Helemaal kapot, maar moet nog 10 weken werken...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Bo20, 29 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Hi meiden,

Sinds vorige week ben ik echt bekaf! Ik merk dat ik met mijn fulltime baan, de andere twee kinderen en het huishouden het gewoon niet meer trek. Toch moet ik op kantoor nog een hele hoop zaken zelf oppakken en overdragen totdat mijn vervangster begint ergens eind oktober. Ik zit hier 's ochtends nog met aardig wat energie, maar 's middags is het gewoon op. Mijn manager is begripvol, maar heeft zelf geen kinderen en leeft voor haar baan (ik normaliter ook.. maar daar leent deze situatie zich momenteel niet helemaal voor..). Wat zouden jullie doen in deze situatie?

2. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Ik zou het toch aangeven dat je merkt dat die lange dagen jou gaan opbreken. Je kan beter hier eerlijk in zijn en samen een oplossing zoeken dan dat je straks opeens uitgeschakeld bent.

3. Vlinder1985

Vlinder1985 Bekend lid

10 sep 2012
    802
    4
    18
    Utrecht
    Ja pas hier echt mee op.

Er zitten namelijk ook dagen bij waar je misschien heel veel energie hebt en ik weet uit ervaring dat je dan teveel doet, waardoor je de dagen erna wordt afgestraft.

En het kan snel gaan dat je van de één op andere dag niets meer kan. Ik ben zelf eigenlijk net te lang doorgegaan met mijn rugklachten (lichamelijk veel bezig) en daardoor zit ik nu al 4 weken thuis en nog als ik een stukje ga lopen is dat al te veel en krijg ik harde buiken en/of last van mijn rug.

Succes en bespreek het desnoods met een bedrijfsarts als die er is.

4. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Ja, toch wel bespreekbaar maken he? Kom ik dan niet over als een 'zwak' persoon? Ik bedoel, iedereen is wel eens moe.. en wil daar niet te veel over klagen :(

5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Je wilt niet klagen, maar je lichaam presteert nu op topnivo hè... het maken van een heel mooi wondertje!
    Je hebt recht op 1/8 deel van je werkdag extra pauze, je mag hiervan gewoon gebruik maken (Arbo-wetgeving) Wanneer je hiervan gebruik maakt wordt je NIET ziekgemeld... het is gewoon een recht van een zwangere.
    Mocht hier niet genoeg aan hebben, dan pas komt de ziektewet om de hoek kijken!!!

Zelf heb ik bij mn eerste twee zwangerschappen ook gebruik gemaakt van deze regeling. Ik had "opstartproblemen" en het zo geregeld dat ik smorgens een uurtje later kon beginnen met werken... en dan stoppen op de normaal gebruikelijke einddtijd. Ik hoefde hierdoor dus niet in de ziekte wet en heb het werken vol kunnen houden tot aanvang verlof

6. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Goede tip Hopmarjanneke! Dat kan nog wel een uitkomst bieden, want dan kan ik wellicht een uurtje eerder vertrekken zodat ik niet direct uit kantoor door moet om eten te koken, de kids op te halen van de BSO, huiswerk te maken, douchen en naar bed brengen zodat ik uiteindelijk om 20:30 uur eens rustig kan zitten ;)

Deel Deze Pagina