baby reageert niet op handen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door meerie, 22 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meerie

meerie Actief lid

30 apr 2011
    391
    0
    0
    Hoi meiden,

Even een vraag. Mijn knulletje is lekker druk in de buik en normaal reageert hij ook altijd als ik mijn handen op mijn buik legt, dan schopt ie er tegen aan. Maar sinds 3 dagen reageert ie niet echt meer op mijn handen als ik ze op mijn buik leg. Hij is dan rustig en schopt wel maar dan tegen mijn buikwand ofzo (denk ik, omdat ik nks tegen mijn hand voel). Maar als ik mijn handen niet op mijn buik heb dan is hij erg druk (en normaal was het andersom). Is dit normaal? Ik maak mij geen zorgen hoor en weet dat alles goed is en gister een geweldige 4d echo gehad, maar omdat dit mijn eerste kindje is is alles nieuw en vraag ik mij af of dit normaal is;)

2. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Ja! Ik had het ook in die periode. Dagen dat hij wel reageerde en dagen van niet. Ik telkens de verlos gebeld, en tot aan 28 weken hoef je ze niet elke dag te voelen...pfff..ik vind het ook lastig hoor..voel m nu ook wat minder goed.....gatver..

3. Babsies

Babsies Bekend lid

16 mrt 2010
    817
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bij mij reageert ze pas echt op handen en kleine duwtjes sinds 32 weken ofzo.. daarvoor had ik eigenlijk het idee dat het puur toeval was, ookal wilden andere moeders me laten geloven dat dat niet zo was :p

4. meerie

meerie Actief lid

30 apr 2011
    391
    0
    0
    okay dus ik ben niet de enige;). Ja ik voel de kleine wel elke dag heel duidelijk tot nu toe alleen sinds 3 dagen reageert ie gewoon niet echt meer op mijn handen (soms leg ik mijn hand(en) op mijn buik en is hij rustig...en als ik me handen er dan weer vanaf haal gaat ie ineens heel druk doen haha alsof ie een spelletje met mij speelt om te pesten (niet leuk!;)) haha. Of hij word gewoon heel relaxt en rustig van mijn handen? Maar dat lijkt mij niet want normaal word ie juist heel druk.

5. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.929
    3.945
    113
    Misschien ligt hij net een beetje anders waardoor hij het anders voelt of jij de bewegingen anders voelt?

6. GewoonGezellie

29 aug 2011
    42
    0
    0
    huisvrouw
    omg. Groningen
    Weer zo herkenbaar, ik ben al over de 40 weken en heb dat gevoel ook steeds. Als ik een paar uur niks voel, ook niet met muziekje of handen ect.. dan schiet ik gelijk in paniekstand.
    Ik heb gemerkt dat het bij helpt om een waterijsje te eten!
    Door verschil in temperatuur van binnen in je lijf voel je dan toch vaak wel ff een beweging van de kleine.
    Dit was een tip van de VK van mijn vriendin . IJs eten of ijswater drinken... tot nu toe eigenlijk elke keer weer gerustgesteld doordat de kleine ff liet weten niet blij te zijn met die kou ;)

7. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Psies dat zei de verlos ook tegen mij. Dat ze rond die termijn nog geen contact maken met je..Als ik een duwtje gaf in mijn buik kreeg ik direct een schopje terug. Inmiddels doet hij dat al tijden niet meer hahahaha...dus idd ik maak geen contact met m..

Ja hij gaat wel bewegen of draaien als ik mijn handen op mijn buik hou, maar of dat nou echt contact is, vraag ik me af.

8. Noa25

Noa25 Fanatiek lid

23 nov 2006
    1.282
    0
    0
    Limburg
    Hier nog zo'n eigenwijze...
    Eerst was er wel altijd reactie op mijn handen.
    Maar nu gebeurd er op commando niets meer.

9. meerie

meerie Actief lid

30 apr 2011
    391
    0
    0
    haha nou okay, ik zie dus dat het normaal is;) voor mij is het in ieder geval een geruststelling dat ik die kleine wel goed voel (behalve als ik me handen op me buik leg).

10. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    hier reageerd de kleine wel op mijn handen ik duw tegen de kant van de buik waar gevuld is en krijg direct reactie
    bij ons eerste was dit ook zo de tweede was eigenwijs en reageerde wanneer hij dast wilde haha

11. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier reageerde ze alle drie nooit op mn handen haha, wel als ik onder een warme douche ging trouwens.

Deel Deze Pagina