Het is ons opgevallen dat onze zoon van nu 3,5 jaar heel erg druk wordt van bananen. Het kan overal kwaad om worden en is onhandelbaar. Zijn hier meer kinderen die hier last van hebben?
Niet dat ik het kan merken. Heb blijkt dat sporters ook bananen eten en hiervan energy krijgen. Een banaan zit vol koolhydraten en daar krijg je extra energy van.
Een enorme boost. Dus kan zijn dat je zoon daarop reageert. Mijn kinderen reageren er niet op. Ze zijn altijd aan het stuiteren
Toen ik aan krachttraining deed merkte ik aanzienlijk verschil in kracht en adrenaline als ik een banaan at voor de training. Laat staan wat voor effect het heeft op kleine kindjes! Ik kan me er iets bij voorstellen. Het is een stoot koolhydraten!
Ik ben allergisch voor bananen en ander fruit, ik krijg er buikpijn van en een algeheel niet lekker zijn gevoel.
Om heel eerlijk te zijn denk ik dat het zeer onwaarschijnlijk is dat het aan de bananen ligt. Als je verwacht een relatie te vinden tussen twee dingen, dan zie je deze ook vaak, ook als deze er niet is . In bananen zitten relatief veel suikers en koolhydraten, die een enoergieboost kunnen geven, maar deze zitten ook in veel andere producten, zoals in ander fruit of in zoetigheden. Als je kindje nooit ander fruit of nooit zoetigheid eet op bananen na, kan ik me er nog iets bij voorstellen, maar in een normaal dieet, zijn bananen echt niet de sterkste bron van suikers en koolhydraten. Het is niet logisch als je kindje alleen zo reageert na het eten van bananen en niet naar het eten van andere producten. Ik lees hier op ZP regelmatig stukken over de relatie van voedsel en gedrag, waar ik heel erg mn twijfels bij zet. Natuurlijk zijn er voor kinderen met allergieen bijvoorbeeld wel degelijk relaties bekend en kunnen alle kindjes wat drukker worden van suiker of wat moeier en chagerijniger van stelselmatig teveel suiker, maar ik heb soms wel eens het idee dat mensen wat al te gemakkelijk relaties zien.