spenen drama

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Yellowsun, 25 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Ons zoontje heeft altijd een speentje bij zich.Om mee te gaan slapen vind ik het niet zo`n probleem maar hij wil hem ook steeds overdag.Ik pak hem wel eens af als hij aan het spelen is en dan maakte hij er nooit zo`n probleem van.Maar nu hij een beetje begint te praten vin dik het vervelend met die speen.je verstaat hem niet( niet dat hij al zo duidelijk praat hoor) dus pak ik hem zoveel mogelijk die speen af.Als ik dat doe is het huilen,drammen krijsen en zelfs mij bijten!
    Hoe kan ik hem die speen afleren zonder al die drama erbij?
    Nogmaals om in te slapen heb ik daar geen probleem mee maar ik vind hem teg root om er overdag de hele tijd mee rond te lopen.

2. Terra

Terra Bekend lid

22 dec 2008
    668
    0
    0
    Medewerker gehandicaptenzorg
    gelderland
    wat ik vaak hoor van moeders is dat ze zeggen '' speentje laten we in bed liggen, die mag je weer als je gaat slapen''. en dan is het ff drama maar dat went vanzelf.

3. voske

voske Actief lid

15 nov 2007
    228
    0
    0
    wat terra zegt gebeurd hier ook. speentjes blijven in bed, of in ieder geval in de slaapkamer. hij pakt hem af en toe wel als hij op zijn kamer aan het spelen is, maar dan laten we hem boven en gaan naar beneden. hij vindt het prima. nou moet ik wel zeggen dat hij vanaf het begin af aan alleen met slapen een speentje heeft gehad.

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Volhouden, en consequent zijn ;)

Dus de speen komt de slaapkamer niet uit. Hij zal wel een poosje tegensputteren, maar als je hem af en toe wel geeft, en dan af en toe niet, dan weet hij het ook niet meer..

5. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Speentje gewoon uit zicht houden, bij het wakker worden speen ergens neerleggen waar het dus uit zicht is.
    In bed laten liggen vind ik persoonlijk ook geen optie omdat als ze in hun slaapkamer kunnen ze de speen ook uit bed zullen pakken uit zichzelf.

6. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Hier blijft het speentje ook in bed liggen. Tenzij de oma's hebben opgepast dan wordt het speentje mee naar beneden gesmokkeld ;)
    Toen ik het hem net wilde afleren namen we altijd heel overdreven afscheid van het speentje. Dat vond hij geweldig en na een tijdje gooide hij zelf zijn speentje al op bed en begon te zwaaien.

7. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Wij laten hem ook in bed liggen. Eigenlijk al vanaf het begin, dus dat is misschien niet helemaal hetzelfde. Maar als mijn dochter wakker wordt, zit ze al op knieen en handjes en dan zeg ik geef je popje (knuffeltje) maar aan mama en die geeft ze dan en daarna haar speentje en die leg ik dan bovenin haar bedje. Ze is het helemaal gewend en vind het hartstikke leuk dat ze dat ana mij mag geven. Soms kruipt ze naar boven en pakt ze nog een keer :)

8. brianda1980

brianda1980 Actief lid

26 nov 2007
    125
    5
    18
    Hier hebben we het gewoon coldturkey gedaan. In 1 keer de speen weg. Ze kreeg hem alleen met slapen, maar wilde hem steeds vaker overdag en krijsen als ik hem afpakte. Was dat ding ineens zat. Had een heel drama verwacht, maar het was maar 10 minuten mopperen en de volgende nacht viel ze gewoon in slaap zonder een kik te geven. Pure bluf dus achteraf. Ze was toen trouwens 16 maanden.

Deel Deze Pagina