Vrouw overleden na wedstrijd waterdrinken Uitgegeven: 14 januari 2007 07:18 Laatst gewijzigd: 14 januari 2007 07:18 SACRAMENTO - In de Verenigde Staten is een vrouw overleden nadat zij grote hoeveelheden water had gedronken. Dit meldde de nieuwszender CNN zaterdag. Jennifer Strange (28 ) had op de radio meegedaan aan het spel Hold Your Wee for a Wii (Hou je plas in voor een Wii). De deelnemer die het meeste water kon drinken zonder naar de wc te gaan, won een Nintendo Wii-videospel. Na het spel kreeg Strange hoofdpijn en begon te huilen voordat zij overleed. Uit de lijkschouwing is gebleken dat zij aan een overmaat aan water is overleden. Hoeveel zij heeft gedronken, is niet bekend. Zij laat drie kinderen achter. Pppff arme 3 kids, en dat voor een spel om een Nintendo te winnen
Je gelooft toch niet dat een bedrijf(neem ik aan) zo'n wedstrijd organiseert! Is toch algemeen bekend dat je van een teveel aan water kan overlijden ... daantje
Ik wist wel dat als je tientallen liters water dronk, je kunt overlijden. Maar ik vraag me af hoe je dat kunt doen, zonder naar het toilet te gaan. Ik denk dat ze volgende keer beter een prijsvraag kunnen uitschrijven. Triest hoor.
Haha, ja wanneer is het teveel, ik kan me voorstellen dat een emmer vol TEveel is. Welke gek gaat zichzelf volgieten met water om een videospel te winnen......
Ik moet dan vooral om haar achternaam grijnzen...kan er niks aan doen. Triest verhaal, zeker voor de kindjes die dan weer achterblijven.
hee meiden, Ik heb een keer gelezen dat dit al kan na 3 liter te hebben gedronken hoor, dus op zich valt dat nog mee. hoef je geen emmer voor leeg te drinken. Groetjes
3 liter, dat lijkt me sterkt, tis toch juist gezond om 2 tot 5 liter water per dag te drinken? als het wel zo is lekker dan ik drink vaak minimaal 3 liter water per dag
het gaat ook om de tijd.Je kan makkelijk 3 liter of meerwater per dag drinken, alleen niet 3 liter in een half uur. Maar wie doet dat nou Alleen dus bij ontgroeningen en dit soort rare spelletjes
hee, je kan idd wel 3 liter per dag drinken, maar dan verspreid. Als je het achter elkaar drinkt, kun je eraan doodgaan... Groetjes
Haha is ook wel veel, maar op een hele dag kan ik in de zomer zeker wel aan 5 liter per dag komen hoor ik zit dan eigenlijk constant met een halve liter glas water in mijn handen, drink de hele dag door, dan schiet het wel op hoor 10 glazen heb ik zo weggedronken!
Weet ook iemand waarom je dan kan sterven als je bv 3 liter in een half uur drinkt? ben ik wel heel benieuwd naar!
Ogenschijnlijk een onschuldig spelletje! Ik heb ook eens zo'n soort wedstrijdje gedaan op kamp. Tijdens de bonte avond kreeg ik de opdracht om 8 bekertjes water zo snel mogelijk op te drinken. Ik heb me een anderhalf uur vreselijk rot gevoeld ale: , toen trok het wel weer weg, maar ik had nooit verwacht dat je daar aan onderdoor zou kunnen gaan! Best schrikken dus. :-s
Raar hoor het is toch bekent dat als je heel veel water drinkt en dan bedoel ik heel veel dat je dan vergiftiging op kan lopen. Ik snap niet dat mensen zulken wedstrijden doen. Dan maar geen WII