veel eerder ongesteld dan normaal

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door 4catsandagirl, 27 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 4catsandagirl

4catsandagirl Fanatiek lid

27 sep 2006
    2.510
    1
    0
    Functieassistente cardiologie
    Gisteren had ik bij afvegen wat roze slijm en een stipje bloed. Eigenlijk dacht ik aan een innesteling, omdat ik ook wat symptomen had die ik herkende van mijn vorige zwangerschap. (namelijk harde ontlasting en pijnlijke borsten)

Vanochtend bij het opstaan wat meer bloed en in de loop van de ochtend zijn de duivels losgebarsten. Althans nog niet zo hevig als normaal maar wel helder rood.En meer krampen dan normaal.

Ik snap er helemaal niks van, ik heb een zeer regelmatige cyclus. Ik kan op de dag zeggen wanneer ik ongi word. Is dit een mislukte innesteling?
    Ik voel me erg down en leeg op dit moment en ook heel erg moe. Ik heb net een paar uur liggen slapen.

Ik baal dat ik mijn lichaam nu niet begrijp.

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi 4catsandagirl,

een beetje vreemd is het inderdaad wel. Het kan zijn dat je een hefigte innestelingsbloeding hebt, maar dat komt niet heel vaak voor. Dat je buikkrampen hebt heeft daar meestal niets mee te maken. Het kan ook komen dat je ontlasting je dwarszit en dat je daar buikkrampen van hebt. Die kunnen net zo gemeen zijn als ongesteldheidskrampen. Voldoende drinken is heel belangrijk. Ook omdat je je zo moe voelt. Hoe is het nu met de bloeding? Meestal wordt het wel wat minder al als het een innestelingsbloeding is. Een lekker warm bad of warme douche wil tegen de krampen helpen en een warme kruik verzacht vaak ook. Wacht het bloedverlies af. Het wordt waarschijnlijk snel minder en kan dus wel van een zwangerschap komen. En anders wordt je waarschijnlijk toch wel 'gewoon' ongesteld wanneer dat eigenlijk weer zou moeten. Succes

Groetjes Brigitte

3. 4catsandagirl

27 sep 2006
    2.510
    1
    0
    nou sinds gisteravond veel kramperige pijn (soort van weeen)en vannacht en vandaag heel veel stolsels mee. Ik vloei ook veel meer dan normaal. Lijkt allemaal op een miskraam. Ben ook heel snel humeurig en huil veel. Heb vandaag tot 15.00 uur in bed gelegen. Ik snap hier echt niks van. Misschien was ik dan al langer zwanger ofzo. Zeer verwarrend allemaal.

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Het kan inderdaad wel zijn dat je toch stiekem verder zwanger was dan je dacht. Dan is het nu in ieder geval niet goed. Een vroege menstruatie lijkt me in ieder geval niet. Dit bloedverlies en die krampen moet morgen wel minder worden. Meestal heb je bij een miskraam (daar klinkt jouw verhaal inderdaad het meeste naar) eerst 1-2 dagen meer bloedverlies en stolsels en een paar uur de top (misschien heb je dit gisteravond gehad). Daarna zwakt het af en heb je nog een week wat bloedverlies. Tegen de krampen mag je een dubbele paracetamol (2x500mg) nemen, dat kan geen kwaad. Probeer in ieder geval even rustig aan te doen, vertroetel jezelf en blijf wel eten en drinken in ieder geval. Houdt het in de gaten en vertrouw je het niet is een telefoontje naar de huisarts zo gepleegd. Sterkte.

Groetjes Brigitte

5. 4catsandagirl

27 sep 2006
    2.510
    1
    0
    hoi birgitte

Bedankt voor het advies.
    De stolsels zijn idd minder nu tot bijna weg. En de krampen vallen nu onder menstruatiepijn. Raar af en toe zo'n lichaam.

nogmaals dank!

6. 4catsandagirl

27 sep 2006
    2.510
    1
    0
    mijn naam is trouwens karin

7. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Veel succes Karin en ik ben het helemaal met je eens; een vrouwenlichaam kan soms rare kuren hebben ;)

Groetjes Brigitte

8. 4catsandagirl

27 sep 2006
    2.510
    1
    0
    hoi brigitte

Ik wil je nog een keertje"lastig"vallen

Het is zo raar, sinds vandaag vloei ik nog maar een heel klein beetje, bijna niks. Is dit altijd zo als het een miskraam is? Of komt er nog wat. Ik heb voor de zekerheid toch een testje gedaan en die blijkt negatief, dus verder dan 4 weken zal ik niet geweest zijn in een zwangerschap.Anders zou je toch HCG moeten testen?

Ik ben een beetje in de war nu, het was echt een heftige bloeding met stosels. Zou het toch een innesteling zijn geweest? Snap er eigenlijk helemaal niks meer van.

Ik heb altijd wel wat bijzonders :cry:

9. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Karin,

als je nu zwanger zou zijn (dus nog van je vorige cyclus), zou je echt een positieve test moeten hebben. Het zou dus heel goed een vroege miskraam kunnen zijn geweest. In ieder geval hoogst waarschijnlijk geen innestelingsbloeding (door de hoeveelheid bloedverlies en stolsels en de tijd in de cyclus). Na een miskraam kun je inderdaad weer snel stoppen met vloeien. Als al het 'lichaamsvreemde' weefsel is afgekomen is het lichaam klaar en wordt het bloedverlies minder. Bij de één duurt dat 1-2 dagen en bij een ander 2 weken. Wanneer je nu dus niet ongesteld wordt wanneer je dat verwacht, zou ik toch voor alle zekerheid een testje doen, het lichaam kan inderdaad soms toch rare dingen doen. Maar ik verwacht dat je straks weer in je normale ritme komt.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina