fissuur

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Prutske, 20 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    Hoi,

Ik ben ruim 5 maanden geleden bevallen van een gezonde zoon. Na de bevalling zei de verloskundige dat ik 3 aambeien had geperst. Hiervoor ben ik toen gelijk curanol zalf gaan gebruiken. De ontlasting kwam goed op gang en ik had nergens last van.

Helaas was dit maar van korte duur. Na een week of drie kreeg ik zoveel pijn dat ik eigenlijk niet kon zitten. volgens de huisarts aambeien. Weer een andere zalf die niet hielp. Wel zakte de pijn iets weg en was alleen heel heftig na de ontlasting. Na een paar weken toch weer maar naar de huisarts gegaan en nu had ze het ineens over een fissuurtje, weer een andere zalf gekregen waar ik de eerste week ontzettende hoofdpijn van kreeg en meer dan 6 weken moest smeren.

Jammer maar helaas dit hielp niet, nog eens een andere zalf en ook deze hielp niet. Nu moet ik aankomende maandag naar het ziekenhuis om het te laten behandelen. Aan de telefoon bij het maken van de afspraak werd mij verteld dat het waarschijnlijk met een spuit wordt opgelost. Maar ik weet niet goed wat ik me daar bij voor moet stellen en heb er ook wel een beetje angst voor.

Mijn vraag is of iemand misschien weet hoe en wat enof ik hierop weer kans heb bij een eventuele volgende zwangerschap?:(

2. Alita

Alita Niet meer actief

Balen!! Ik heb ook soms last van aambeien en dat door de bevalling nog steeds.....erg vervelend!

Maar ik snap je titel even niet...fissuur

Maar gaan ze de aambeien niet opensnijden?

3. Alita

Alita Niet meer actief

oh en antwoord op je vraag...hih:) sorry.....
    Ik heb het beide keren gekregen idd......helaas....:(

4. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    het bleken geen aambeien meer te zijn volgens de arts maar een fissuur, dit is een scheurtje in de anus. Niet continu pijnlijk maar wel ontzettend pijnlijk bij en de eerste tijd na de ontlasting.

5. Alita

Alita Niet meer actief

aj..........klinkt pijnlijk zeg.......ik heb dus ook niet continu pijn...hmmmmm......

6. kellox

kellox Fanatiek lid

25 apr 2007
    4.533
    544
    113
    Vrouw
    #6 kellox, 20 mrt 2012
    Laatst bewerkt: 20 mrt 2012
    O jee, die pijn die jij omschrijft heb ik ook al een hele tijd last van... maar ik durf er niet mee naar de dokter :)

Ben heel benieuwd of de behandeling je v.d. pijn af helpt!
    Ik smeer me ook al eeuwen suf met zalf maar het helpt niet.. (terwijl ik eigenlijk gewoon weet dat het geen aambei is, had kraamverzorgende nog naar gekeken voor me)

7. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    ik zou als ik jou was toch effe naar de dokter gaan. Misschien helpt die zalf die ik heb gehad bij jou wel. Mij werd ook verteld dat andere zalf niet echt helpt alleen tijdelijk.
    Hoop echt voor je dat het snel over is.
    Laat na maandag nog wel weten hoe het gegaan is.

Ik hoopte eigenlijk dat iemand al zon behandeling had gehad.:)

8. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    Vandaag naar het ziekenhuis geweest. Het waren inderdaad geen aambeien maar een fissuur( scheurtje in de anus/ kringspier)
    De arts had het zo gezien, nu heb ik er een botox injectie in gehad. Binnen een maand moet het nu over zijn. En ook nog 3 maal daags zalf smeren. Nu de verdoving is uitgewerkt voelt het niet zo prettig om te zitten.
    Gelukkig heb ik staand werk!

9. Alita

Alita Niet meer actief

ai...nou nog even pijn en dan hopelijk is het weg!
    Sterkte hoor....

10. Amfy

Amfy Niet meer actief

hmmz bloed dat ook na de ontlasting?

11. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    @amfy,

ja dat kan bloeden na de ontlasting. En tijdens de ontlasting heb ik vaak het gevoel dat de hele boel scheurt.

12. kellox

kellox Fanatiek lid

25 apr 2007
    4.533
    544
    113
    Vrouw
    O jee heb echt precies hetzelfde :(
    Hoe voel je je nu na de behandeling?

13. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    Moet de injectie met botox nog een maand combineren met de zalf die ik al had en dan zou het over moeten zijn. maar nu voelt het nog hetzelfde als van te voren.

Deel Deze Pagina