Raar ei, eten of niet?

Discussie in 'De lounge' gestart door Zara75, 6 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.866
    3.501
    113
    Ik neem geen risico met ei (in combinatie met mijn overgeeffobie ;) ) Deze was dus weggegaan.

2. Kukido

Kukido Fanatiek lid

16 jun 2016
    2.367
    2.964
    113
    EI in een pan water leggen. Als ie blijft drijven weggooien.

3. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.569
    456
    83
    Ik ben normaal heel makkelijke met op/over de datum en rare vormen, maar dit ei belandt bij mij toch echt in de kliko.

4. cd28

cd28 Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Niets mis mee, als hij niet drijft in water kun je hem gewoon eten

5. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

dat in water drijven geld voor rotte eieren. Heb je de link hierboven ergens gelezen? Dit is waarschijnlijk een ei geinfecteerd met een virus! Dat hoeft niet te betekenen dat hij ook rot is gaat drijven.
    Schrik ervan hoeveel mensen zeggen, oh gewoon eten als hij niet gaat drijven.

6. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ik zou er niet eens onderzoek naar doen of het wel of niet te eten is. Als het er niet uit ziet zoals het er normaal gesproken uit zou zien dan zou het sowieso in de prullenbak belanden.

Adrianaj en Tweedeopkomst vinden dit leuk.
  7. fafa

fafa Niet meer actief

Maar wel een virus dat - wat ik zo op internet vind- totaal ongevaarlijk is voor mensen. Zielig voor de kip hoor, als ze besmet is geweest met een virus en daardoor zulke eieren heeft gelegd. Maar als mens heb je er geen enkele last van. Áls het virus er uberhaupt nog aan zit. Waarschijnlijk zit dat ei al zo lang in de koelkast dat het "dood" is. Maar ook als er nog sporen van zijn, kan het niks met het menselijk lichaam.
    Ik snap het als iemand dit weggooit uit een soort better-be-safe-than-sorry gevoel. Maar puur rationeel is er geen enkele reden toe.

8. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Oke dat stuk had ik dan weer niet gelezen. Maar verbaas jij je er dan niet over hoeveel mensen zeggen dat ze dat ei zouden opeten?

9. fafa

fafa Niet meer actief

Nee, want ik zou het zelf ook opeten :roflmao:

DastyQueen vindt dit leuk.
  10. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.287
    25.752
    113
    Dit ei zou niet eens in mijn huis belanden ;), laat staan dat ik het zou eten. Ook al zou ik normaal nooit zomaar iets weggooien, maar één ei wat er zo uitziet gaat meteen naar de kliko. Maar ik open dus altijd een doos eieren voordat het in mijn winkelkar belandt, aangezien er nog weleens een kapotte tussen kan zitten.

Debaky, Tweedeopkomst, Adrianaj en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.267
    416
    83
    Ik zou t weggooien. Maar wat Adje zegt. Ik open ook altijd de doos in de winkel.

12. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Ik zou hem open maken als niet goed is, zie en ruik je het wel. Bij twijfel zou hem dan weggooien. Ruikt en ziet het er goed uit zou ik het verhit consumeren. Gebakken, in oven gerecht etc...

13. cd28

cd28 Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Heb aardig veel verstand van kippen en eieren en blijf dus bij mijn antwoord.
    Dit ei kun je gewoon eten. Het had echter niet in de winkel horen te komen aangezien het 2e soort is.

14. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    Ik ook, maar deze boodschappen heb ik online besteld. Dan is het lastig controleren..

DastyQueen vindt dit leuk.
  15. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    Dat is een ei dat normaal in de koekjes ed beland. Omdat idd mensen schrikken van een vreemde vorm. Net als een ei in een ei of 1 met 2 dooiers. Waarschijnlijk keek de sorteerder even de andere kant op en is hij ertussen gekomen.

Zelfde als ei met poep en bloed eraan. Die belanden ook bij de koekjes en paste ed.

16. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Wij hebben hier ook wel eens van die raar gevormde eieren. In principe eten we alle eieren waarvan we weten dat ze vers zijn gewoon op, maar in geval van twijfel breek ik hem eerst open in een apart bakje en, indien hij er goed uitziet en niet stinkt, gebruik hem dan voor gebakken eieren of pannenkoeken of zo.

Ik vind het wel apart dat je een dergelijk ei gewoon in de winkel hebt gekocht (met dat stempeltje erop ook :roflmao:). Volgens mij heeft er iemand zitten slapen bij de lopende band...

17. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    Ja bizar he..
    Baalde er wel van, want het zijn biologische vrije uitloopeieren, 3*.
    Dus nog best prijzig..Slordige fout..

Whysteria vindt dit leuk.
  18. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Zoals ik al zei: even checken in een bakje en er een lekkere goed doorbakken omelet mee maken.

19. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.765
    2.438
    113
    Ik heb ook wel eens zo’n ei tussen mijn eieren uit de supermarkt gehad. Niet zo erg als deze, maar wel met wat bobbels erop. Ik heb er niet eens over nagedacht of het dan niet meer te eten zou zijn. Het gewoon afgedaan als een schoonheidsfoutje en het ei lekker opgegeten. Zelfs nog zachtgekookt ook. Ik leef nog steeds ;)

Deel Deze Pagina