Eerste 2 zwangerschappen superziek en misselijk, 3e niet?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door vanesje, 12 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vanesje

vanesje Fanatiek lid

17 jul 2006
    1.395
    0
    0
    Heeft iemand er ervaring mee dat je je eerste 2 zwangerschappen last hebt van zware en heftige misselijkheid en uitdroging en dat je je derde zwangerschap er geen last van hebt?

De eerste 2 zwangerschappen waren allebei jongens. Kan het aan het andere geslacht liggen?

2. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Ligt niet aan het geslacht maar aan de hoogte van je hormoonspiegel. Ik heb een meisje en een jongen. Bij de eerste al supermisselijk met ziekenhuisopname en naar huis met sondevoeding tot de 14 weken. Bij de tweede, een jongen, al misselijk voor ik kon testen. Verder was het nog heftiger en ook nog langer, tot de 20 weken. Je hebt een verhoogde kans op hyperemesis als je het al een keer gehad hebt. Maar het hoeft niet volgens de artsen. Ik hou het echter bij twee, dit is niet meer te doen. Ik lag echt alleen maar op bed naast een emmer en had hele dagen hulp in huis voor het andere kind.

3. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Het kan wel. UItdroging heb ik dan niet gehad, maar wel bij 2 zwangerschappen misselijk, hele dagen overgeven, etc tot een week of 22. Bij deze zwangerschap maar een dag of 5 last gehad, meer niet.

4. peertje

peertje Fanatiek lid

20 mrt 2009
    1.671
    0
    0
    vlakbij amsterdam
    hier bij de 1e 2 erg misselijk, nu bij de derde helemaal geen last! voel me top!
    alleen bij mij zijn de 1e 2 jongen en meisje...dus daar ligt t niet aan!:D

5. vanesje

vanesje Fanatiek lid

17 jul 2006
    1.395
    0
    0
    Ik heb ook bij beide zwangerschappen met infuus in het ziekenhuis gelegen en echt 24 uur per dag non stop overgeven tot ongeveer 17 weken en toen was het over.

Hoopte misschien dat het wonder wel eens geschiedde dat een derde zwangerschap anders kon verlopen. En of dat aan het geslacht kon liggen of is dat een fabeltje?

Ze zeggen dat je van een meisje misselijker bent dan van een jongetje, toch?

6. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik had juist bij de 1ste 2 nergens last van... terwijl nu bij nr 3 ben ik weken naar geweest. Begint nu langzaam af te nemen.

Kan dus wel wissellen per zwangerschap. Ik heb al een dochter en zoon dus het geslacht zegt niks

7. Liz01

Liz01 Actief lid

26 sep 2008
    167
    0
    0
    Drenthe
    Bij mijn eerste zwangerschap (van een meisje) was ik vanaf 6 tot 11 weken verschrikkelijk misselijk. Nu ben ik inmiddels 11 weken zwanger van de 2e en ik ben geen moment misselijk geweest. Ik weet zeker dat het geen verschil maakt of je een jongetje of een meisje draagt. Zoals 123miesje al zegt, het ligt aan je hormoonspiegel, niet aan het geslacht. Dat is net zo'n bakerpraatje in mijn ogen als de stand van je buik.

Cat

8. vanesje

vanesje Fanatiek lid

17 jul 2006
    1.395
    0
    0
    Wat verklaart dan de andere hormoonspiegel? Waar ligt dat aan?

9. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik heb de eerste zwangerschap HG gehad en de ditmaal niet. Nu moet ik wel zeggen dat ik een hele lichte vorm van HG had. Ik heb met 6 weken zwangerschap in het ziekenhuis gelegen vanwege uitdroging omdat ik toen niets meer binnen hield, maar al snel daarna knapte ik redelijk op en met 16 weken was het volledig over. Dit keer ben ik weer misselijk geweest, maar beperkte het overgeven tot 2 keer per dag. Ook dit keer was het met zo'n 15 weken volledig over (ik heb sindsdien nog 1 keer een slechte dag gehad). Maar ik heb me bij beide zwangerschappen goed beroerd gevoel, ik heb alleen dit keer veel beter naar mn lichaam geluisterd. En ik ben gestart met de medicijnen voordat ik uberhaupt ging overgeven. Ik denk dus dat bij mij een andere aanpak de reden is.

10. Yukl

Yukl Niet meer actief

Overigens begon bij mij de misselijkheid de tweede keer wel later. Dus ik zou niet te vroeg juichen.

Deel Deze Pagina