Hoi! Zijn er mensen hier op het forum die ook endomteriose hebben? Ik ben er begin dit jaar aan geopereerd, dat wil zeggen dat ze een groot deel verwijderd hebben. Het zat voor mij op gunstige plaatsen, volgens gyn.zou het een zwangerschap niet in de weg hoeven staan. Toch twijfel ik zelf. Omdat je toch ook verhalen hoort dat het niet lukt door die verdomde endomteriose. Zijn er hier mensen met succes verhalen? Zijn jullie gewoon zwanger geworden? Hoelang duurde het??
Jep, ik heb ook endometriose..maar heb nog geen succes verhaal, misschien binnenkort mag aankomend weekend testen.. Maar bij zit het niet aan mijn eierstokken of baarmoeder, maar tussen de buikwand en mijn buikspieren aan de keizersnede.. Bij mij mag het ook geen zwangerschap in de weg zitten, maar ben toch al 13 maanden bezig... Waar zat het bij jou als ik vragen mag? Ik hoop voor je dat je snel zwanger raakt
Bij mij is ook net de diagnose gesteld (geen operatie gehad, dus weet niet hoe erg en waar het zit). Wij gaan nu voor een tweede, spannend of en hoe snel het lukt! Misschien had ik het bij de eerste ook wel al, maar had daarvoor zo lang de pil geslikt wat de symptomen kan onderdrukken. Na het stoppen vd pil de eerste ronde direct zwanger.
Hoi Loesje, Oeh wat spannend!! Laat je het hier weten of je zwanger bent?? Bij mij zit/zat het tegen de baarmoederwand aan. Ze hebben een gedeelte weggepakt, maar ook iets laten zitten omdat anders de baarmoeder kon beschadigen. Ben zo benieuwd of zwanger worden (snel) lukt. Je hoort enerzijds verhalen dat het wel lukt,anderzijds dat het niet lukt. We zullen zien! Erg spannend! April2012mama, voor jou dus ook super spannend! Hopen dat we allemaal (gauw) zwanger mogen zijn mef die rotte endometriose! Suc6 allemaal!
Ik kom het zeker even vertellen kan eigenlijk niet wachten met testen haha Ik kon ook wel geopereerd worden, maar heb er voor gekozen om eerst te wachten of het misschien zo lukt... Mocht ik dan zwanger raken dan halen ze het weg bij de keizersnede (mag niet meer gewoon bevallen) Ben je lang uit de running geweest jolijoy, na de operatie? @april, hopen dat je weer zo snel zwanger bent. Vind het wel een vervelend iets, na mate het langer duurt dat ik zwanger word hoe meer pijn ik heb... Maar gelukkig alleen als ik ongesteld ben.
Heb je dan geen helse pijn elke maand? En vrijen? Hoe lukt dat? Ik had elke maand helse pijn! En met het oog op de toekomst wilde ik dolgraag van de pijn af, om de menstruatie door te komen zonder pijn. Want ja... voor kindjes moet je toch echt ongesteld worden. Ik ben zo'n 3 weken uit de running geweest van mijn werk. Na de operatie zelf een week flink last gehad van de wond, en veel nabloeden. Vandaar dat ik nog 2 weken erachteraan geplakt om tot rust te komen. Maar dat kan voor iedereen anders zijn. De een moet 2 weken herstellen, de ander 6 weken... Waarom mag je alleen bevallen met een keizersnede??
Ja veel pijn elke maand, maar heb een erg hoge pijn grens Met het vrijen heb ik nergens last van.. Echt alleen als ik ongesteld ben en dan wil vl toch niet Ik heb al 2 heerlijke kereltjes die beiden met een keizersnede zijn geboren, waardoor ik nooit meer gewoon mag bevallen.. (Ik mag geen weeën meer krijgen, omdat mijn litteken dan kan scheuren) Mag ook nog maar 1 kindje krijgen of in ieder geval raden de doctoren meer kinderen af. Dat was ook 1 van de redenen dat ik niet geopereerd wil worden, ben dan veel te lang uit de running.. Heb een 0 uren contract, en niet werken is geen geld
Ai, dat is dan inderdaad een goede reden om nog even te wachten met opereren. Wat fijn dat je ondanks de endometriose toch 2 kereltjes hebt gekregen!! Mag ik vragen hoelang jullie bezig zijn geweest??
Hoi allemaal Ook ik sluit me aan heb ook endometriose. Bij mij uit het zich in cystes op mijn eierstokken. Na mijn operatie van een hele grote cyste die verkleefd zat aan darmen en blaas ben ik schrik niet een jaar uit de running geweest ik wou wel maar ik kon niets echt frustrerend. ze hebben toen ook een stukje van mijn eierstok weggehaald en de verklevingen aan darmen en blaas ook. Nu ga ik voor mijn tweede ivf poging en hoop ik morgen een terugplaatsing te hebben. Het is echt een kl*te aandoening dit geeft helse pijn en veel onbegrip erom heen weet niet of jullie dat ook ervaren zo van ach ja elke vrouw heeft pijn als ze ongesteld is.
