Hoi, ben 17 weken zwanger en heb nu al ongeveer 2 weken last van dunne ontlasting. Soms moet ik wel 5x op een dag. De volgende dag kan het dan weer compleet anders zijn en er met moeite 1 harde keutel uit krijgen. Heb al een keer eerder zon vraag gesteld. Maar nu zit er soms ook rood/bruin slijm bij. Geen bloed want op het papier lijkt het wel bruin. Mijn bovenbuik voelt gedurende de dag ook steeds meer opgeblazen aan. S ochtends weer redelijk plat. Heb ook last van aambeien. Maak me best zorgen (hypochondrie) maar wil niet voor alles meteen de dokter bellen. Is dit normaal? Dank je alvast voor een reactie
Goedenavond, ik berichtje van vorige keer gelezen en het antwoord wat Brigitte heeft gegeven. Ik ben het met haar eens. Het rood/bruin slijm wat je nu ook af en toe verliest, komt waarschijnlijk door de aambeien. Doordat je vaak ontlasting hebt en soms ook hard, kunnen de aambeien gaan bloeden. Als je veel last hebt van de aambeien is het wel aan te raden via de huisarts medicijnen hiervoor te krijgen. Succes! Groetjes Monique
Hoi Monique, dank je voor je reactie. Ik ben vandaag bij de huisarts geweest. Die heeft mijn buik gevoeld en mijn klachten aangehoord. Hij wil met ontlasting op kweek zetten. Waarschijnlijk ook voor mijn geruststelling ivm mijn hypochondrie. Ik moet zeggen dat ik nu erg ongerust ben omdat ik meteen bang ben voor ernstige ziektes. Heb ook gelezen dat eventuele parasieten gevaarlijk kunnen zijn voor de ongeboren baby?? Klopt dit?? Het erge is dat ik een week moet wachten op de uitslag. Zit nu al in de stress
Wat spannend voor je! En dan duurt wachten inderdaad lang. Sommige parasieten kunnen inderdaad kwaad, maar probeer je daar nog niet te druk over te maken ( makkelijker gezegd dan gedaan hoor, zeker als je hypochondrie hebt). Je kan pas meer opzoeken als je de uitslag hebt. De kans dat er niets gevonden wordt is erg groot! Succes en sterkte deze week! Groetjes Monique