Planten en bloemen

Discussie in 'De lounge' gestart door Partyrocker, 12 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Ik ben mijn petunia's zo groot mogelijk aan het maken :D.

Ik wil in Augustus een bos hebben tot aan de grond en ze zijn al aardig op weg.

Wie heeft er ook petunia's en is lekker aan het plukken en kweken?

Of andere planten in de tuin of balkon die extra liefde krijgen?

2. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    Ik heb Ikea kunstplanten... Hoe graag ik ook planten en bloemen in huis wil hebben... Alles gaat dood hier haha

3. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Ik heb een moes balkon tuintje :p met een aardbeienplant, tomaten, paprika, munt, basilicum en een avocado boom. Wat wel een beetje mijn trots is want die zijn moeilijk om te kweken.

4. minon

minon Niet meer actief

Mijn studentenplant. Haha google er maar eens op. Groene vetplant damilie van de sanseveria en hij stond me vorige week in bloei. Rook naar hyachinten. De bloemist had het nog nooit gehoord of gezien :)

5. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    he leuk zeg die avocadoboom! zelf gekweekt uit een pit? mij is het inderdaad nog niet gelukt, kwam maar geen plantje uit. :(
    verder wel in de tuin; tomatenplantjes, aardbeienplant, komkommerplanten, lente-ui en binnen nog maggikruid en bassilicum allemaal zelf gekweekt!
    bloemen; allerlei bloembollen geplant, klaprozen, madeliefjes, zonnebloemen, 2 hortensia-struiken, rozenstruiken en nog meer verschillende bloemzaden geplant die nu op komen!
    boom; japanse kers die 1 keer per jaar 2 weekjes in bloei staat ;)

6. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
  7. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Hier helaas niets, geen tuin of balkon :( Vind het altijd zo mooi!

8. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik koop altijd zaadjes voor dingen zoals tuinkers, peterselie en kruiden voor in de keuken. Sommige keren lukt het, andere keren niet.

Voor de rest heb ik nu ook dingen zoals pompoen, radijsjes, komkommer etc. in een bak gezet, maar dat wil nog niet helemaal gaan zoals gedacht. Maar ik ben ook een ontzettende leek hierin en het was meer 'voor de lol'. Er komen in ieder geval wel plantjes uit.

Voor de rest heb ik zo'n compleet Aldi-bloembollenpakket gekocht en zaadjes bij de Action van zonnebloemetjes, viooltjes en wat al dan niet meer en dat doet het best wel aardig :D Het ziet er leuk uit, al weet ik van dat Aldi-pakket totaal niet wat voor bloemetjes het zijn.

Oh, en ik heb aardbeienplanten, 2 stuks. Maar mijn schoonvader eet telkens de aardbeitjes voor mijn neus op, dus ik zou niet weten hoe ze smaken.

9. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik heb een zamioculas die begon met 3 takjes.

Inmiddels heeft hij er 11 en is hij 1 meter hoog ( was 30 cm )
    Ook ben ik blij met mn orchidee die het alweer voor het 3e jaar doet.
    En heb ik een mooie lavendel staan die heerlijk ruikt :D

10. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.191
    113
    Idem :D

11. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Oh ik heb best veel planten:D in huis staan er 10 en de tuin staat vol:p
    Petunia's in de hangende manden aan de schutting, 8 stuks. Viooltjes in alle potten, 6 stuks. 2 grote houten bakken vol met aardbei en munt. Een tuin van 7 bij 4 staat redelijk vol met hortensia's. En in het andere stuk staan 5 enorme lisdodden, 1 grote rietplant, 2 appelbomen, 8 grassen, een boom iets:p nog 4 plantjes waar ik de naam niet meer van weet:p 3 bramen, 2 rode bessen en een blauwe bes. Zo goeiemorgen.. Ik hou van de tuin, besteed er opleest wat werk aan;)

12. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Mijn hortentias :) oh die doen het altijd zo mooi. Heb er een stuk of 15 in de tuin. Ze worden al enorm groot door veel tlc.

En een struikmargriet in een mand, steeds de dode bloemen er uit en heel lang plezier.

:) I love mijn tuin. Nog even en dan is het weer een bloemen zee van hortentias, vlinderstruiken en de mooie lelies die nu al in bloei staan.

