Wat ik me afvroeg is het volgende: Mijn vriend en ik hebben het wel eens over trouwen. We zijn het gelukkig er over eens dat we het klein willen houden. Leuke ceremonie met jurk, pak, ringen etc, daarna gewoon uit eten en geen groot feest. Nu vroeg ik me af hoe jullie dat zouden of hebben gedaan met jullie kinderen. Mijn vriend heeft een dochter van nu 6 (die is hier 3/4 dagen per week) En we hebben samen een dochter van bijna een half jaar. We willen trouwen als onze dochter ongeveer 2 is (waarschijnlijk). Dus dan hebben we kinderen van 8 en 2 jaar. Uiteraard zijn de kinderen bij het Ja woord gewoon aanwezig. Ik zit een beetje met het uit eten. We hebben in principe geen oppas omdat die allen mee eten. Heel eerlijk heb ik geen zin erin dat de kinderen het (begrijpelijk) al vroeg zat worden. Voor volwassenen is het natuurlijk veel leuker als voor kinderen. En het word natuurlijk een lange dag. Hebben jullie tips waardoor de kinderen niet al onze aandacht op gaan eisen? Hele eerlijk willen we ons die avond 1x niet met de kinderen bezig hoeven houden. Bedoel in de zin dat ze de hele tijd om ons heen gaan hangen omdat ze het zat zijn. Geen idee of ze dat ook gaan doen, maar ik was vroeger wel zo'n kind die dat zou doen Misschien goede afspraken met de oma's maken dat zij die taak op zich nemen? Of toch een oppas voor 's avonds proberen te regelen? Iemand tips of eigen ervaringen?
Even kort want ik sta op het punt om af te sluiten, moet naar mn werk; wij hadden spelletjes en kleurboekjes bij ons. Dat werkte super! Wij hebben alleen genoten dat ze er bij waren en zijn ons op geen enkel moment 'tot last' geweest. Wel hadden we een vriendin en zus gevraagd de honeurs voor de kinderen die dag op zich te nemen. Het leek me geen succes als ik me die dag ook met luiers, hapjes enz. bezig moest houden.... Haha!
Hier heeft mijn zusje de taak van onze zoon op zich genomen echter wij hebben wel alles om hem heen gepland, ik zou geen luxe diner willen of iets, dus om 13 uur getrouwd, daarna koffie / thee en taart, dan daarna einde van de middag een lopend buffetje, lekker hele hoek voor alle kids afgezet met speelgoed, box e.d. (ook iedereen aangemoedigd om ze lekker mee te nemen!) speciaal slaap en verschoonhoekje gemaakt voor ze, was echt ideaal, mijn zusje had zelfs geen last van onze zoon die nog net geen jaar oud was! Rond 20 uur was het afgelopen toen hebben we hem op bed gelegd bij mijn moeder, want ze hadden een bruidssuite kado gedaan en zijn we daarheen gereden. Bij ons ging de dag echt over familie en iedereen was hier welkom en werd ook voor gezorgd dat ze het naar hun zin hadden (hoe jong of oud ze ook waren)
Ik zou gewoon een oppas regelen, vanaf het tijdstip dat jij je niet meer druk wilt maken om je kinderen. Zolang zij erbij zijn, zullen ze jullie toch echt als papa en mama blijven benaderen, zeker die van 2 jaar (een kind van 8 zal zich eerder kunnen 'redden' zonder voortdurend aandacht te vragen). Dus of dat moet je accepteren, of je moet zorgen dat zij er niet bij is. Zo is het in elk geval wel met mijn dochter, dat is een echt mama'skindje, die gewoon mama wil als die in de buurt is - ook al zijn er heel goede afspraken met oma dat zij dan voor haar zorgt.
Wij hadden ook wat vrienden er bij. En er was ook een echte kinder vriend bij. Die heeft mijn neefjes erg vermaakt.
Wel heel slim om natuurlijk dingen voor de kids mee te nemen. Er is dan ook nog 1 neefje die 1 jaartje ouders is als onze dochter. Dus dan zeg maar 3 ongeveer. Dus ook niet zo'n slecht idee om inderdaad iemand anders te vragen om zich over de kids te ontfermen. Lijkt me juist wel handig voor de hele dag.
Ik zou de kinderen gewoon bij me houden, om me heen waar dan ook. Ik vind het juist fijn als ze de hele trouwdag aanwezig zijn. ook als ze vervelend zijn en dan zal ik vast wel eens denken pfff ben nou is stil oid maar zou toch de keuze maken om ze de hele dag erbij te houden
Zat idd ook al te denken om anders voor de jongste oppas te regelen (alleen in de avond). De oudste snapt wel als papa en "mama" even met andere dingen bezig zijn.
En toch wil ik ze er dus allemaal wel bij hebben, ben alleen bang dat de kinderen het zelf ook zat worden na zo'n lange dag. Maar daar kunnen we misschien wel dingen voor regelen, door dingen mee te nemen ofzo.
Ik zou spullen voor de kids mee nemen en oom en tante vragen op de kinderen te letten en ze bezig te houden tijdens het eten. Onze kinderen horen erbij, we gingen en gaan regelmatig met ze uit eten en het zo heel vreemd voelen ze op die speciale dag thuis te laten.
