Hoi meiden, Ik ben absoluut minder bezig met zwanger worden, maar uiteraard houd ik mijn vruchtbare dagen wel in de gaten. En of ik nou wil of niet; mijn eisprong is niet te missen! Op Maria na, is het nog nooit iemand gelukt om onbevlekt zwanger te raken! Vl en ik wonen niet samen (beide koophuis en gezeur, huis onderwater enz. enz.) maar zijn vaak samen. Nu voelde ik gisteren mijn eisprong en vl had afgesproken met vrienden in de kroeg. Ik wilde die kant nog wel op komen om "verplicht"te klussen, maar vl ging liever nog even slapen voor hij naar de kroeg ging. Dan maar volgende maand ..... Tsja en toen sloegen de stoppen door :x Volgende maand.....tsssss.... Ik was woest en nog steeds! Sowieso ben ik de enige die overal rekening mee houdt; -tel de dagen -let op mijn lijf -eet van alles niet -drink geen alcohol En meneer....die doet maar waar hij zin in heeft en ik moet maar een maandje wachten.... Wat vinden jullie? Is dit prinsessengedrag?
Nee,ik zou ook pislink zijn! Ik vind elke maand een kans en kan er echt geen een overslaan! Dan ben ik echt niet voor rede vatbaar. Een keer vroeg een vriend van mijn man op hij hem een wintersport met vrienden cadeau kon geveins mijn mogelijk vruchtbare periode, nou dat is dus niet door gegaan haha. Hij is wel gegaan, maar een andere week. Ik snap je dus helemaal, wat frustrerend!
Nee, geen prinsessengedrag, maar het is wel zo dat het soms gewoon een maandje wat minder kans heeft, natuurlijk. Je kan het niet altijd afdwingen, je vriend moet ook maar net zin hebben natuurlijk. Dat kan niet altijd op commando. Maar inderdaad, het is heeeeeel frustrerend, jij weet dat die ene kans van de maand NU is en hem komt het niet zo uit. Maar je relatie wordt er niet beter op als je hem dan toch ermee onder druk gaat zetten. In die zin klopt het wel wat hij zegt, dan maar een maandje niet. Maar tegelijkertijd weet ik hoe gekmakend dat is... Maar je zegt ook dat je vanalles niet eet; dat je voorzichtig bent met alcohol, zeker in de 2e helft cyclus, lijkt me verstandig, maar ik zou verder gewoon lekker eten wat je wil totdat je overtijd bent en positief test hoor! Anders maak je het voor jezelf zo moeilijk. Misschien dat dat ook wat scheelt voor je gevoel, als je niet elke maand je leven helemaal op de schop gooit en bij elke hap nadenkt. Zolang je niet rookt en drinkt kun je verder wel gewoon doorleven zoals anders tot aan je posi test.
Thnx dacht al dat het aan mij lag! Mijn vriend weet dat in ieder geval zo te draaien. Emily je hebt gelijk hoor, als je gaat staan drammen dan gaat de lol er snel vanaf, ook voor hem. Maar... dat is nu eenmaal zo. Het liefst had ik mij helemaal niet bezig gehouden met mijn cyclus en gewoon door gegaan met wat ik altijd doe. Dat kan ik nu helaas niet meer Vriendlief heeft het makkelijk die deponeert zijn zaadjes en viert verder feest... Wij vrouwen daarentegen voelen ECHT van alles! Maar goed ik denk inderdaad dat ik niet meer op mijn voeding ga letten. Roken doe ik niet meer (al 5 jaar gestopt) en drinken hoeft van mij sowieso niet zo, maar ja zo zag je maar weer... Op Lowlands dit jaar los gegaan (had toen mijn eisprong) en hopsakee zwanger.... Helaas resulteerde dit in een BBZ. Pfff ik heb vriendlief even gevraagd mij met rust te laten, want hij maakt mij nog steeds pisnijdig!
Herkenbaar. Heel frustrerend, maar ja wat aan te doen. Behalve er direct op te springen als die in de buurt is, het werkt , maar op afstand zoals bij jou gaat dat wat moeilijker. Misschien een idee om hem voortaan niet aan te geven wanneer de 'verplichte' dagen zijn, maar 'm gewoon te verleiden. Dat gaat hier een stuk beter moet ik zeggen. En inderdaad het krampachtig letten op voeding, drinken enz dat hoeft helemaal niet meid, lekker genieten van het leven, alles met mate. En voor de rest is se.x om de dag of om de 2dg rond de vruchtbare dagen hartstikke voldoende.
Hoi Emo, Dat was ook de bedoeling, maar helaas meneer wilde naar de kroeg met de mannen Volgens de berekeningen was mijn eisprong met kerst en dat kwam heel goed uit! Hoefde ik vriendlief niet op de hoogte te stellen en dus geen druk op de ketel... Maar ja nu heeft mijn eitje al een sprongetje gemaakt En inderdaad ik ga gewoon weer lekker mijn ding doen! Maar wat mij het meeste stoort: Vriendlief wilde al 5 jaar geleden een kind (oke misschien iets overdreven), maar ergens rekening mee houden: NO WAY!