13. Drieka

Drieka Niet meer actief

Hier hetzelfde probleem, zelfs van kunstplanten vallen me de bladeren! :(

14. Bambi93

Bambi93 Fanatiek lid

4 apr 2013
    1.173
    0
    36
    Hier ook :D hoewel ik vorige maand een echte heb gekregen in een winkel voor moederdag, die heeft het uitgehouden tot vorige week, helemaal trots :D

15. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Binnen heb ik 2 jasmijnplanten en een bamboeorchidee.

In de keuken heb ik kruiden die nog hard moeten groeien.

Buiten zijn het tot nu toe, naast de gouden regen, alleen zomerbloeiertjes.

Heb zelf een hele constructie gemaakt met ijzerdraad en potjes gemaakt van afgeknipte frisdrankflessen, dat hangt tussen mijn pergola in en wat heb ik me daar een bijkijks mee :):D zelfs de jehova's getuigen die aan de deur kwamen gaven mij een complimentje :)
    Ziet er vrolijk uit, die kleurrijke bloemetjes die in de lucht 'zweven'.

16. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    Leuk! Heb er alleen zo weinig verstand van..

Onze tuin is sinds enkele weken klaar, en deze is 'afgeleverd' met bloemen en planten. Hier hoef ik dus verder weinig aan te doen. Heb alle namen moeten googelen om erachter te komen wat alles was, nu maar afwachten hoe alles eruit gaat zien.

Wel wil ik graag alleen kruiden gaan kweken (noem je dan zo?).. Dus als er dames zijn met tips, graag! :D Ik zit eraan te denken een soort doek/zeil met allemaal vakjes aan de schutting te hangen.

17. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    Zoiets..

Bijgevoegde bestanden:

18. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

#18 Saskia78, 13 jun 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 jun 2013
    Hier hebben we vooral veel,gras en terras...
    Maar achter in de tuin een soort u-vorminge grote plantenbak.

Daarin staat munt, stOnd rozemarijn maar die is overgroeit door de munt.
    2 eucalyptusboompjes waarvan eentje het rare voorjaar duidelijk niet heeft overleeft.
    En we hadden 4 laurierstruikjes.. Ook 50% daarvan vandeweek eruit getrokken :(
    En meteen ontdekt dat we dopluis hebben op de andere 2!
    Dat laatste is nogal een issue... Wilde ze verplaatsen maar durf dat nu toch eigenlijk niet. Dopluis verzwakt de plant nog verder... Na de tik van het warm/koud-voorjaar hier.

En ik wil precies daar niet sprayen met chemicaliën ivm de munt die erbij staat. Dat verzwakt de boom bovendien meteen ook nog meer..
    Dilemma hier dus...
    Ik ben bang dat het eerst verplaatsen en dan sprayen wordt...
    De milieuvriendelijke oplossing is eigenlijk geen optie :(
    Dan moet je dagelijks alle blaadjes boenen met een sopje.

En nu samen met dochterlief zaadjes aan het kweken tot bloemen.
    Ze wil graag meesjes in haar vogelhuis dus ik heb mezenmix gekocht.
    Het zag er vrolijk en bloemig uit.. Dus wie weet komen er ook nog wat mezen op af.
    Eentje onder plastic (wel buiten trouwens).. De andere in een plantenbak in de tuin.

En ik pas 2 weken op de orchideeën (en aardbeien) van de buurman...
    De makkelijkste planten die er zijn aldus mijn buurman :)
    Ik vind het maar eng... Straks gaan ze dood.

19. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Maar wil je ook geen spiritus met zeep spuiten? Of kan dopluis daar tegen?

20. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Daar kan hij tegen...
    Dankzij de dop dus :(

Werkt wel maar dan moet je alle blaadjes met een borsteltje schrobben zodat je ze ook meteen van het blad borstelt en hun "buikje" loskomt van het blad.
    Maarja... Het zijn niet echt potplanten qua formaat zegmaar :)

Spiritus met zeep lijkt me niet best voor de rest van de tuin.. Maarja beter dan de firma Bayer loslaten...
    Maarja.. Het helpt dus niet :(

Deel Deze Pagina