Hoi Panda Jeetje...Wat heftig... Een jaar uit de running poeh. Wat zul jij een pijn hebben gehad! Het is inderdaad echt een kl*te aandoening... De pijn die je ervan hebt elke maand is gewoon vreselijk! En dan nog de kans op onvruchtbaar zijn... Ik wens je ontzettend veel suc6 voor morgen! Wat onbegrip betreft, dat valt in mijn omgeving wel mee. Ze zien vanzelf dat ik elke maand over de grond kruip van de pijn en dat het geen aanstel is. Wat me wel opvalt is, hoe meer je er met andere mensen over praat, hoe vaker je hoort: "oh heeft een vriendin,nicht,collega ook". Waar ben je geopereerd als ik vragen mag? Nogmaals super veel suc6 voor morgen!!!! En uiteindelijk wel even laten weten als je zwanger bent he!!
Hoi Jolijoy, Ja heb een heftig jaar gehad met inderdaad heel veel pijn. Maar het gaat nu relatief goed met me. Ja inderdaad ook nog de onzekerheid of je wel of geen kindjes kan krijgen. T is allemaal niet niks. Wat fijn om te horen dat jij geen last hebt van die nare reacties. Klopt wel hoor hoe meer je erover praat hoe meer je erover hoort. Ik ben geopereerd in het meander ziekenhuis in amersfoort. Heb een week in het ziekenhuis gelegen de cyste moest eerst genoeg ingekapseld worden door de antibotica dus donderdags op genomen en de woensdag erna pas geopereerd. In welk ziekenhuis ben jij geopereerd als ik vragen mag. Ik laat zeker van me horen als ik zwanger ben nu eerst ff de wachtweken doorkomen.
Jeetje...wat vervelend. Is het nu wel helemaal weg? Ik ben in Maastricht geopereerd. Wat bedoel je met wachtweken?
Na een heftige operatie in 2007 (stuk darm verwijderd, urinestents geplaatst en cystes gelaserd) heb ik 6 jaar hormonen gebruikt en cyclus onderdrukt, mede omdat ik geen partner met actieve kinderwens had. In 2013 begonnen met ivf (spontaan was geen optie, te groot risico) en zie onderschrift!! Je kunt zeker zwanger worden met endo
Mijn andere 2 kereltjes zijn van een andere papa (lang verhaal) en toen had ik nog geen endo en was ik relatief snel zwanger 1e x in de 3e ronde, maar miskraam, na de miskraam na 5 maand zwanger van een gezonde jongen en mijn jongste was niet gepland, maar erg welkom En nu al 13 maanden bezig Maar we houden nog hoop.. Hoop voor alle dames hier dat we snel zwanger zijn
Super Samurai! Gefeliciteerd! Wat mooi om te horen dat zelfs na zo"n heftige operatie en heftige endometriose het toch nog gelukt is!! Loesje, zeker hoop blijven houden! Heeft de gyn niet tegen jou gezegd dat wanneer je binnen een half jaar niet zwanger bent geweest je terug kon komen? Dat is mij namelijk gezegd geworden. Meiden met endometriose krijgen voorrang op een behandeling, om toch zwanger te gaan raken als dat binnen een half jaar niet gelukt is.
Ik mag al wel naar de fertiliteitskliniek, maar weet nog niet of we dat wel willen.. Hoop nog steeds dat het spontaan gebeurd Hebben jullie ook dat je weet dat je ongi gaat worden door de endo pijn?
diagnose in 2003. toch wel ernstige endo...verkleefde eileiders dus bijna zeker vruchtbaarheidsbelemmering. vanwege klachten twee maal zoladex kuren gehad voor de eerste zwangerschap. en een tussen eerste en tweede in ook nog een. ik kreeg een half jaar om op eigen kracht zwanger te raken. er zou een operatie plaatsvinden om alles in orde te maken en te controleren of überhaupt de eileiders doorgankelijk waren...maar ik bleek al zwanger te zijn. gyn was echt heel verbaasd! toen ik voor de tweede ging gaf hij aan dat hij dit nietnogmaals verwachtte. heb toen binnen vier maanden tijd drie keer positief getest waarvan twee fout gingen en de derde werd mijn tweede. weer een verbaasde gyn......de laatste was niet eens in de planning dus je begrijpt ondanks negatieve insteek positief resultaat....
Ik heb ook endometriose. Vervelend genoeg kwamen ze daar achter bij een kijkoperatie vanwege mijn PCO.. lekker dubbelop dus. Vind het daarom ook wel moeilijk de symptomen aan de verschillende oorzaken te koppelen, haha.
Even snelle update: gisteravond begon de endo pijn en vanmiddag ongesteld geworden vanmiddag in bed gelegen om even bij te komen..
Hoi meiden.. Ik wil me ook aansluiten bij het endo clubje bij mij is het dit jaar geconstateerd (na jaren helse pijnen). Nog geen operatie voorlopig, wel binnenkort na Maastricht. Heb waarschijnlijk ook adenomyose. Een keer zwanger geweest, maar helaas is dit misgegaan bij 8 weken (MA). Voel iedere maand mijn ei dus das wel gunstig. Blijkbaar vaker bij vrouwen met endo. Herkennen jullie dit ook? Xxx