gisteren de verloskundige gebeld en bij hun is de eerste afspraak pas rond de 10 weken vind dit wel heel lang duren weet niet of ik nog zo lang kan wachten bij wie duurd het ook zo lang
Hey. Ik met 8,5 wk zoiets volgens mij, maar vind het ook te lang haha. Er wordt dan wel ook een echo gemaakt. Of je nou met 7 of met 10 mag komen, alles duurt nu te lang, verschrikkelijk hé! Maar rond de 10 is wel erg laat?! Volgens mij is rond 8 wkn gebruikelijk? Er is ook een forum, onderzoeken en echo's, misschien daar eens posten? Succes de komende tijd!
Ik had pas in mijn tiende week mijn intake en in de elfde week pas mijn eerste echo. Wachten duurt dan zo lang. Succes met wachten!
het is inderdaad intake en meteen echo ze zeggen het kan eerder maar de kans dat je dan niks ziet is heel groot en inwendige echo`s liever niet als het niet nodig is ! ze zeggen nu kun je duidelijk alles zien !!! is ook wel wat voor te zeggen maar wil het niet begrijpen hahaha
Haha ja het is echt killing!! Maar aan de andere kant, als je er bent en ze zien nog niets of er klopt nog geen hartje oid dat is nog erger om dan weer naar huis te worden gestuurd toch?!
Zie het gewoon zo, hoe minder echo's en minder afspraken bij de vk, hoe voorspoediger de zwangerschap verloopt. Ik had intake met 9.2 en de echo morgen met 10. En daar veel nazzel mee gehad omdat het echt een drukke periode is en met de feestdagen ze geen termijnecho's plannen. Nu was er blijkbaar nog een gaatje en kon ik ertussen. Anders had ik tot 12 weken moeten wachten.
Ja hier ook met ruim 9 wkn intake & echo gehad. Een hele normale termijn!! En als er iets is kun je er alsnog terecht, dat werd mij toen wel uitgelegd. Je hebt met ruim 9 wkn wel een duidelijke echo met 6 weken zie je amper wat en zou je (denk ik) teleurgesteld zijn Even geduld dus
Bij onze verloskundigenpraktijk worden intake + termijnecho tussen 10 en 12e week gepland. En als je al een vroege echo krijgt, kunnen ze nog niet goed de termijn bepalen en moet je daarna dus nog een echo. Ik mocht bij m'n zoons wel voor een vroege echo (8 weken), vanwege 2 missed abortions daar voor.
Bij mij ook met 10 weken.. voordeel is dat ze dan al wel echt wat nuttigs kunnen zeggen en de kans dat ze je onzeker moeten maken omdat ze nog niet veel zien is dan kleiner
Bij de eerste zwangerschap kon ik ook pas met 9 weken komen hoor. Nu was de eerste afspraak rond de 7/8 weken
bedankt dames dit geeft me een wat rustiger gevoel vind het zo spannend allemaal weer ondanks dat het de tweede is (die is ook al weer4,5 jaar) dus best lang terug ben zo onzeker steeds hebben jullie dat ook !!???
Bij mijn eerste zwangerschap was ik al 11 weken geloof ik.. Nu is het hier wat meer standaard om ook een vroege echo te doen, dus mocht nu al met 7 weken.. Werd toen alleen terug gezet met vier dagen
Hier met 8 weken de intake, maar met 10 weken de echo in een echocentrum, want onze vk heeft de apparatuur niet. Met dat opzicht is het wel normaal die 10 weken. Een intake stelt ook niets voor. Alleen door bespreken van je achtergrond en een aantal medische dingen.
Ik heb de mijne bij 8 weken gehad. Dat was ook echt op z'n vroegst volgens de vk. Ze wilde zeker zijn iets te kunnen zien bij de echo en daarbij doelde ze op een kloppend hartje. Tweede echo was al bij 10 wkn... en nu is het heel erg lang wachten op de 20-wkn echo.... had stiekem ook wel later gewild
Intake deden ze bij mij normaliter rond 7wk, ik wist mijn termijn niet wegens zeer onregelmatige cyclus. Ze hadden al gezegd dat ze de echo een week later zouden doen, zodat de kans groter was dat ze iets zouden zien. Maar ook gezegd dat het kon zijn dat ik toch te vroeg was. Ik zat toen tussen 5 en 9wk. Ze wilden niet het risico lopen dat ik al rond de 11wk zou zijn. Eerste echo bleek ik 7+6 te zijn, tweede echo 10+1.
Is volgens mij wel normaal hoor. Zo heel vroeg doen ze bijna nergens tenzij er echt een reden voor is. Je kunt toch nog bijna niks zien dan en denk dat je met een gelukkiger gevoel de deur uit gaat als je echt wat kan zien en dus weet dat het goed zit! Succes met wachten!
Ik eigenlijk ook pas met 10 weken. Alleen ga ik maandag vragen of ze de afspraak willen verzetten omdat ik last van bloedverlies heb gehad en ik anders te lang in onzekerheid zit
Is echt overal verschillend blijkbaar. Hahaha. Bij ons (vrij grote praktijk) willen ze je juist niet in spanning laten wachten en laten ze je (al) komen tussen 7-9 weken, ook gelijk intake, en daarna krijg je met 10-12 weken je termijn echo. (Mijn echo's waren met 7.6 en 7.2)