Buik bij 12 weken?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Minous91, 25 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minous91

Minous91 Actief lid

22 nov 2014
    118
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,
    Hoe groot was jullie buik bij 12 weken zwangerschap van je eerste kindje? Zag je toen al wat? Zo nee, wanneer wel en hebben jullie een foto?
    Wij zijn nog niet zwanger hoor, maar heb in het topic over buikjes gekeken. Zo mooi! Maar ben zo lang aan het zoeken...
    Ik weet dat het bij iedereen anders is, maar wij hebben het idee om wanneer we zwanger zijn het uit te stellen met vertellen tot het echt zichtbaar en (voelbaar) is. In hoeverre dat natuurlijk mogelijk is en we het verborgen kunnen houden.
    Het idee is dan om het te vertellen d.m.v. een voelspel.
    Ik werk met kinderen en moet vaak activiteiten bedenken. Ik wil de ouders en schoonouders vragen om mee te helpen als proefpersoon.
    Ze moeten dan verschillende dingen geblinddoekt voelen en raden wat het is. Ze mogen het telkens pas zeggen als iedereen geweest is. De laatste keer willen we filmen dat er bij mijn buik gevoelt word en dit alles filmen.
    Het is maar een idee.... maarja moet je dus wel een buikje hebben..
    ik ben zelf 1,71 en 55 kg en heb nu totaal geen buikje, dus een beetje zou al opvallen... Misschien een onhaalbaar idee, maar leuk om van te dromen:)

2. mamabri

mamabri Niet meer actief

Bij mijn eerste zag je helemaal niks tot 21 weken ongeveer. En dan nog omdat ik het wist. Ik heb tot 6 weken voor de bevalling ook nog mijn gewone kleren aangehad en de buurvrouw vroeg rond die tijd ook of ik zwanger was en wanneer uitgerekend? Nou, uhm over een paar weken al, hahaha.

Die laatste 6 weken groeide ik trouwens dan weer heel hard, ben in totaal toch echt 25 kg aangekomen, maar echt pas dik op het allerlaatst, Ik ben 1.67 en woog toen 55 kg.

Bij de andere kinderen daarentegen kon ik met 12, 9 en 7 weken al niet meer mijn broeken dichtkrijgen ;)

3. Joanne92

Joanne92 Fanatiek lid

28 sep 2014
    1.001
    2
    0
    Ben 11 weken en heb wel een klein bolletje. Is mijn eerste kindje moet zeggen dat ik wel heel smalletjes en slank ben dus misschien daardoor

4. Emlilo

Emlilo Bekend lid

27 apr 2014
    694
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bij de eerste begon je het pas rond 10 weken te zien, op 12 weken al een buikje maar nog niet groot.
    Bij mijn tweede al een heel grote buik op 12 weken, leek op 4-5maand zwanger

5. Minous91

Minous91 Actief lid

22 nov 2014
    118
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hihi wat een verschil he! Hoor wel vaak dat bij een tweede zwangerschap de buiken over het algemeen sneller groeien en groter zijn dan bij een eerste zwangerschap inderdaad:)
    Ik denk dat het tegen die tijd echt afwachten wordt helaas :D mijn moeder had totaal geen buikje vertelde ze:) Hopen dat dat bij niet het geval is.. maar meteen vroeg een enorme toeter zou ik ook niet fijn vinden wanneer ik voor de klas sta haha. Kan niet wachten tot het ooit raak is:) Bedankt alvast voor de reacties

6. Humtum

Humtum Fanatiek lid

9 nov 2013
    1.046
    30
    48
    Noord Brabant
    Met 12 weken zag je bij mij niets behalve na t avondeten haha.
    Maar dat was geen baby-mooi-rond-bolletje buik. Meer niveau eten na avondje stappen haha
    Pas na de 20w echo werd t voor buitenstaanders zichtbaar. Voor mensen die mijn lijf goed (=slank) met een week of 15-16

7. MamR

MamR Actief lid

10 sep 2014
    207
    0
    16
    Adm. Medewerker Mondriaan
    Naaldwijk
    Mijn buik met 13 weken:

buik13w3dg.jpg

Mijn buik met 41 weken:
    39,4.jpg

Inmiddels is het alweer 4,5 maand na de bevalling en weeg ik nu 55 kilo dat is lichter dan voor mijn zwangerschap :)