Ik hoef in ieder geval niet te rekenen op een positieve zwangerschapstest in januari! Dat scheelt weer :S
En nog een voordeel, alles eten en drinken wat je wil met kerst en oud en nieuw . Heb jij ff geluk... Hopelijk is je vriend wat meegaander de volgende ronde en levert dat je een mooie posi test op!!!
Ik snap goed dat je baalt maar toch is het niet goed om zo boos te worden als je vriend een keer geen zin heeft. Op deze manier wordt het voor je vriend alleen maar minder leuk om te klussen voor een kindje. Je zet em nog net geen mes op de keel... Hopelijk duurt het niet net zo lang als bij ons (5 jaar voor eerste kindje) want dan ben je op deze manier snel vrijgezel denk ik Daarnaast heb ik nooit rekening gehouden met mijn eet of drink gedrag tot ik een positieve test in handen had. Roken heb ik nooit gedaan en drinken max 3 glazen per week. Er is toch geen bloedband die eerste 10 weken van je zwangerschap dus het kan geen kwaad.
Ik zou het vandaag nog goedmaken met je vriend en nog een poging wagen. Ik persoonlijk geloof niet zo in het voelen van je eisprong namelijk. Ik dacht het ook altijd te voelen, maar na enorm veel inwendige echo's te hebben gehad in de loop der jaren, bleek ik juist niet de eisprong zelf te voelen, maar wel het groeien van de follikels. Het gevaar van het denken dat je je eisprong voelt, is dat je op de verkeerde momenten gaat klussen. Ik zou mijn boosheid opzij zetten en nog een poging wagen. Voor hetzelfde geld is het nog niet te laat! Ik eindig met een cliche: niet geschoten, is altijd mis! O ja, je hebt veel cyclussen van rond de 31 dagen zie ik. Gebaseerd op een cyclus van 31 dagen vindt je eisprong plaats tussen dag 13 en dag 21 van je cyclus (gebaseerd op een normale luteale fase van 10 tot 18 dagen.). Dus stel dat hij onverhoopt toch nog niet gesprongen is, dan kan hij dus nog komen.......
Dat kun je niet met zekerheid zeggen dus ik ben het eens met Be happy. Zou vanavond nog een poging wagen en we gaan flink duimen dat het alsnog raak voor je is deze maand. XxX
Ja dat had ik er dus niet bij gezegd... moet vandaag werken en heb slaapdienst. Vrijdagavond was meneer overigens ook met vrienden weg.Maar inderdaad wellicht moet ik wat minder vel zijn... Maar de teleurstelling was groot, heel groot. Er kleven inderdaad voordelen hieraan, geen spanning deze maand en gewoon lekker doen en eten wat ik wil. Eigenlijk is het een cadeautje Ik wil gewoon dat hij het net zo graag wil en een klein beetje mee doet en denkt....
waarom als je over je vriend praat noem je hem steeds 'meneer'. dat klinkt alsof ie je weet-ik-niet-wat heeft aangedaan.
Tja dan volgende maand toch? Ik snap dat het frustrerend is maar snap je vriend ook zeker! Zo is het voor hem ook niet leuk en meer een verplichting!
Persoonlijk vind ik dat je een beetje overdreven reageert. Zelf zeg je al dat je er minder mee bezig bent, dus wat maakt een maandje later dan uit? Daar komt bij dat ik persoonlijk vind dat je toch wel beter eerst een tijdje kan samen wonen voor je aan kinderen begint. Veel samen zijn is toch niet hetzelfde als samen wonen.
Ik snap je hoor, maar dit gaat avenrechts werken. Gewoon normaal sex hebben, niet alleen op de juiste tijden afkomen om te klussen. Dat werkte bij ons ook niet, ook niet als ik niets zei. Mijn man is ook niet achterlijk en die weet dondersgoed wanneer het weer zover was. Niet boos of gefrustreerd zijn, dat gaat namelijk echt een wissel trekken op je sexleven.
Inmiddels hebben wij 5 jaar een relatie... Daarbij ben ik een andere mening toe bedeeld, de mijne is wat liberaler. Voor mij hoeven mensen niet perse samen te wonen, dat zegt voor mij niks over de relatie. Ik kan hier nog lang over uitwijden, maar daar hebben we beide denk ik geen zin in. Ieder zijn mening en ieder zijn visie, we hoeven het niet met elkaar eens te zijn. Dat ik baal van het moment moge duidelijk zijn, maar ben het ook wel eens met de meiden die mijn reactie wat overdreven vonden. Ik denk ook dat bij nader in zien mijn boosheid berustte op meer dan alleen dit. We hebben het inmiddels uitgesproken en gelukkig begrijpen wij elkaar weer. Soms heb ik het even nodig om wat feedback van een ander te krijgen om de dingen in een ander perspectief te zien. In ieder geval bedankt voor alle reacties meelevend of kritisch dat maakt niet uit, het is gewaardeerd! Fijne dagen en ik wens iedereen een geluksjaar toe voor degene die in 2013 een pech jaar hebben gehad!