 3 weken 20 was toen ik geboren ben