8. anjak

anjak Actief lid

13 mrt 2014
    219
    0
    0
    Freelance Fotograaf/Grafisch vormgever bij eigen s
    Groningen
    Dit was ik bij 12w4d.
    Maar denk dat je niet te veel naar anderen moet kijken. Iedereen is zoo anders zwanger. Het komt echt wel! En je kan het ook zo zien..
    Scheelt weer een paar weken in ballast :p

Bijgevoegde bestanden:

9. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ik bij m'n eerste ook pas vanaf 24 weken dat je iets ging zien!
    Nu bij de tweede had ik met week 9 een grotere buik dan nu. (Darmen) ik ben slank van mezelf maar heb nu alleen een baby spekje en geen baby bolletje, helaas haha. Maar komt vanzelf!

10. Lovemykids4

Lovemykids4 Niet meer actief

Hier bij alle 4 de kids al heel snel een enorme buik.
    Maar groeiden ook erg hard in doe toeter.
    Nu weer een grote toeter en groot kind.
    En nu met weinig vruchtwater wat de eerste 33 weken veel te veel was hihi.
    Kan raar lopen in de zwangerschap.

11. flowersoflove

flowersoflove Bekend lid

15 nov 2013
    811
    0
    16
    Kinderopvang
    Bij mij zag je het met 12 weken ook al duidelijk, eerste kindje.

12. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Bij mij zag je met 12 weken amper iets.. Pas vanaf 24-25 weken kon je het goed zien

13. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Ik ben wat steviger maar tot 14 weken niets te zien. Nu zie ik zelf een heel klein bolletje maar voor de buitenwereld is dat nog amper te zien.
    Mag van mij wel meer zichtbaar worden :)

14. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Ik kreeg met 8 wkn mn gewone broeken niet meer dicht, ging heel snel!
    Maar verschilt heel erg per persoon.
    Ik vraag me af, als je een buik hebt dat ze het kunnen voelen, of ze het dan niet al eerder zullen zien...?
    Misschien kun je een alternatief verzinnen om te laten voelen, bv speentje, slabbetje, (beschuit met) muisjes, zwangerschapstest?

15. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik had al direct een behoorlijke buik waar mensen wel van onder de indruk waren, kreeg met 6 weken mijn eigen broeken al niet meer dicht en vanaf 8 weken moest ik al positiebroeken dragen :D
    Dit is mijn eerste zwangerschap.

Hieronder eentje met 12 weken
    Bekijk bijlage 430672

Hieronder eentje met 21 weken
    Bekijk bijlage 430673

16. nikki83

nikki83 Bekend lid

11 nov 2013
    526
    4
    18
    Vrouw
    Met 12 weken voelde ik al wel een verdikking op mijn schaambeen en broeken die wat strakker zaten, maar de buitenwereld zag echt nog niks. Ik zat vol spanning te wachten tot je eindelijk wat kon zien en opeens tussen de 14e en 16e week was mijn buik er. Nu met 18 weken valt het de buitenwereld pas wat meer op, ligt ook echt aan de kleren die ik aan heb.

17. AngelaSR

AngelaSR Bekend lid

3 sep 2014
    707
    1
    0
    rijswijk ZH
    Hier hetzelfde als Drieka
    Nu 8 weken zwanger en ik moet positiebroeken dragen.
    bij mij is het dan ook praktisch onmogelijk om het voor me te houden.
    Iedereen ziet het meteen aan me. Nu komt dat misschien ook omdat we pas getrouwd zijn en iedereen het wel een beetje verwacht :)

18. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Dit was met 14 weken

Bijgevoegde bestanden:

19. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    En dit was met 32... Dus denk dat mn buik wel wat gegroeid is hehe

Bijgevoegde bestanden:

20. Angel2005

Angel2005 Bekend lid

25 jun 2014
    655
    219
    43
    Utrecht
    Ik kon tot 20 weken mijn gewone broeken nog aan... nu een bescheiden buikje. Wel duidelijk zwanger ook voor onbekenden maar niet super groot. Ik ben van mezelf slank maar heb gerust een vetje hier en daar:p

Deel Deze Pagina