Ja, dat deed Twan ook al met 14 maanden. Ook kon hij de dierengeluiden er bij maken, dus de koe zegt boe, en de leeuw grom enz...
Mijn dochter deed dat op die leeftijd ook al. Mijn zoontje is ook bijna zo oud en die is alleen nog maar bezig met boekjes open en dicht doen.... Het verschilt hier nogal....
Ik weet het ook niet. Mijn dochter deed dat ook. Maar ik ben echt zo'n ontaarde moeder wat dit soort dingen betreft. Bij het cb zeiden ze vorige week ook dat het heel knap is dat ze zinnen met 4 woorden maakt. Wij dachten dat dat normaal was. Eigenlijk maakt het me niet uit. Vind alles prachtig wat ze kan. Behalve dat neuspeuteren dan..
Onze zoon wijst met 15 maanden van alles aan, in boekjes, ook buiten, maar zelden datgene waar wij om vragen... enkel wat hem zelf interesseert. Tsja, 't is gewoon niet zo'n meedoener denk ik, net zo'n stuk eigenwijs als zijn moeder
Als ze postief zijn lekker geloven ... Mijn zoon begint het ook te doen, maar alleen bij boekjes die we al vaak samen gelezen hebben en ik dus dikkie dik al 100 keer heb aangewezen.
Ik vind dat wel knap. Mijn zoon wijst pas sinds een week of 2 met zijn vingertje, dus dat is sowieso laat, hij wijst voornamelijk naar deurbellen en knopjes bij het stoplicht
Mijn jongen kon dat ook, deed het alleen niet op commando . Hij kreeg een pop en moest de neus aanwijzen maar hij trok HUP het been eraf. Hehe.
Het enige wat mijn zoontje met boekjes doet is er kei hard mee gooien, dus die zie ik dat over een paar maandjes nog niet doen.
met 2 jaar heb ik ook bij het cb gezeten en ik had het idee dat ik een wonderkind had zo ''overdreven'' deed die arts.. Ik kreeg het er gewoon warm van terwijl ik zoveel kindje van die leeftijd hoor die gewoon arm zeggen als je een arm aanwijst. Maar zij vond het super bijzonder
Ik lees verschillende reacties dus ik begrijp wel, zoals met zoveel dingen, dat het erg van je kindje afhangt en wat ze interesseert. Ons meisje houdt idd erg van boekjes lezen... Maar het was trouwens sowieso een raar mens want ze ging poeliepoeliepoelie roepen voordat ze de enting gaf.... Nouja zeg... Doe ff normaal dacht ik, maar ok. Ohja en eerst ging ze kijken "hoe jij gegroeid bent schatje" eh pardon... Het is niet jouw schatje..!?
De ontwikkeling gaat rond die tijd zo snel, dat je daar niks van kunt zeggen. Kan maar zo dat ie dat straks dus gewoon doet! Zodra ze door hebben dat ze iets kunnen krijgen door zelf te communiceren, gaan ze dat gebruiken ook...
Nou mijn zoon wijst dus pas sinds een paar weken, hij is 18 maanden en er is echt niks mis met hem, hij is gewoon een late wijzer