Tips tegen misselijkheid

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door HooyoShimbir, 8 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Hooi,

Ik ben echt de hele dag door misselijk. Spuug gelukkig niet zo veel maar t is echt constand aanwezig. Bij mn vorige zwangerschap kwam t met vlagen opzetten maar nu dus niet helaas.

Gember thee drinken helpt niet echt. Eten ook niet. Ik hoef ook niks, ben ook 3 kilo afgvallen wat ik eigenlijk niet zo goed kan hebben (tegen ondergewicht aan).

Tips tegen misselijkheid? Wie helpt mij :)

2. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Misschien niet het meest gezonde medicijn, maar tijdens mn eerste zwangerschap dronk ik vaak (cafeïne-vrije) cola tegen de misselijkheid. Dit hielp bij mij echt! Normaal drink ik echt nooit cola, maar tijdens mn zwangerschap waren de flessen niet aan te slepen.

3. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Ik heb de eerste weken geleefd op vla. Is in ieder geval vloeibaar, als ik niet hoefde te kauwen ging het wel.

4. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    ik moet net iets in mn maag hebben en dan t liefst iets wat goed blijft liggen. Als ik thee drink, of water en dan vooral op nuchtere maag dan gaat t mis.
    SMorgens een breaker of wat yoghurt helpt al goed. ook een evergreen tussendoor gaat goed. Als ik te lang wacht met eten is de misselijkheid enorm en heb ik nergens meer zin in en wordt eten ook een drama.
    Gewoon aardappels vlees groente kan ik 2 happen nemen dan staat t me al tegen en begin ik misselijk te worden. Maar bami, rijst, pizza, pasta of frietjes gaan goed.

5. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Cola valt wel te proberen ja, drink ik echt nooit ook dus hihi.

Kleine beetjes eten helpt dus niet. T is gewoon constand aanwezig. Ook na t eten.
    Yoghurtjes gaat er wel in naar ben lactose intollerant dus moet hier heel voorzichzichtig mee zijn.

6. Fristi

Fristi Lid

9 jan 2014
    92
    0
    6
    ik zelf dronk inderdaad ook kleine beetjes cola wanneer ik misselijk was, en verder qua eten hield ik fruit (geen banaan) en groenten wel goed binnen.

7. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Bij mij helpt dus echt niets, en ik ben zo misselijk dat ik dus ook echt niets meer kan. Word er echt gek van

8. bloem86

bloem86 Fanatiek lid

31 jan 2011
    1.004
    0
    0
    Emesafene is het enige dat helpt bij mij...

9. Lasas

Lasas Bekend lid

20 aug 2013
    993
    30
    28
    Hier ook enorm misselijk en spugen.
    Nu sinds paar dagen aan emesafene, nog wel continue misselijk en kokhalzen, maar wel wat draagzamer. Zodra ik me inspan gaat t mis. Dus lig al dagen op de bank/bed en af en toe even een wasje, voel me dan of ik de marathon gelopen heb.

Kleine beetjes eten en drinken en zorgen dat ik continue iets in mijn maag hebt werkt ook.zit hier continue aan kleine crackers.

10. Samurai

Samurai Bekend lid

1 dec 2013
    634
    1
    16
    NULL
    Noord-Holland
    Bij mij hielp drinkbouillon kip en cassis vond ik ook lekker. Heb ergens gelezen dat waterijsjes of vanillevla kan helpen?

11. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Emsafane hielp bij mijn vorige zwangerschap wel, nu helaas maar minimaal. Spugen doe ik niet, maar dat komt omdat ik geen kokhalsreflex heb

12. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Ik ga alle tips eens uitproberen. K word er gewoon gek van en ben savonds helemaal bekaf. Sta te kokhalzen in winkels:)
    Gewoon irritand dat nix verlichting geeft. Vandaag gaat t wel redelijk. Eindelijk. Gelijk wat bij gegeten (hopen dat t erin blijft..)

Morgen maar even cola kopen als dat niet werkt dan weet k t niet. Gewoon uitzitten ben ik bang. Hoop er over 2 weken vanaf te zijn...

13. Risu

Risu Fanatiek lid

13 jul 2012
    1.245
    0
    0
    Vreselijk!!! Hier helpt alleen warme melk, of kamillethee (verse kamille, wat je in een theebolletje doet)

14. Mika03

Mika03 Bekend lid

26 dec 2011
    540
    0
    0
    Omgeving Utrecht
    Wat bij mij hielp is voor opstaan in bed een glas applsap en een biscuitje eten en drinken. Vervolgens regelmatig eten, soms wel binnen het uur. Rijstewafels, joghurt, banaan, appel, wit bolletje met zoetigheid (aardbeienjam, chocopasta en appelstroop). Sta nu nog steeds af en toe voor koelkast met de gedachte alles ruikt vies. Koken gaat nog steeds slecht, alles met weinig kruiden. Emesafene werkte bij mij aardig, maar werd er duizelig van, dus dat werkte ook niet.

Heel veel sterkte!

15. kimlovesbobby

kimlovesbobby Actief lid

16 okt 2013
    180
    0
    0
    heerlen
    ik heb bij mijn 2de zwangerschap emesafene gehad, maar dat hielp nauwelijks omdat ik hg had.
    dit keer was ik alleen misselijk en kon me goed behelpen met de okugest tabletjes van vsm. daar mag je er 2 tegelijk van nemen en bij mij hielpen ze binnen een kwartiertje.

16. januari2010

januari2010 Niet meer actief

Ik heb niet alles gelezen dus als ik dubbel post, sorry!

Je kan bij de apotheek ook gembertabletten halen, die zijn stuk sterker dan thee drinken en hielp hier wel goed!
    Helemaal over ging het niet maar kon wel weer normaal functioneren :)

17. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik eet ook de hele dag door kleine beetjes. De ene keer werkt een cracker goed, de andere keer een beetje yoghurt etc. Verder heb ik ook Emesafene en na een week lijkt dat wel wat te doen nu, maar nog steeds wel misselijk.

18. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Wat is emasafene? Dat gaat zeker via de ha op recept?
    Hoop eigenlijk dat t met 12 weken weg is en wil liever niet medicijnen gebruiken voor die 2 weken.
    Die omugest tabletjes ga ik wel halen.

Bedankt voor alle tips!

19. angelea

angelea Actief lid

20 dec 2007
    228
    0
    0
    Flevoland
    hier haalde emesafene ook de scherpe kantjes eraf. Bij beide eerdere zwangerschappen had ik de altijd en overal doosjes witte tictac bij me. Om zo als de misselijkheid te erg was even iets in mijn mond te hebben en dat hielp dan weer even. Afleiding helpt ook enorm.
    Nu zwanger van de 3e en gelukkig nog niet misselijk. Maar ja bij de andere kids kwam dit ook na 6,5 wkn dussssss....:(

20. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Je hebt ook lactosevrijebyoghurt misschien is dat iets

Deel Deze Pagina