Hallo meiden, Alvast sorry voor de details. Maar ben erg onzeker. 25 okt. dacht ik me NOD te hebben. Mijn menstruatie bleef uit en ik testte 26 okt (2e dag overtijd) en 28 okt (4e dag overtijd) Negatief. Vrijdagavond (28e) kreeg ik meer krampen in mijn buik en zaterdag ochtend veegde ik helderrood bloed af. Dus ik dacht, ik ben ongesteld geworden. Rest van de dag krampen gehad (meer dan ik gewend ben) en gewoon helden bloed verloren (ook meer dan ik gewend ben). Maar ik dacht het zou wel wat heviger zijn omdat ik niet meer aan de pil ben enz. enz. Maar vanaf gisteren avond (22u) werden de krampen heel erg hevig. Deed me echt heel erg pijn. Ik dacht nou ja, ik ga maar slapen zal wel zo horen. Maar om 04.00u vannacht, werd ik wakker omdat ik misselijk was en merkte dat ik flink was doorgelekt. Ik had echt heeel veeel bloed verloren. Zoveel heb ik zelf in al mijn cyclussen (ook voor de pil) nog nooit mee gemaakt. Er zaten ook soort velletjes bij. Mijn krampen zijn er nu nog, maar niet meer zo hevig. Ze lijken nu meer op mijn bekende ongi-krampen.. Bloed verlies ik ook nog, meer dan normaal... (meer dan voor mij normaal is).. Is dit een vroegtijdige miskraam of heb maak ik nu gewoon een hele hevige menstruatie mee?! Omdat ik 4 dagen overtijd, niet positief getest heb?!.. Of is dit moeilijk te zeggen? Alvast bedankt voor de moeite om het te lezen en ik hoop ook om te beantwoorden. Liefs!
Hoi Mimi, Ik heb dit nooit mee gemaakt dus ik kan je niet helpen. Wat je wel zou kunnen doen is via de site van predictor een vraag stellen aan een verloskundige. Als je dat voor dinsdag doet, krijg je vrijdag reactie volgens mij. Die maken dit soort dingen vaker mee en moeten er als het goed is verstand van hebben. Ik was vroeger heel erg zwaar ongesteld. In de mate zoals jij omschrijft. Ik was toen ook onregelmatig als ik me goed herinner. Maar nu ben ik al 3 maanden tussen de 29 en 31 dagen en ook nog met een acceptabele hoeveelheid bloed. Dus ik kan je niks uit ervaring vertellen helaas.
@ Babke Toch bedankt voor je reactie. Ik ga eens op de site kijken. Voor mijn pil gebruik was ik altijd regelmatig ongesteld. En mijn bloedverlies was volgens mijn zeggen, normaal. Tijdens pil gebruik, had ik altijd de eerste 2 dagen wat bloed verlies en toen nam het ook alweer af en de hoeveelheid was dan ook niet veel. En mijn krampjes had ik altijd de eerste dag, zo weet ik altijd dat ik ongesteld ga worden. Dit had ik ook altijd voor dat ik aan de pil was. Na mijn doorbraakbloeding, was mijn menstruatie wel meer dan ik gewend was, maar dit keer zo wakker worden en hele erge krampen? Nee, ik herken dit echt niet.. Ik heb al vanaf de dag dat ik dacht me NOD te hebben vage ongi-krampjes, maar gisteren avond werden deze wel erg pijnlijk.. Iets wat ik ook niet herken bij mezelf.. daarom deze vraag..
Ik denk dat je gewoon heftig ongesteld bent geworden, zeker als de testen negatief waren. Ik heb als ik zonder anticonceptie ben ook af en toe zo'n maand er tussenzitten. (En ik ben die maanden 100% zeker niet zwanger geweest ) Dan moet ik s nachts echt mn wekker zetten om te verwisselen anders is het een bloedbad s ochtends Bij mij ging het dan ook gepaard met overgeven en hoofdpijn. Ik zou het als ik jou was volgende maand even aankijken of het weer zo heftig is. Zo ja dan zou ik even de huisarts bellen. Maar ik hoop voor je dat je de komende 9 maanden helemaal niet meer ongesteld wordt natuurlijk PS op deze site zit ook een verloskundige die vragen beantwoord. Even naar beneden scrollen.
@ mmeke Bedankt, ik denk dat het dan ook een hevige menstruatie is. Ik heb op predictor.nl een de vraag gesteld en zou voor vrijdag middag bericht terug krijgen. Dat duurt dus nog wel even. Maar ik ga er maar vanuit dat dit een hevige menstruatie is, aangezien ik niet positief getest heb. Ik zal de volgende menstruatie in de gaten gaan houden, hoop natuurlijk dat die er niet aan zit te komen. Moet me nu dus geen zorgen gaan maken... Maar een wekker zetten enz. Dat is voor mij echt niet herkenbaar. Jeetje, dus zo heftig kan het dus zijn.. Hmm dan valt het van mij toch nog wel mee.. denk ik dan.. Dan ga ik er maar vanuit dat dit een heftige menstruatie is.. Bedankt voor de reactie! Ik wist niet dat je op deze site ook vragen kon stellen aan een verloskundige. Dankjewel!
Zo lang het niet vreemd ruikt/stinkt (ontsteking, maar als daar sprake van is, ruik je dat wel) en het ook weer minder wordt na vandaag of morgen denk ik dat het niet erg is. Maar goed, ik ben geen dokter en ik beoordeel het vanaf het scherm hier, dus als je het toch niet vertrouwd moet je gewoon je huisarts bellen he!
Bedankt voor je raad en advies. Wanneer ik het niet vertrouw, zal ik de huisarts bellen. Ik ruik niets vreemds en het is helder rood, de hoeveel is voor mij doen nog wel veel. Maar ik zal het even aanzien. Heb ook erg last van mijn onderrug. Geen hoofdpijn en de krampen worden minder.. Bedankt!
Ik heb hetzelfde eens meegemaakt. Was ongeveer 5 dagen overtijd en verloor ontzettend veel bloed en ook flinke stukken en een stolsels. Moet eerlijk zeggen dat ik er op dat moment aardig van schrok. Tijdens mijn puberjaren was ik ook altijd heftig ongesteld (incl stolsels) maar dit was toch echt anders! Omdat ik de pil niet slikte wist ik zeker dat het geen opruimactie van mijn lichaam was... Achteraf denk ik dat het wel een hele vroege miskraam is geweest maar dat was pas na verhalen van een vriendin die een soortgelijke ervaring bij een miskraam had. Maar zeker weten doe je dat natuurlijk nooit.
@ Yessie; Mijn ervaring vannacht was ook schrokkend. Ik schrok er echt van en tja dan ga je toch twijfelen, omdat je 5 dagen overtijd was. Zeker weten doe je nou niet meer en zit er ook niet op te wachten om te gaan testen en kijken of er mogelijk nog een lichte streep aanwezig is. Ik laat het nu voor wat het is en hou mijn lichaam nu even in de gaten en gaan met volle moed de volgende ronde in..