Hoihoi! Nadat ik een paar weken geleden een antibioticakuur gehad heb, kreeg ik last van klonterige afscheiding. Hiervoor ben ik bij de apotheek geweest en heb ik Canesten Gyno meegekregen, dit hielp goed en een paar dagen later had ik nergens meer last van. Dit was alleen van korte duur, na 1,5/2 weken kreeg ik last van een soort gelige afscheiding met een nare geur en enorme jeuk. Hierop heb ik de huisarts gebeld en het uitgelegd. Zij dachten aan bacteriële vaginose, máár wilde mij daar niets voor voorschrijven in de zin van antibiotica, omdat dit weer tot een schimmelinfectie kon leiden. Ik moet het nu 2 weken aan kijken en als het zichzelf niet hersteld, mag ik nog een keer bellen. Ik werd helemaal gek van de jeuk; dus ik heb capsules gehaald tegen bacteriële vaginose. De volgende dag (vandaag) was de nare geur weg en de jeuk een stuk minder. Máár, nu krijg ik er weer, beginnend, brokkelige afscheiding voor terug. Zou het nu beter zijn om met de capsules te stoppen en toch de komende 2 weken maar af te wachten, of zou ik de 7-daagse kuur toch beter door kunnen zetten?
Allicht had je beter voor die capsules een test kunnen doen. Volgens mij moeten die gewoon bij de drogist liggen als ik me goed herinner. Wat ik zo snel lees is dat ze op PH reageren, dat zal nu beinvloed zijn door die capsules dus verwacht ik dat het niet heel zuiver is (voor zover het al een zuivere test is???) Tablet lost het niet magisch op, de "rommel" moet ook ergens heen lijkt me. Gewoon praktisch gezien he? Zolang de boel niet verergt qua fysieke overlast zou ik hem afmaken waar je mee begonnen bent. Het zijn niet voor niks kuren.
Het nadeel van steeds middeltjes gebruiken is dat je in een vicieuze cirkel beland. Ik ben echt maanden van de ene naar de andere infectie gegaan. Je kan beter het even aan kijken of het lichaam zichzelf herstelt. Tegen de jeuk zijn candira druppels een aanrader. In een vaginaal douche, wat deppen, of op een tampon. Bij mij hielp stoppen met de pil uiteindelijk heel veel want bleek hormonaal.
Mijn advies; Indien zwanger, pure kokosolie elke keer aanbrengen na het plassen en droogmaken Indien niet zwanger, kokosolie met vrouwenmantel laten trekken (of kopen) en dat elke keer na het plassen smeren. herstelt je vaginale flora en verhelpt de schimmel zonder in een vicieuze cirkel te belanden