1x klussen in cyclus en raak?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Uk2011, Mar 9, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Here we go... ;)

Wegens pnd en medicijngebruik besloten dat het het beste is om onze kinderwens nog even op een laag pitje te zetten. Toch flink de kriebels en de nacht van 1-2 maart onbeschermde sex gehad in een niet al te snuggere bui...

Mijn cycli varieeren nogal (zie handtekening) tussen 25-29 dagen, was ook zo voor de geboorte van mijn zoontje.
    Daarom de calculator maar even erbij gepakt en die zegt dat ik ergens dus tussen 1-5 maart een eisprong heb gehad.
    Verder heb ik 4-5 maart wat menstruatiekrampjes gehad (ei misschien?)

Nou las ik ergens dat goed semen tot 5 dagen in de baarmoeder kan overleven.
    Bij mijn zoontje heb ik de innesteling duidelijk gevoeld 8 dagen na de bewuste avond, of 5 :p Natuurlijk hoef je het niet altijd te voelen of een innestelingsbloeding te hebben, maar het zou toch wat zijn als ik door 1 niet al te slimme actie (wel bewust en zeker gewenst!) zwanger ben? Hoe groot is die kans?

Vandaar de vraag:
    Wie is door 1x (onveilig) klussen in een cyclus zwanger geraakt?

2. Pommepom

Pommepom Bekend lid

Feb 12, 2013
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tsja, uiteindelijk heb je maar 1x op het goede moment nodig.. Qua kansbereking is de kans niet groot, maar hij is er dus wel.. Een test zal het gaan uitwijzen..

3. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Dan zal ik nog maar even op mijn handen moeten gaan zitten ;)

Maarre, was niet de vraag of ik kans maak. Want dat weet ik natuurlijk wel als ik rond mijn ei onveilig heb gevreeen. Maar meer of er meerdere dames door 1 lucky shot in een cyclus zwanger zijn geraakt... :)

4. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik !! 2x zelfs :) Weet dus van de 2 oudste kinderen exact de verwekkingsdatum haha.

Het bizarre is dat bij mijn oudste we er 3 jaar op hebben moeten wachten, en dat we hadden geklust op cyclusdag 8, is bijna niet mogelijk dat je dan zwanger raakt en bij de 2e 5 jaar heeeeeeel druk aan het klussen waren op de momenten dat ik het meest vruchtbaar zou moeten zijn. Toen ik van de 2e zwanger was kon ik het dus ook niet geloven.

5. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Haha nee okay dat klinkt inderdaad vrijwel onmogelijk!

1 maart was voor mij cyclusdag 12. We zullen zien. Het is in ieder geval heel erg welkom mocht het zo zijn.

6. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

Feb 11, 2013
    973
    0
    0
    ja hier ook
    in een beschonken toestand onveilig.
    zei nog tegen mn man dit is jouw verantwoording hield me op dat moment helemaal niet bezig met mn cyclus.

2 weken later had ik een positieve test in mn handen.

na de beschonken toestand hebben we wel besloten om voor een 2e te gaan dus hoefden niet lang te wachten haha

7. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

@Tines, haha heel herkenbaar in beschonken toestand :p
    En ook fijn dat jullie alsnog besloten voor een tweede te gaan toen het 'kwaad' al geschied was ;) Scheelt ook weer heel wat wachtdagen, testjes, vergeefse hoop etc.

Daar hoop ik eigenlijk ook op. Gewoon een lucky shot en niet weer de wachtweken in, zenuwen om te testen etc.

Share This Page