Passen standaard hoeslakens op een IKEA junior matras?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Micera, 17 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    We hebben op zolder al een tijdje een IKEA juniorbed en matras staan. De bedoeling is dat we deze op korte termijn in gebruik gaan nemen.

Nu wilde ik hoeslakens kopen, maar ik zag tot mijn verbazing dat het IKEA juniormatras een afwijkende maat heeft: 70 x 160 cm.

De standaard hoeslaken-maat is 70 x 150 cm. Dat scheelt 10 cm in de lengte.

Zijn er hier moeders met ervaring? Passen echt alleen de IKEA hoeslakens op dit bedje, of kan je ook gewoon een standaard rekbaar hoeslaken en molton van bijvoorbeeld de HEMA pakken ook al is het bedje iets langer? Of te wel: rekt een hoeslaken voldoende mee?

Ik vind het wel jammer dat het bedje net even langer is, want voor het ledikant ben ik groot fan van de Taftan katoenen hoeslakens. Hier zit geen rek in, maar ze blijven zo mooi in de was. Deze zijn ook maar 150 lang, dus ik ga er vanuit dat die niet gaan passen.

2. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ik heb bij een juniorbed gewoon standaard 1 persoons hoeslakens. En aan 1 kant omslaan en het blijft superstrak om het matras zitten. Ik vind het persoonlijk onzin om daar speciale lakens voor te kopen. Hetzelfde met dekbed, heb hier een gewoon 1 persoons.

1.50m hoeslaken gaat vaak niet passen. Schiet steeds los of matras staat bol

3. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Dat is ook een goed idee! Moet ik dan kiezen voor een jersey hoeslaken, of zou dat ook met een gewoon 1-persoons katoenen hoeslaken goed gaan?

Mijn ervaring is dat een katoenen hoeslaken langer mooi blijft dan jersey.

4. 27mama

27mama Bekend lid

8 mei 2013
    669
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook een groot hoeslaken in een juniorbedje. Haar bedje is iets van 130 of 140 en het hoeslaken is 2 meter. Die flap die over is ligt onder het voeteneind van het matras.

5. frums

frums Bekend lid

25 sep 2011
    642
    287
    63
    Wij heben zelf een bed van 210. Een hoeslaken van katoen moet idd 210 zijn, maar wij hebben (op advies van de speciaalzaak) een jersey van 200 erop. Omdat er rek in zit, zit deze juist perfect strak om het matras.
    Dus ik denk dat een jersey van 150 ook wel prima om een matras van 160 past.

6. Wondertjes1114

Wondertjes1114 Bekend lid

1 feb 2011
    519
    0
    16
    Hier hebben we gewoon onderlakens van de hema erop liggen. Dit past prima.

7. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Hier ook gewoon d eeenpersoonmaat en dan ver onder het matras stoppen zodat er geen plooien enzo in zitten (dat ligt vervelend). Gaat prima, en je hoeft nooit bang te zijn dat je hoeslakens teveel krimpen oid.

Deel Deze Pagina