vraag over Zwangerschapsdagboek

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Makkie, 11 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Makkie

Makkie Niet meer actief

Hee meiden,

Ik heb van mijn zus een zwangerschapsdagboek gekregen. Erg lief!
    Nu kan ik dus in dat dagboek vanalles bijhouden en zelf invullen welke datum van week tot week is. Nu wilde ik dat net gaan invullen maar ik snap er helemaal niets van! Raak elke keer in de war. Dit is wat ik bedoel:

(week 1 is de week van je eerste dag van je menstruatie)

Week 1: 3/3 tot 10/3

week 2: 10/3 tot 17/3

week 3: 17/3 tot 24/3

week 4: 24/3 tot 31/3

week 5: 31/3 tot 7/4

week 6: 7/4 tot 14/4

Wat ik dus niet snap, is dat als je deze telling aanhoud ik 6 weken zwanger zou zijn. Maar dat is niet zo, ik ben aanstaande zaterdag pas 6 weken! Snap er werkelijk niets van.... en ik vind het wel leuk om dat dagboek echt goed bij te houden!

Kunnen jullie me hiermee helpen?

2. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Maar je zit nu in de 6e week. Die ben je nu aan het doorlopen. Als je in totaal 6 weken zwanger bent, dan ga je je zevende week in. Snappie?

Als je 1 dag zwanger bent, ben je nog mar 0 weken zwanger. Toch zit je dan in je eerste week. Anders kan ik het niet uitleggen.

3. Makkie

Makkie Niet meer actief

mmmm snap het nog niet helemaal..... mss dat straks het kwartje valt.... ben ook zo gaotisch in mijn hoofd nu hahaha

bedankt voor je antwoord hoor!

4. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Volgens mij klopt het wel degelijk hoor wat je daar schrijft. Op dit moment zit je in je 6e week zwangerschap. Op het einde van de week ben je dan ook 6 weken zwanger. Is verwarrend, ik weet het maar ik zit nu bv in de 11 week van mijn zwangerschap!

Wat wel vreemd is is dat je maandag de 14e al eigenlijk in week 7 zou moeten zitten maar je zwangerschapsdagboek zegt dat je op het einde van de 6e week zit... die van mij doet dat ook :(

5. Makkie

Makkie Niet meer actief

mmm okee, heb begint me iets te dagen nu...

Toen ik de test deed was ik 6 dagen overtijd, dus 4 wk en 6 dagen zwanger. Dat was 4/4. Dus kan ik dan in het dagboek aangeven dat toen ik de test deed dus in week 5 zat?

6. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Dat klopt toch? Of je moet precies op zondag of maandag de 1e dag van je laatste ongi hebben gehad. Dan reken je precies van zondag/maandag tot de volgende.

7. jessica507

jessica507 Actief lid

11 jan 2008
    421
    0
    0
    receptioniste
    omgeving roosendaal
    ik heb deze ook denk ik,
    er staat een zwangere vrouw op en hij heeft geloof ik 9 maanden dagboek ?!
    hij is erg leuk, staan handige tips in

het klopt week 1 is de week van je eerste dag van je menstruatie.
    ik ben bij week 5 of 6 gaan schrijven wat dat heb je de test gedaan.
    wel ff een tip ik heb ben ondertussen met de 2e bezig want in de eerst heb ik alle datums opgeschreven maar bij de echo was ik een week minder dus toen klopte de datums niet meer.
    beter is het de datums later in te vullen, dan kan je nooit fout gaan!
    veel plezier ermee!

8. Makkie

Makkie Niet meer actief

Dan hebben we idd dezelfde, het is een roze boek. En bedankt voor de tip! Daar zat ik ook al aan te denken ja! Ik heb volgende week de eerste echo, dus dan weet ik het preciezer! Bedankt allemaal voor de antwoorden, ik snap het nu!

9. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Makkie Klopt wel hoor je telling zo ik zit nu ook in mijn 23ste zwangerschapsweek (lijkt veel als ik het zo opschrijf) Ik heb ook het negen maanden dagboek. Is erg leuk om hem bij te houden.

Deel Deze Pagina