Onze kinderen zijn nu bijna 4 en ruim 2,5. Wij gaan in juni trouwen en de kids gaan gewoon lekker mee tot ze omvallen van moeheid. wij trouwen om 13.30 daarna foto's maken en rond 16.30 komen we aan in de zaal waar gegeten zal worden met de daggasten, daarna receptie en dan feest. In de zaal hebben we voor de kids gewoon wat speelgoed staan (duplo, kleuren, treinbaan oid), en een nicht van me (ook daggast) ontfermt zich tot de receptie over onze kids en vanaf de receptie ontfermt een andere nichtje van me zich over de kids. De kids blijven dan tot ze heel erg moe zijn en gaan dan samen met mijn nicht naar ons huis en zij blijft dan oppassen en wij hoeven niet echt naar de kids om te kijken qua verzorging. Mijn nichtje die op komt passen in de avond kennen ze nog niet zo heel goed en daarom komt ze nu 1x in de 2 weken een keer op bezoek om vertrouwen te krijgen en komt ze voor de bruiloft ook 2x oppassen ( we hadden al 2 geplande uitjes staan, en zo kan ze mooi het naar bed gaan oefenen, liever dan bellen met vragen dan op de dag zelf) zodat ze op de bruiloft zonder probleem onze kids naar bed kan brengen.
Met een heel klein kind geen ervaring. Mijn dochter was 8 toen we trouwde, hele dag aanwezig geweest,trok ze goed (13:00 ceremonie,14:00 fotos,taart,toast,17:00 eten, 20:30 feest). Ze wilde overal per se bij zijn en werd om 9 uur opgehaald door de oppas. Ze heeft zich super vermaakt en ook tijdens het eten super netjes gedragen :d ik was een erg trotse moeder
Nu is de dochter van mijn vriend dus 6. Straks als ze ruim 8 is (heb stiekem al een datum in mijn hoofd namelijk die ik leuk vind ) is het alweer heel anders natuurlijk. Ineens heb ik precies in mijn hoofd hoe ik het wil Nu nog gevraagd worden, mijn vriend wil dat bijzonder doen, dus ik moet nog even geduld hebben Halverwege of eind van de middag de ceremonie, daarna foto's, ergens eten en dan gaan de kids met de oma's mee en wij lekker naar een hotelletje Dat hotelletje heb ik net verzonnen en vind ik een erg goed idee
Bij ons zijn ze er de hele dag bij, genoeg speelgoed en eventueel een bed of rustplek in de buurt is misschien handig.
Wij hadden 2 bruidsmeisjes van 3, en 2 bruidsjonkers van 4 & 6. Die zijn de hele dag meegeweest, ceremonie,in de limo, foto's maken, eten & feest.. Geen moment "last" van ze gehad.. Het feest begon om half 8 en daar was een soort hok aan de zaal met kleurboeken en tafels en allemaal speelgoed.. Ze hebben zich allemaal prima vermaakt want er waren nog meer kinderen. Komt vast wel goed!
Onze dochter wordt bruidsmeisje en zoontje ringjongen of bruidsjongen of hoe je dat noemt. Houden het enkel op gemeentehuis maar kindjes krijgen wel mooi pak en jurk aan . Savonds is het feest en samen met de kindjes van mijn zus zullen ze zich prima vermaken. Mijn zus neemt ze als ze moe worden alle 4 mee. Er is eventueel een aparte ruimte waar slaapplek gemaakt kan worden. Omdat ik rugklachten heb wordt een fotoshoot gedaan ergens thuis of bij de fotograaf. Dit wordt smorgens gedaan voor het trouwen . Heb de kracht niet om mooie buiten foto's te maken helaas. Wilde eerst naar de Efteling maar dat is zoveel lopen. Smiddags zijn we thuis en weten nog niet wat we met de daggasten gaan doen. We trouwen daarna 2 uur in gemeentehuis, daarna nog foto's en tegen 4 uur zal het wel Klaar zijn. Dan even naar huis, daggasten bezig houden onder een party tent En 7 uur feesten.
Ik ben regelmatig gevraagd (als PABO student) of ik op bruiloften een kinderhoek wilde verzorgen samen met een klasgenoot. de ouders zorgden dan voor spulletjes, spelletjes, en samen met m'n klasgenoot zorgden we dan dat de kinderen zich konden vermaken, en een beetje heen en weer konden hobbelen. de kleintjes de weg naar het toilet konden vinden en desnoods ook verschoond werden. Ik geloof dat ik van de ouders toen 30 euro kreeg ofzo (ik was 17) en m'n klasgenoot ook. Er waren zo'n 12 kinderen. We waren daar 4 uur geloof ik. Als je nog zo'n grote tijd hebt voor je voorbereiding, is het misschien een idee om een mbo of hbo op te zoeken en een advertentie op te hangen? Kun je zelfs nog sollicitatiegesprekjes houden 't is maar een idee'tje! Veel plezier met de voorpret!!
Bij de bruiloft van m'n zus lette ik ook op haar kindjes samen met de oma's. We wisselden het af. Niks mis mee hoor.
Wij zijn getrouwd toen onze dochter anderhalf was. Er waren bij de daggasten nog veel meer kindjes, en ik had voor iedereen (dus ook voor de volwassenen) een tasje gemaakt. In het kindertasje zat een bellenblaas, kleurboekje, kleurpotloden, wat drinken, koekjes en een ander klein spelletje. Want ik was heel erg bang dat de kinderen zich zouden gaan vervelen. En ik moet zeggen: dit was een schot in de roos! Ik moet er wel bij vertellen dat we de gehele dag aan onze dochter hebben aangepast. Zij sliep toen bijvoorbeeld tot 13u, dus we zijn om 14u gaan trouwen, om 17u kreeg ze altijd eten, dus we hebben gezorgd dat er om 17u te eten was voor iedereen zodat zij niet uit haar ritme kwam, dat wij minder kanshadden op een huilende dochter en dus ook zelf vrolijker waren En haar oudste nichtje, mijn zussen en ouders hebben haar eigenlijk de hele dag vermaakt als wij even handjes moesten schudden of zo