Hoi Dames, Ik vroeg mezerlf af wanneer jullie het goede nieuws vertellen? Ik heb namelijk al 9 miskramen gehad en ben eigenlijk wel voorzichtig, nu heb ik vandaag eindelijk een goede echo gehad met hartactie en zag er super uit. Dus jullie begrijpen wel eigenlijk wil ik mijn blijdschap delen!! Mijn miskramen waren overigens allemaal rond de 6 weken dus dit is eigenlijk een mijlpaal voor mij. Mijn schoonmoeder wil ik het eigenlijk nog niet vertellen want die reageert altijd negatief
He meid! Ik zou zeggen, gewoon lekker doen! En als jeje schoonmoeder wilt ontzien dan vertel je het haar toch later? Is haar eigen schuld, moet ze maar niet zo negatief doen. Van harte gefeliciteerd!!!!! Ben heel erg blij voor je en wens je een fijne en goede zwangerschap toe!
Ik lees mee!! ik zal rond de kerst op 12 weken zitten, maar of ik zo lang kan wachten?? Als ik nu filmpjes kijk op youtube als ze het bekendmaken barst ik al in huilen uit haha ik weet het dus ook niet!! Na 1e echo? Of met kerst??
Gefeliciteerd meid! Na de volgende echo zou ik het vertellen, of wanneer jij je er goed bij voelt! Kennissen en collega's hoeven het niet voor 3 maanden te weten vind ik, ouders en naaste familie zullen het eerder weten
Gefeliciteerd. Volgens mij zijn hier al behoorlijk wat topics over geweest. (je bent dus niet de enige die twijfelt) Maar ik zou het gewoon vertellen op een moment dat voor jou/jullie prettig voelt!
Gefeliciteerd!! Ik heb ook al 2 MK gehad, mede hierom hebben wij besloten om te wachten tot we (voor zover dat mogelijk is) wat meer zekerheid hebben. Aan de andere kant is het misschien wel fijn dat je naasten je kunnen steunen, MOCHT het fout gaan. Maar daar gaan we natuurlijk niet vanuit! Volg je hart en geniet zoveel mogelijk van jouw mooie wondertje. Ga je vooral niet druk maken om de mening van je schoonmoeder want die draait vast wel bij.
Ik zou het ook vertellen wanneer jij het gevoel hebt dat je het wilt vertellen. Veel wachten tot ze 12 weken zijn omdat de kans op een miskraam dan heel klein is geworden. Maar dat is persoonlijk, zou zelf nog wachten ivm miskramenverleden maar het is jouw eigen keus! Ik heb zelf gewacht tot ik 17 weken was trouwens. Bij mijn dochter* wisten veel mensen het pas na haar geboorte. Gefeliciteerd en hoop voor je dat het allemaal goed blijft gaan deze keer! Schoonmoeder maar lekker negeren, die komt dan als laatste en als ze negatief is is dat haar probleem
Ook wij gaan het deze keer weer met 12 weken vertellen. Bij de vorige zwangerschap (= MA met 9w5d) had ik het wel verteld aan een paar mensen (vrienden, moeder, schoonmoeder) en dat was fijn maar het voelt nu fijner om het pas te zeggen als we weten dat het goed zit. Dat hebben we met onze dochter ook gedaan (hoewel dat toen VEEL makkelijker was). Maar je moet doen wat goed voelt. De kans op een miskraam verkleint enorm na 6 weken en dan weer bij 8 weken (als er bij die weken hartactie is gezien). Bij 12 weken is het geloof ik nog 1% of zo. Bij 8 weken meen ik 3% (dat is dus gemiddeld). Succes - en gefeliciteerd!!!
Sorry dat ik jullie stoor. Maar wil toch even me verhaal kwijt. 9 november had ik bloed verlies in me onderbroek. Ik dacht nou ik word 1 dag te vroeg ongesteld. Ik had wel veel slijm met lichtbruin verlies. Maar die kwam niet op de wc papier. Maar toen ik op de wc zat en veegt het af had ik totaal niks meer. Ik ben ook de laatse tijd heel droog. Heb ook last van me buik soort van krampjes. Ik moet ook meer naar de wc dan normaal. Kan het zijn dat ik me eisprong op 6 of 7 november heb gehad. Maak me wel een beetje druk. Ik ga ook binnenkort zwangerschaptest doen. Hoop dat jullie me begrijpen want weet niet hoe ik het anders moet vertelen
Wij hebben samen besloten om het pas met 12 weken te vertellen. Ik vind het soms wel erg moeilijk, hoor! Vooral tegen mijn moeder mijn mondje te houden whawh. Aangezien we echt een mega goede band met elkaar hebben en ik dit met haar wil delen whawha. Maar voor ik het weet kunnen we het gaan vertellen! Je moet het gewoon pas vertellen wanneer je je er goed bij voelt en beiden er overeens zijn!! Maar vooral genieten van jullie zwangerschap!!
Toen ik het wist heb ik het wel direct verteld aan mijn moeder en mijn schoonmoeder en een paar mensen die me dierbaar zijn. Dit omdat ik het ook moet kunnen delen met iemand als het niet goed zit. Verder eerst gewacht tot we zeker wisten dat alles goed zat (dus na 12 weken).
Hier wist naaste familie en vrienden het gelijk, vanwege de MMM. De rest zouden we eigenlijk na de 1e echo doen, maar toen het zover was vond ik het zelf nog te vroeg.. Misschien dat we het volgende week doen na de 2e echo, en anders bij de 12 weken..